دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کنترل ذهن دیگران با چند تکنیک طلایی

  • سعیده ستاری
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

کنترل ذهن دیگران از راه دور، ذهن خوانی و نفوذ عمیق به داخل انسان ها، همه و همه به شناخت ما بر می گردد. اگر با مردم آشنا باشیم و خصوصیت های مختلف جمعی و شخصی را درک کنیم، آن زمان می فهمیم کنترل ذهن ها یک مهارت جادویی نیست.

کنترل ذهن دیگران از راه دور یکی از آرزوهای دیرینه انسان ها است. همه ما دوست داریم کاری کنیم که دیگران بدون خواهش و تمنا حرفهای ما را قبول کنند. برخی مواقع فکر میکنیم بعضی ها به صورت خدادادی کاریزماتیک هستند آنها به راحتی حرف خود را به کرسی می‌نشاند و هر کسی را متقاعد می کنند.

راه های کنترل ذهن دیگران

کنترل ذهن دیگران از راه دور

حقیقت این است که ما قادر نیستیم مشتریان، شرکا یا خانواده خود را به ربات های تبدیل کنیم که با فرمان ما حرکت می کنند. ولی می‌توانیم روی آنها تاثیر داشته باشیم. پیش از آنکه قدرت جادویی خواندن ذهن دیگران را یاد بگیریم توصیه می شود این حقیقت را بدانید و موفقیت کسب و کار یا ایده شما هیچ ربطی به مخاطب، هدف، تقسیم بندی بازار و دیگر مطالب پیچیده کتاب های بازاریابی ندارد.

شما به دیگران پیشنهاد همکاری میده و آنها به آسانی قبول میکنند از یک شخص قدرتمند می خواهید محصول شما را تبلیغ کند و او جواب مثبت می‌دهد. به مشتری ها پیشنهاد می دهید که محصول شما را بخرند و آنها به آسانی قبول می کنند. زمانی که به اندازه کافی بله دریافت کنید ایده شما موفق می‌شود در صورتی که این کار را انجام ندهید شکست میخورید درک این واقعیت بسیار آسان است با این وجود فقط تعداد اندک از ما واقعا آگاه هستیم که چگونه این کار را بکنیم اینجا نقطه‌ای است که شیوه های کنترل ذهن دیگران به شما کمک می کند.

در این بخش می خواهیم ۶ شیوه‌ای که در خواندن ذهن افراد دیگر و کنترل ذهن افراد دیگر از راه دور به کمک شما می آیند بیان کنیم.

۱. آغاز کردن همیشه دشوار است

گرفتن اولین جواب مثبت اولین گام بلندی می باشد که باید بردارید ولی در صورتی که آن را از فرد مناسب بگیرید تمام بله های دیگر مانند آب خوردن می شود احتمال راضی کردن یک بلاگر محبوب برای توییت کردن پست شما بسیار دشوار است ولی به محض انجام این کار ده‌ها و صدها نفر آن را بازتوییت می کنند کنترل ذهن یک سرمایه گذار موفق برای شرکت در ایده شما شاید کار راحتی نباشد ولی اگر بپذیرد حتماً تعدادی از سرمایه‌گذار های دیگری هم پیدا می‌شود. قانع کردن یک مشتری محبوب و مشهور برای تبلیغ محصول شما در رسانه های اجتماعی امکان دارد دشوار باشد ولی وقتی که این کار را انجام دهید قطعاً فروش شما بیشتر می شود.

  •  آرون گروپس

این وهله بیشتر از کنترل ذهن به هنر تاثیرگذاری شما برمی گردد توانایی که با مطالعه می توانید به راحتی آن را یاد بگیرید. کریس وایدنر در کتاب هنر تاثیرگذار صفر تا صد این مهارت را به روشی عملی برای شما توضیح می دهد.

راه های خواندن ذهن دیگران

۲. داشتن یک ضرب الاجل واقعی

همه بارها این جمله ها را شنیده ایم: “چندتا مشتری دیگر هم برای این محصول دارم، اگر تا ساعت ۳ خودتو نرسونی به یک نفر دیگر میفروشم، بهتر است حتما همین امروز برای استخدام بیا، چون فردا یک جلسه خلی مهم دارم.”

حقیقت این است که این جملات عموما واقعیت ندارند. مشتری دیگری وجود ندارد و فوریتی هم در کار نیست. ولی شما به اندازه ای ناامید شده اید که حاضر به دروغ گفتن هستید. شما تنها فکر می کنید با این کار بر ذهن اشخاص دیگر تسلط دارید. ما فکر می کنیم ضرب الاجل های مصنوعی دیگران را وادار می کند که مطابق میل ما رفتار کنند، ولی این کار نه تنها اثری ندارد، بلکه کاملا لازم نیست. به جای این کار توصیه می شود که فوریت واقعی به وجود بیاورید. به عنوان مثال به جای آن که پست دائمی از محصولتان روی صفحه اینستا گرام قرار دهید، یا وبینارتان را به طور دائم تبلیغ کنید، قیمت کمتری برای محصول خود در نظر بگیرید و به همه بگویید که این قیمت تنها به مدت هفت روز در دسترس خواهد بود. این کار مثل یک جادو عمل می کند، نه تنها فروش و استقبال دو برابر می شود؛ بلکه افراد زیادی درباره این موضوع با دیگران صحبت می کنند.

۳. شروع کردن با خواسته های کوچک

هیچ وقت با یک درخواست بزرگ آغاز نکنید. حقیقت این است که مردم اهل ریسک کردن نیستند. هیچ فردی دلش نمی خواهد همه چیز را بدون آنکه اطمینان دارد به خطر بیندازد. شما بایستی ایده و محصول خود را پله پله ارائه کنید. این منطقی ترین شیوه تسلط ذهن افراد دیگر از راه دور می باشد. اگر می خواهید ایده یا محصول خود را برای یک سرمایه گذار یا تبلیغ کننده ارسال کنید، ابتدا با طرح ایده در یک یا دو پاراگراف آغاز کنید. پس از آن قادر هستید یک طرح کلی بفرستید و در نتیجه پیش نویس کامل را به آن ها نشان دهید. اگر می خواهید مخاطبان یا مشتریان از محصول شما پشتیبانی کنند، هیچ موقع یک دفعه از آن ها درخواست نکنید در وبینار شما شرکت کنند یا یک مجموعه از محصولات شما را خریداری کنند.

روش های کنترل ذهن دیگران

۴. خجالت نکشید

خیلی از ما فکر می کنیم برای قانع ساختن مردم یا نفوذ به ذهن افراد دیگر باید شخصیتی برون گرا یا حتی گستاخ داشته باشیم، ولی خجالتی نبودن اینجا دارای معنای دیگری می باشد. وقتی به طرح و ایده خود ایمان داشته باشید و از ان خجالت نکشید، آن را از یاد نمی برید. شما آن را روز به روز، هفته به هفته، ماه به ماه و سال به سال تبلیغ می کنید. ایمان موجب می شود که به صورت خستگی ناپذیری برای انتقال پیام به همه افرادی که به شنیدن احتیاج دارند، کار کنید. از همه مهم تر یک باور واقعی، بهترین و اصیل ترین راه کنترل ذهن دیگران از راه دور می باشد.

۵. بیشتر بخشنده بودن

هر موفقیتی دارای هزینه هایی می باشد. برای کنترل ذهن دیگران از راه دور پیش از هر چیز بایستی اعتماد آن ها را جلب کنید. ولی هزینه این اعتماد چه اندازه است؟ پیش از گفتن طرح ها و ایده های خود، فروش محصولات یا درخواست کمک، باید چیزی ارائه بدهید که مستحق اعتماد باشد. اگر خواهان فروش محصول خود هستید، ده کار متفاوت و قهرمانانه در خدمت شتری انجام بدهید. اگر می خواهید حمایت کسی را داشته باشید، ده برابر بیشتر از او پشتیبانی کنید. اشتباه نکنید.

آشنایی با خواندن ذهن دیگران

این کار حماقت نیست. از یاد نبرید که شما می خواهید بر ذهن دیگران تسلط داشته باشید. زمانی که موضوع بخشندگی و مهربانی است، کسی قادر نیست به شما نه بگوید. پرورش دادن حس سخاوت و مهربانی یک بازی دو سر برد می باشد. این کار موجب می شود از داخل احساس آرامش نمایید، به دیگران احساس خوبی را انتقال دهید و از همه مهم تر، راه نفوذ به قلب و ذهنشان را بیابید. ولی اگر این کار برای شما سخت است، کتاب بگیر و ببخش اثر آدام گرنت به شما در این زمینه کمک می کند. این کتاب به شما ثابت می کند که بخشنده ها بر خلاف باور عامه عموما موفق تر عمل می کنند.

هم اکنون که این مطلب به پایان رسید برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه روانشناسی بر لینک های جلب اعتماد دیگران و برون گرایی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *