دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

به جای پودر فیکس از چی استفاده کنیم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

شاید فکر کنید که آرایش شما با زدن کرم پودر به عنوان زیرساز شروع و پس از زدن رژگونه، رژلب و لوازم آرایش چشم پایان یافته است. اما درست در این لحظه است که فیکساتورهای آرایشی به میان آمده و کاری میکنند که ماندگاری میکاپ شما نسبت به سایر لحظات بالاتر رود. در واقع آنها مکمل آرایش شما هستند و با چسبیدن به محصولات آرایشی مایع مانند کرم پودر، پرایمر، کانسیلر میزان ماندگاری آنها را روی پوست بیشتر میکنند. اگر برای یک عروسی، مهمانی یا مراسم بزرگ آماده میشوید پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیزی با خرید پودر فیکس اصل از فروشگاه عسل بانو آرایش خود را برای آن شب تضمین کنید و دیگر نگران محو یا کم رنگ شدنش نباشید.

به جای پودر فیکس از چی استفاده کنیم؟

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس یک محصول فوق العاده مانند اسپری های تنظیم کننده آرایش است که به ماندگاری طولانی تر میکاپ کمک میکند. این محصولات بافتی پودری داشته و از آن میتوان پس از زیرساز و یا در انتهای کار کلی میکاپ استفاده کرد. از آنجایی که محصولات پودری فینیش مات دارند و برای تایپ های چرب مناسب ترند، پودر فیکساتور نیز از این قاعده مستثنی نیست. پودر فیکس هدی بیوتی نیز غیر کومدون زا بوده و از این جهت برای تایپ چرب یک پیشنهاد عالی است.

برای استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش باید از یک براش جداگانه کمک گرفته و امکان انجام اینکار با انگشتان دست تان وجود ندارد.

مزایای پودر تثبیت کننده:

  • قابل استفاده همزمان با تمامی محصولات آرایشی مانند پرایمر و فونداسیون
  • پوشش نواقص و اشتباهات میکاپ
  • اصلاح لکه ها و یکدست کردن رنگ پوست
  • کمک به جذب روغن و چربی مازاد پوست
  • جلوگیری از براق شدن میکاپ با گذشت زمان
  • کمک به ماندگاری طولانی تر آرایش

معایب استفاده از کرم پودر بدون پودر فیکس

اگر با پودر یا حتی اسپری تنظیم کننده از میکاپ خود محافظت نکنید، فونداسیون به راحتی اکسید شده و تغییر رنگ می دهد. برای جلوگیری از اکسید شدن و آرایش نارنجی، از کرمپودر های مبتنی بر روغن اجتناب کنید و به جای آن از پایه های آب استفاده کنید. هم چنین باید یادآوری کنیم که اگر پودر خود را حذف کنید، فونداسیون شما در طول روز لکه‌دار، جدا و محو می‌شود!

پس نتیجه میگیریم که استفاده از فیکساتورهای آرایشی تا چه حد ضروری است. اما اگر به دنبال محصولات غیرپودری باشید، چه گزینه هایی دارید؟

چه محصولاتی میتوانند جایگزین پودرهای فیکساتور آرایشی باشند؟

۱.    اسپری فیکساتور میکاپ

اسپری های تنظیم کننده آرایشی نوعی از محصولات زیبایی هستند که بعد از پایان آرایش میتوان از آنها استفاده کرد. به این ترتیب که باید آنرا با فاصله از صورت نگه داشت و به صورت زیگزاگی از بالا به پایین اسپری کنید. حتما چشمان خود را بسته نگه دارید و بعد از آن چند دقیقه زمان دهید تا روی پوست تان خشک شود.

بعد از انجام اینکار میتوانید با خیال راحت چندین ساعت بدون دغدغه محو شدن آرایش تان از مهمانی لذت ببرید. این محصولات اغلب برای پخش و جذب بهتر حاوی الکل هستند که برای پوست های خشک، حساس و واکنش پذیر توصیه میشود به دنبال فرمول های مبتنی برآب باشند. اسپری فیکس مک یکی از پرطرفدارترین محصولات در این زمینه است.

استفاده از پرایمر

۲.    از مرطوب کننده صرف نظر کنید و به جای آن از پرایمر استفاده کنید

بهترین حالت این است که از مرطوب کننده صرف نظر کنید و پرایمری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. یک پرایمر بر پایه روغن (آبرسان) برای پوست های خشک و یک پرایمر بر پایه آب (مات کننده) برای پوست های چرب مناسب است. در حالی که مرطوب کردن صورت قبل از آرایش یک کار نرمال است، اما چون میخواهید به جای پودر فیکس از پرایمر استفاده کنید، نیازی به این مرحله نخواهد بود.

پرایمرها خطوط ریز را صاف می‌کنند و پایه‌ای عالی برای فونداسیون شما ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود در طول روز کمتر روی پوست تان چین و چروک بیفتد. آنها همچنین به عنوان یک سپر محافظ برای جلوگیری از تغییر رنگ یا محو شدن فونداسیون شما عمل می کنند، این دقیقا همان چیزی است که برای حفظ آرایش خود بدون هیچ پودر فیکسی به آن نیاز دارید.

۳.    یک لایه ضخیم تر از فونداسیون را اعمال کنید

از آنجایی که حذف پودر باعث می شود فونداسیون شما در طول روز به سرعت محو شود، بهتر است کمی بیشتر از حد معمول از کرم پودر استفاده کنید. اما آنقدر زیاده روی نکنید که همه فکر کنند رنگ پایه بدی را برای پوست خود انتخاب کرده اید!

برای ایجاد پوششی که در تمام طول روز دوام می آورد، می توانید کرمپودر خود را با بیوتی بلندر یا براش مخصوص پخش کنید. حتی بهتر از آن، می‌توانید قبل از مخلوط کردن، مقداری اسپری تنظیم‌کننده را روی آنها بپاشید، که اطمینان حاصل می‌کند که فونداسیون شما یک ذره هم تکان نمی‌خورد!

۴.    از کاغذهای بلاتینگ صورت (برای پوست های چرب) استفاده کنید

اگر پوست به خصوص چرب دارید، آرایش شما می تواند به راحتی با چربی و عرق اضافی خراب شود، به خصوص اگر از پودر تنظیم کننده استفاده نکنید. اگر پوستتان در طول روز تمایل به چرب شدن دارد، به شدت توصیه می‌شود هنگامی کخ بیرون خیلی گرم نیست از کاغذهای بلاتینگ صورت، بجای پودر فیکس استفاده کنید.

این کاغذهای دستی صورت که از مواد بسیار جذبی ساخته شده‌اند، بدون پاک کردن آرایش، چربی‌های اضافی را به خود میگیرد. استفاده از آن ‌ها فوق‌ العاده آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ورقه را بیرون بکشید و به آرامی آن را روی T-zone و سایر نواحی چرب خود فشار دهید، ۵-۱۰ ثانیه صبر کنید، و تمام.

میکاپ ماندگار

جمع بندی:

مهم نیست که لوازم آرایش شما چقدر خوب و گران است، بدون استفاده از پودر فیکس کننده امکان محو و پاک شدن آن بسیار بالاست. با این حال، برخی از افراد احساس پودری و غیر طبیعی ناشی از ست کردن پودرها را دوست ندارند، بنابراین تصمیم می‌گیرند قوانین دنیای آرایش را تغییر دهند و به جای پودر فیکس از محصولات دیگری استفاده کنند.

چندین راه برای جایگزین کردن وجود دارد که در این مطلب بررسی شد. اولین راه این است که از یک پرایمر برای حفظ فونداسیون خود استفاده کنید. روش دوم استفاده از لایه ضخیم تری از فونداسیون است که به ماندگاری طولانی تری روی صورت کمک می کند. روش سوم استفاده از کاغذهای بلاتینگ صورت برای جذب چربی اضافی است و روش نهایی استفاده از اسپری های فیکساتور در انتهای مراحل میکاپ است.

نکته ای که باید همواره به آن دقت کنید این است که از دست زدن به صورت خود در طول روز برای جلوگیری از حرکت فونداسیون به شدت خودداری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *