دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با مزایای فروش آنلاین برای مشتریان آشنا شوید

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

فروشگاه های آنلاین روز به روز در حال افزایش بوده یکی از کسب و کارهای مجازی پرطرفداری است که کاربران بسیاری را به خود سوق داده است. در این مطلب پیرامون مزایای فروش آنلاین صحبت می کنیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزارهای ارتباطی جدید، کسب و کارهای نوینی ایجاد شده اند. یکی از این کسب و کارها فروشگاه های اینترنتی می باشند که مزیت های بسیاری برای مشتری و فروشنده دارد. در ادامه مطلب به مزایای فروش آنلاین می پردازیم.

مزایای فروش آنلاین برای مشتری و خریدار

با افزایش جمعیت و شلوغی شهرها، ساعت بسیاری در ترافیک ها می گذرد و وقت زیادی هدر می رود. از این رو بیشتر افراد ترجیح می دهند کالای مورد نیاز خود را از نزدیک ترین مکان خریداری نمایند و ممکن است این کالا را با قیمت بالایی تهیه کنند. با پیشرفت فناوری و ایجاد دستگاه ها و ابزارهای ارتباطی نوین، کسب و کارهای جدیدی نیز به وجود آمده اند.

در سال های اخیر گسترش شبکه های اجتماعی و تولید زیاد گوشی های هوشمند سبب شده تا کاربران اینترنتی با سرعت بالایی افزایش یابد. این تحولات، اینترنت را به بستری جهت کسب و کارهای مختلف تبدیل نموده است. افراد زیادی توانسته اند با استفاده از فضای مجازی درآمد زیادی کسب نمایند.

در این راستا فروشگاه های آنلاین یکی از مشاغلی است که در بستر فضای مجازی در حال گسترش بوده و با آنکه مجازی هستند کارمندان بسیاری هم دارند. از جمله فروشگاه های آنلاین می توان به فروشگاه های لوازم خانگی، لباس، موبایل و … اشاره نمود که کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند.

به این ترتیب با توجه به رونق کسب و کارهای مجازی بیشتر مشاغلی که به طور سنتی مشغول هستند تصمیم گرفته به این عرصه وارد شوند. فروش اینترنتی یا آنلاین هم برای فروشندگان و هم مشتری ها مزایای زیادی دارند. ارائه محصولات به شکل دیجیتال تاثیر مثبت زیادی بر زندگی مردم داشته است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به نحوی که اکثر مردم ترجیح می دهند از این فروشگاه ها خرید نمایند. البته خرید سنتی نیز همانند قبل رواج دارد. ولی نمی توان مزایای فروش آنلاین را نادیده بگیریم زیرا جستجو در فضای اینترنت نخستین ابزار بررسی برای تهیه کالا و خدمات می باشد.

همه قبل از خرید کالای مدنظر، می توانند به بررسی انواع محصولات و عرضه کنندگان آن در فضای آنلاین بپردازند. بعد با انتخاب بهترین گزینه نسبت به خرید آن در فروشگاه اینترنتی اقدام کنند. در این شرایط اگر فروشگاه مورد اعتماد و بیشتر توصیه شده در جستجوی اینترنتی دیده شود قطعا انتخاب برای خرید مشخص می شود.

به این ترتیب یکی از مزایای فروش آنلاین برای صاحبان کسب و کار آسان تر شدن دسترسی مشتری قدیمی و وفادار به فروشگاه می باشد.  در ادامه با مزایای بیشتر این فروشگاه ها آشنا می شوید:

۱. صرفه جویی در زمان

با توسعه فناوری متقابلا نیازهای مردم نیز بیشتر شده است. در دنیایی که تمام کشورها در حال پیشرفت و توسعه می باشند نیازهای افراد نیز متفاوت است. با این حال زمان و وقت هم برای همه اهمیت زیادی دارد و افراد تلاش می کنند از زمان خود بهترین بهره را بگیرند.

در میان تایم زیادی که صرف خرید مایحتاج اولیه زندگی می گردد، در این راستا افراد خلاق موفق شدند با نوآوری امکاناتی را فراهم کرده که در وقت و هزینه صرفه جویی شود و از سویی کسب و کارشان رونق یابد. فروشگاه های آنلاین اکثرا به صورت سایت ایجاد شده اند اما اخیرا در شبکه های اجتماعی هم صفحاتی برای فروش ایجاد شده است.

در این فروشگاه ها، خریدار می تواند هر آنچه که می خواهد را انتخاب نموده و هزینه را به شکل اینترنتی یا نقدی در محل پرداخت نماید. بعد کالای مورد نظر به آدرس وی ارسال گردد. به این ترتیب در زمان و وقت او صرفه جویی می شود. کاربر تنها با چند کلیک خریدهای مختلفی می تواند انجام داده و در مدت کوتاهی کالای خود را تحویل بگیرد.

۲. صرفه جویی در هزینه

هنگامی که به شکل اینترنتی خرید انجام می دهیم، هزینه رفت و آمد عملا حذف شده و اجناسی که به صورت اینترنتی ارائه می شوند با قیمت پایین تری عرضه می شوند و در اکثر مواقع با تخفیف به فروش می رسند.

۳. تنوع محصولات و امکان مقایسه بیشتر

یکی از فاکتورهایی که سبب شده خرید اینترنتی بین مردم محبوب واقع شود، تنوع محصولات می باشد. معمولا در فروشگاه های آنلاین از هر محصول چند نوع و در سایز و رنگ های مختلف وجود دارد و کاربر قدرت انتخاب بیشتری برای خرید دارد.

همچنین در این فروشگاه ها می توان محصولات مشابه را با هم مقایسه نمود. در حالی که در خرید سنتی و معمول برای مقایسه کالای مورد نظر باید به چندین فروشگاه و مغازه را مراجعه کرد.

۴. پیدا کردن راحت کالای مدنظر

در اکثر مواقع ممکن است به دنبال کالای خاصی باشیم که در فروشگاه یا مغازه سطح شهر آن را پیدا نکرده ایم یا بعد از مدت زیادی جستجو موفق به یافتن آن شده ایم. در حالی که خیلی راحت می توان اسم کالای مورد نظر را در گوگل جستجو تا همه فروشگاه هایی که آن کالا را به صورت آنلاین ارائه می دهند بیابید.

۵. فروش کالا بی واسطه

فروش آنلاین علاوه بر مزیت برای خریدار برای فروشنده نیز مزایای بسیاری دارد. از جمله این که کالای خود را بدون حضور واسطه به فروش می رساند. همچنین هزینه های ناشی از اجاره  رهن مغازه هم کاهش می یابد. صاحبان فروشگاه های آنلاین تنها باید به طور سالیانه هزینه های دامنه و هاست را بپردازند که خیلی کمتر از هزینه اجاره و رهن مغازه است.

۶. جذب مشتری بیشتر

با داشتن فروشگاه آنلاین عرصه کاری شما افزایش پیدا می کند و به این ترتیب مشتری بیشتری جذب می کنید. مثلا فروشگاه کوچک در یک شهر کمتر امکان فروش محصولات خود به سایر شهرها را پیدا می کند. در حالی که کاربران سایت های فروشگاهی می توانند از هر شهر و کشوری خرید نموده و فروشنده با روش های مختلف کالا را برای آن ها ارسال نماید.

به عبارتی مغازه هایی هستند که اغلب کوچک بوده و نمی توانند محصولات متنوعی ارائه دهند. و همیشه نگران موجودی کالاهای خود بوده و هزینه زیادی بابت حمل و نقل موجود کردن کالا می پردازند. به این ترتیب با کسب و کار مجازی ویترین مغازه خود را توسعه داده و می توانند از طریق فروشگاه های آنلاین کالاهای زیادی را ارائه دهند.

۷. از بین رفتن محدودیت زمانی

تمام فروشگاه های آنلاین در کل شبانه روز به کاربران خدمات می دهند و خریدار می تواند در هر ساعتی از شبانه روز کالای مورد نظرش را خریداری نماید ولی مغازه های سطح شهر تا ساعت معینی باز هستند. از این رو صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند در هر ساعتی کالای خود را به فروش برسانند.

۸. تنوع فروش

امروزه در اغلب فروشگاه های آنلاین، محصولات متنوعی دیده می شوند. صاحب فروشگاه آنلاین می تواند هر محصولی را در فروشگاهش به فروش رساند. در حالی که مغازه داران سطح شهر به دلیل کمبود فضا تنوع محصولات کمتری دارند. البته در فروشگاه های بزرگ تنوع محصولات زیاد است ولی پیدا کردن برخی کالاهای خاص دشوار است.

در فروشگاه آنلاین، فروشنده مجبور به عرضه نوع خاصی از کالا نبوده و می تواند هر محصولی را بفروشد. سایت های فروشگاهی معمولا محصولات خود را  در دسته های خوراکی، دیجیتال، پوشاک، لوازم خانگی و … دسته بندی نموده و با تنوع بیشتری ارائه می دهند.

۹. پیشگیری از مشکلات فروش

پرداخت هزینه کالا در فروشگاه اینترنتی غالبا به صورت آنلاین انجام می شود و تا زمانی که مشتری هزینه را نپردازد، کالا ارسال نمی شود. این کار بیشتر مشکلات فروش مانند اصرار مشتری به تخفیف، کلاهبرداری اینترنتی و … را کاهش می دهد. البته در برخی فروشگاه ها که پرداخت در محل وجود دارد نیز مشتری با آگاهی از قیمت آن را خریداری در نتیجه باید هزینه را پرداخت کند.

۱۰. پیشگیری از سرقت کالا

امروزه نگرانی بیشتر فروشندگان، سرقت کالای مغازه توسط برخی افراد سودجو می باشد از این رو از انواع دوربین های مدار بسته و مخفی و سنسور خروج کالا و … برای کاهش سرقت کالا استفاده می کنند. این تجهیزات و سرویس دوره ای هزینه های زیادی برای صاحبان مغازه به همراه دارد.

در ضمن با این تدابیر باز هم احتمال سرقت وجود دارد. در حالی که در فروشگاه های آنلاین چیزی به اسم سرقت کالا وجود ندارد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روش های بهبود عملکرد شغلی روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *