دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کوه خواجه با دیدنی های تاریخی و جالب توجه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

کوه خواجه که یکی از کوه های باستانی زابل می باشد اهمیت گردشگری زیادی دارد. این کوه همانند جزیره ای دیده می شود که دریاچه هامون آن را احاطه کرده است.

یکی از زیباترین چشم اندازهایی که می توانید در زابل از آن ها بازدید کنید، کوه خواجه می باشد. این کوه ها چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقه مندان دارند. این کوه ها تاریخی و با جذابیت های بسیار زیادی هستند که از آن ها دیدن می کنید.

دیدنی مهم خواجه

معرفی کوه خواجه:

این کوه ها که باستانی هستند، قدمت بسیار زیادی دارند و بر فراز آن می توانید با طبیعت های زیبا و دیدنی آشنا شوید. این کوه در چشم اندازی دور به شکل ذوزنقه دیده می شود. در سال های گذشته که دریاچه اطراف این کوه ها پر آب بودند، این کوه همانند یک جزیره دیده می شد.

طبیعت کووه های خواجه

این کوه باستانی توسط یکی از باستان شناسان انگلیسی کشف شده است. کاوش های باستانی در این کوه ها به نتایج مناسبی رسیده اند. در این نواحی جاذبه های باستانی دیگری نیز وجود دارند که از آن ها دیدن می کنید. شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی استان فارس آشنا شوید.

معرفی کوه:

این کوه که همانند یک جزیره با شگفتی های زیبا است از قدمت تاریخی بالایی برخوردار بوده و یکی از مهم ترین دیدنی ها این ناحیه است. این کوه یک عارضه طبیعی بوده که دارای اهمیت زیادی می باشد. برخی می گویند، قدمت این کوه ها به زمان اشکانیان باز می گردد.

کوه خواجه

  •  آرون گروپس

این بنا در میان برخی از باستان شناسان به عنوان تخت جمشید خشتی نیز شناخته می شود. وجود سازه های مهمی همچون قلعه کافرون با ستون ها و معماری های آن زمان اهمیت زیادی دارند. بسیاری از قسمت های این بنا نیز خشتی هستند و از آن دیدن می کنید. بخش هایی از این بنا در اثر عوامل طبیعی و انسانی تخریب شده اند.

قلعه کافرون و کک کهزاد:

این قلعه یکی از بزرگ ترین مجموعه هایی است که شما از ان بازدید می کنید. این مجموعه باستانی دارای سه دیوار دفاعی بوده و راهرویی جانبی دارد. آتشکده ای در این بنا با جاذبه های مختلف در این نواحی قرار دارد. تزییناتی که در معماری این بنا به کار رفته است بسیار دیدنی و جذاب می باشند.

طبیعت تاریخی خواجه

گالری خواجه:

یکی از شگفتی های این ناحیه را می توان همین گالری دانست. این گالری که بر روی دیواره ها مشاهده می شوند دارای انواعی از طراحی های دیواری می باشند. این نقاشی ها از پادشاهان و بزرگان اساطیری است که با شکل بسیار زیبایی طراحی شده و مورد توجه شما قرار می گیرند. در برخی از این دیواره ها دارای نقاشی های مذهبی نیز می باشند که از آن ها بازدید می کنید.

ارتفاعات خواجه

این بنا امروزه از دیدنی های زابل است و دیدنی های زیادی دارد. این شهر جاذبه های تاریخی مختلفی داشته و شما علاقه مندان از این دیدنی ها و جاذبه ها بازدیدخواهید کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *