دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی جکسون وانگ هنرمند خوش چهره خیلی محبوب چینی – آمریکایی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

جکسون وانگ هنرمندی چینی – آمریکایی موفق و پرانرژی است که در عرصه های مختلف به عنوان خواننده، مدل، رقاص، مجری و … فعالیت داشته و توانسته به میزان زیادی شهرت و محبوبیت در سطح های مختلف داخلی و بین المللی به دست بیاورد. در این مطلب شما را با بیوگرافی جکسون وانگ آشنا میکنیم.

جکسون وانگ خواننده و رقاص چینی – آمریکایی است که علاوه بر این به عنوان رپر، مدیر نوآوری، میزبان، مدل و طراح مد نیز فعالیت می کند. او در ابتدای تولد «وونگ کا بی» نام داشت که در بیست و هشتم مارس سال ۱۹۹۴ در شهر کولون تانگ – هنگ کنگ به دنیا آمده است. او همچنین عضو گروه گات سون بوده و همچنین فعالیت های سولو نیز داشته است. فعالیت موسیقیایی وی در زمینه کی پاپ، هیپ پاپ و آراندبی می باشد. در این مطلب شما را با بیوگرافی جکسون وانگ آشنا می کنیم.

آشنایی با بیوگرافی جکسون وانگ و فعالیت هایش

آشنایی با بیوگرافی جکسون وانگ

جکسون فارغ التحصیل یازدهم از مدرسه بین المللی آمریکا واقع در هنگ کنگ است، وی وقتی شانزده سال داشت آغاز به خوانندگی نمود و در ۲۰۱۴ بود که به گروه موسیقی گات سون پیوست. پدر این هنرمند از اعضای قبلی تیم ملی شمشیربازی چین بوده که توانسته مدال طلای مسابقات آسیایی را کسب نماید و مادر وی نیز از ژیمناستیک کارهای قبلی شانگ های است. جکسون وانگ ابتدا قدم در مسیر پدر گذاشت و شمشیربازی را پیش گرفت و البته در ۲۰۱۱ توانست رتبه اول رقابت های جوانان آسیا را کسب نماید و برای قهرمان شدن و توانایی اش در این زمینه از طرف دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به وی بورسیه تحصیلی پیشنهاد گردید، ولی رویایش چیزی دیگر بود.

زندگینامه جکسون وانگ خواننده، مدل و رقاص شناخته شده

زندگینامه جکسون وانگ هنرمند چینی آمریکایی

مرور زندگینامه جکسون وانگ و تمامی فعالیت های هنری اش

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنایی با بیوگرافی جکسون وانگ خواننده خوش قیافه

زندگینامه جکسون وانگ خواننده موفق گروه گات سون

آشنایی با بیوگرافی جکسون وانگ خواننده بااستعداد

دعوت به شرکت در تست استعدادیابی

در ۲۰۱۰ وقتی مشغول بستکبال بازی کردن در مدرسه بود، از سوی یکی از نمایندگان شرکت موسیقی جی وان پی واقع شد و از وی دعوت گردید تا در تست این شرکت حضور یاید. جکسون پیشنهاد را پذیرفت و در آن شرکت نمود که از میان ۲ هزار نفر موفق به کسب مقام اول شد. او در ازای رتبه ی اول کسب کردن در رقابت های شمشیربازی از پدرش اجازه حضور در تست استعدادیابی را درخواست نمود، بنابراین پس از قهرمان شدن در آسیا موفق شد در ماه جولای سال ۲۰۱۱ جهت اتمام دوره کارآموزشی در شرکت جی وای پی به سئول – کره جنوبی رفت. وی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ که هنوز دوران کارآموزی اش را می گذراند، با بم بم، مارک و بوگیوم که آنها نیز از اعضای آینده گروهش بودند، در مسابقه «برد: بعدی کیست؟» حاضر شد و با کارآموزهای شرکت وای جی که بعدا عضو گروه آیکون و وینر شدند، به رقابت مشغول شد.

زندگینامه جکسون وانگ خواننده خوش قیافه گروه گات سون

زندگینامه جکسون وانگ خواننده خوش چهره گروه گات سون

آشنایی با بیوگرافی جکسون وانگ

شروع به فعالیت رسمی

جکسون بعد از ۵ سال و شش ماه کارآموزی در نهایت در شانزدهم ژانویه سال ۲۰۱۴ با گروه جدید شرکت جی وان پی به اسم «گات سون» و با تایتل Girls Girls Girls فعالیتش را شروع نمود. گات سون از جمله گروه های موسیقی برتر کی پاپ محسوب می شود که توانسته در عرصه داخلی و نیز خارجی بسیار موفق باشد. این گروه پس از جدا گردیدن از شرکت جی وان پی در ۲۰۲۰ انحلال نیافت و هنوز نیز تک تک عضو گزوه همراه کار گروهی، به کار خود سولو نیز مشغول می باشند.

اجرا در چندین برنامه

این هنرمند در ۲۰۱۴ با وجوود تازه کار بودن به عنوان عضوی از برنامه پرمخاطب «هم اتاقی» برگزیده گردید که موجب شناخته شدن و محبوب گردیدن وی گردید. پس از این در تعدادی برنامه تلویزیونی همچون «قانون»، «استار کینگ»، «اینکیگایو»، «رادیو استار» و … حاضر شد و توانست مهارت اجرایش را به رخ همه بکشد. همچنین اجرای او در برنامه های چینی «لطفا مراقب یخچال من باشید» در ۲۰۱۵ بسیار مورد توجه قرار گرفت.

آهنگسازی و تکذیب خبر جدایی از گروه

جکسون وانگ در ۲۰۱۶ آهنگ های تولید شده خویش به اسم تحت عنوان «گات سون» به اسم های «WOLO» و «I Love It» را با سایر اعضای گروه «بم بم»، «بوگیوم» اجرا نمود. در آهنگسازی قطعات «Boomx3»، «Encore»، « بالاتر برو»، « مرکز خرید» و … گروه خود نیز دارای نقش بوده است.

در ۲۰۱۷ به خاطر سلامتی و متناقض بودن برنامه حرفه ای خودف مصمم شد در بخش کارهای ژاپنی «گات سون» حضور پیدا نکند. با وجود این و این که شرکت دلیل این تصمیم را مراقبت از سلامتی هنرمند خویش بیان داشته اند، ولی شایعه هایی مبنی بر جدایی او از گروه منتشر شد، جکسون به طور مستقیم این شایعه را رد نمود.

بیوگرافی جکسون وانگ به همراه عکس هایش

مرور زندگینامه جکسون وانگ و تمامی فعالیت های هنری اش

شروع کارهای سولو

این هنرمند در ماه ژوئن در سال ۲۰۱۷ لیبلی اختصاصی به اسم «تیم وانگ» پایه گذاری کرد تا کارهای وی را در چین مدیریت نماید. نخستین تک آهنگش به اسم «پاپیلون» در بیست و ششم آگوست ۲۰۱۷ انتشار یافت و رتبه اول چارت بیلبورد چین را به خود اختصاص داد.

جکسون وانگ در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ آهنگی به اسم «اوکی» ، در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ آهنگش به اسم «طلوع ما» را انتشار داد و در نوامبر ۲۰۱۸ در آهنگ «بازی متفاوت» همکار گوچی مین بود. وی بعد از تجربه تعدادی همکاری، در سیزدهم سپتامبر سال ۲۰۱۹ آلبوم آهنگی به اسم «Mirrors» را انتشار داد که قطعات «گلوله به قلب» و «Dway!» این آلبوم موزیک ویدیو داشت. در ۲۰۱۹ نیز سابقه همکاری در آهنگ «Tequila Sunrise» و «I Love You 3000 II» را انجام داد که در فضای مجازی حسابی مورد توجه قرار گرفت.

بیوگرافی جکسون وانگ هنرمند بی نهایت محبوب

زندگینامه جکسون وانگ خواننده، مدل و رقاص خوش قیافه

شکستن رکورد و آهنگ انگلیسی

جکسون وانگ در بیستم ماه مارس سال ۲۰۲۰ تک آهنگی به اسم «صد راه» را انتشار داد که به عنوان نخستین آهنگ هنرمندی چینی و کی پاپ شناخته گردید که در چارت موسیقی «Mediabase’s U.S. Top 40» قرار گرفت و توانست رکورد بزند. وی سپس در چهارم سپتامبر سال ۲۰۲۰ آهنگی به اسم « Pretty Please» را با همکاری هنرمندی سوئدی روانه بازار موسیقی نمود.

این هنرمند در بیست و ششم مارس سال ۲۰۲۱ آهنگ خویش به زبان انگلیسی به اسم «LMLY» انتشار داد که موزیک ویدیوی این آهنگ الهام گرفته از دهه نود بود. وی این قطعه را در بیست و یکم آوریل سال ۲۰۲۱در برنامه ای آمریکایی پرطرفدار جیمز کوردن به اسم «نمایش دیرهنگام» اجرا نمود.

زندگینامه جکسون وانگ هنرمند چینی آمریکایی

زندگینامه جکسون وانگ خواننده، مدل و رقاص مطرح

فعالیت در عرصه مدلینگ

لیبل اختصاصی جکسون وانگ رابط و باعث همکاری او با برندهای معروفی مانند «آدیداس»، «پپسی، «کارتیه»، «فندی»، «لنوو» و … بوده است. وی بعدا در دوازدهم نوامبر به عنوان سفیر چین در فستیوال موسیقی «ام تی وی اروپا ۲۰۱۷» حاضر شد و در نهم فوریه سال ۲۰۱۸ بعنوان نماینده توریسیتی هنگ کنگ منصوب گردید. در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ این هنرمند به عنوان سفیر جدید برند معروف «فندی» در چین برگزیده گردید. و در بیستم جولای ۲۰۱۹ بود که نخستین مجموعه لباس خویش به اسم «Fendi X Jackson Wang Capsule Collection» را راه انداخت و اتفاقا حسابی هم مورد توجه قرار گرفت.

مرور زندگینامه جکسون وانگ و تمامی فعالیت های هنری اش

بیوگرافی جکسون وانگ + عکس های زیبایش

بنیان گذاری برند فشن

جکسون در سال ۲۰۲۰ برند اختصاصی اش به اسم «تیم طراحی وانگ» را تاسیس نمود و نخستین مجموعه آن در هجدهم جولای سال ۲۰۲۰ به اسم «اصلی» در شانگ های روانه بازار شد.

آشنایی با بیوگرافی جکسون وانگ خواننده مطرح

زندگینامه جکسون وانگ هنرمند چینی آمریکایی

زندگی شخصی و ازدواج

جکسون وانگ هنرمند چینی آمریکایی موفق هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد. او در یک برنامه اعتراف نمود که پیش از مشهور شدن در کره جنوبی، با یک دختر رابطه دوستی و احساسی داشته، ولی اکنون دارای رابطه تایید گردیده ای نیست.

بیوگرافی جکسون وانگ هنرمند چینی - آمریکایی

افتخارات

  • در سی ام ماه جولای سال ۲۰۱۸ موزه مادام توسوی هنگ کنگ از پیکره مومی «جکسون وانگ» رونمایی نمود که خود این هنرمند نیز در این مراسم حاضر شده بود.
  • در بیست و سوم ماه مارس سال ۲۰۱۹ وی یک جشن تولد، با اسم «جشنواره سفر ۳۲۸» را در مرکز ورزشی المپیک پکن برگزار نمود که ۵ هزار بلیط این جشن تنها در ۹۸ ثانبه فروخته شد.
  • جکسون از جمله هنرمندهای کی پاپ است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام زیادترین دنبال کننده را دارد. او با هنرمندهای داخلی و نیز خارجی بسیاری صمیمی بوده و همکاری کرده است.
  • وی در ۲۰۲۰ در لیست صد نفر معروف نشریه فوربز چین توانست مقام ۴۱ را به خود اختصاص داد، وی سریع ترین هنرمند چینی نیز می باشد که ده میلیون ویوی پلتفرم «Vevo» را به دست آورده است.
  • جکسون وانگ در ۲۰۱۴ جهت حضور در برنامه «هم اتاقی» جایزه برترین تازه کار مرد را به دست آورد.
  • وی در ۲۰۱۷ جایزه خواننده برتر سال را در فستیوال «جوایز ستاره ویدیویی Tencent» را به دست آورد.

مرور زندگینامه جکسون وانگ و تمامی فعالیت های هنری اش

مرور زندگینامه جکسون وانگ و تمامی فعالیت های هنری اش

زندگینامه جکسون وانگ خواننده، مدل و رقاص موفق

در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی جکسون وانگ از هنرمندان موفق و مطرح چینی آمریکایی آشنا نمودیم، امیدواریم مورد توجه شما علاقه مندان به این سلبریتی قرار گرفته باشد. همچنین برای آشنایی با لی دونگ ووک بازیگر محبوب کره ای و لی مین کی دیگر هنرمند موفق کره بر روی لینک ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *