دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع دارو برای تقویت ابرو (داروهای صنعتی و گیاهی)

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

اگر به هر دلیلی ابروهای شما کم پشت و ضعیف شده است و به دنبال دارو برای تقویت ابرو هستید با این مطلب همراه ما باشید تا در این باره اطلاعات کافی کسب نمایید.

با توجه به این که ابرو بخش مهمی از صورت محسوب می شود مراقبت از آن و انتخاب فرمی که متناسب با صورت باشد حائز اهمیت است. امروزه مد به سمت ابروهای پرپشت و پهن پیش رفته است. اگر مایلید تا با انواع داو برای تقویت ابرو آشنا شوید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع دارو برای تقویت ابرو

همانطور که می دانید صنعت مد همواره در حال تغییر است. در این راستا فرم ابروها هم متناسب با مد روز تغییر می کند و اخیرا مد به سمت ابروهای پرپشت و طبیعی پیش رفته است. از این رو افراد زیادی به دنبال روشی برای تقویت ابرو و پرپشت نشان دادن آن ها هستند و از آنجا که ابرو بخش مهمی از صورت محسوب می شود مراقبت از آن و فرمی که با بیس چهره شما تطابق داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

افرادی که ابروهای پر پشت ندارند می تواند از انواع دارو که در ادامه به آن ها اشاره می شود برای پر شدن و تقویت ابرو های خود استفاده کنند. همانطور که می دانید ابروها در زیبایی چشم ها  و جلوه چهره تاثیر زیادی دارند. ابروهای ضعیف و کم پشت قطعا بر ظاهر چشم ها تاثیر زیادی می گذارند.

از سوی دیگر ابروهای پهن و پر پشت امروزه مورد پسند افراد زیادی است. از این رو اگر به تقویت ابرو ها دقت نکنید موهای ابرو ریزش پیدا می کنند. البته به کمک محصولات تخصصی در این زمینه می توان به تقویت ابروها اقدام کرد. لازم به ذکر است ابروها در حفاظت چشم ها نیز نقش مهمی داشتند از این رو هرچه این عضو نازک تر و کم پشت تر باشد کم تر می تواند به وظیفه خود بپردازد.

در ضمن افراد توسط حالت صورت خود می توانند احساسات شان را انتقال دهند. یکی از این اجزا ابروها می باشند. به این ترتیب نمی توان تقویت ابرو را نادیده گرفت. کم پشت شدن ابرو به علل مختلفی از جمله کمبود مواد مغذی، افزایش سن و استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، بیماری هایی مانند تیروئید و ریزش مو سبب کاهش حجم ابرو ممکن است ایجاد شود.

  •  آرون گروپس

با توجه به این که برای هر مشکلی راه حل های مختلفی وجود دارد از محلول تقویت کننده تا ژل ابرو و … که توسط برندهای مختلف تولید می شوند. می توان از راهکارهای طبیعی و ارگانیک نیز بهره گرفت. در ادامه با انواع دارو برای تقویت ابرو آشنا می شوید.

دارو های صنعتی تقویت کننده ابرو

از محصولات پر طرفدار برای ریزش ابرو و تقویت آن استفاده از کرم تقویت کننده ابرو می باشد. ریزش ابرو به علل متعددی مانند بالا رفتن سن، اصلاح مکرر ابرو با موچین و … ممکن است روی دهد. از این رو کرم های مخصوص تقویت ابرو می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

محصول دیگری برای این کار محلول تقویتی مژه و ابرو است. همچنین سرم تقویتی و ضد ریزش ابرو نیز می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. این سرم با تقویت میزان گردش خون در ناحیه بالای چشم ها روند رشد مو را تسریع نموده و اسید آمینه موجود در آن به کمک ابروها می آید.

باید بدانید یکی از ویتامین های موثر در رشد موی ابرو ویتامین ای است. در افراد مبتلا به ریزش مو این ویتامین کاهش یافته است. وجود ویتامین ای در سرم احیا کننده ابرو می تواند ابروها را در این زمینه بیمه نماید. همچنین خاصیت آبرسانی آن سبب شده خطر خشکی و شکنندگی ابرو نیز کاهش یابد.

گفتنی است این محصول سبب ضخیم شدن موهای ابرو در رویش مجدد می شود و به راحتی می توان از برند معتبر این محصول بهره گرفت. محصول دیگر کمک کننده برای پرپشت شدن ابرو لوسیون های مخصوص هستند که با افزایش میزان جریان خون در ناحیه رشد مجدد موهای ابرو به رشد آن ها کمک می کنند. در ضمن خاصیت اکسیژن رسانی و ویتامین رسانی آن نیز تاثیر زیادی در پر شدن ابروها خواهد داشت.

داروی تقویتی دیگر برای ابرو ها ژل مخصوص این کار می باشد که با تحریک فولیکول های مو سبب تسریع روند رشد مو و پیشگیری از ریزش آن ها می شوند. به عبارتی استفاده از ژل ابرو فرصتی برای به دست آوردن ابروهایی پر پشت خواهد بود. تونر تقویتی ابرو و مژه نیز می تواند به پر شدن ابروهای ضعیف و کم پشت کمک کند.

کاربرد اصلی تونرها پاکسازی پوست از آلودگی ها می باشد. در ضمن این محصولات در تنظیم پی اچ پوست هم نقش شایانی دارند. به ویژه افرادی که از محصولات آرایشی بهره می گیرند برای حفظ سلامت و زیبایی خود باید از این محصول در روتین خود استفاده نمایند. تونیک یا تونر تقویتی ابرو با افزایش گردش خون، آبرسانی و تغذیه موهای ابرو می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم و فرصت حیات مجدد برای آن ها فراهم نماید.

داروهای گیاهی تقویت کننده ابرو

در این بخش به انواع دارو های گیاهی برای تقویت ابرو اشاره می شود:

  • روغن کرچک

روغن کرچک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای پر پشت شدن ابرو و مژه محسوب می شود. زیرا سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که سبب تغذیه فولیکول های مو می گردند. روزانه روغن کرچک را روی ابروها ماساژ داده و اجازه دهید نیم ساعت بگذرد سپس با مواد پاک کننده آرایش آن را پاک کرده و صورت را با آب گرم  و شوینده ملایم شستشو دهید.

دقت کنید روغن کرچک خالص ممکن است برای برخی افراد حساسیت و بثورات پوستی ایجاد کند از این رو قبل از استفاده حتما آن را تست کنید. این روغن با انواع مختلف میکروارگانیسم هایی که از رشد ابرو ممانعت می کنند، به مقابله می پردازد. این روش را چند هفته هر روز تکرار و در صورت مشاهده حساسیت استفاده از روغن کرچک را متوقف کنید.

  • لیمو

لیمو غنی از ویتامین ب، ث، اسید فولیک و دیگر مواد مغذی حیاتی می باشد. این دارو سریعتر از هر داروی دیگری می تواند سبب پرپشت شدن ابروها گردد. به این ترتیب یک تکه لیمو را روی ابروها بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید. البته طبیعی است که پوست هنگام استفاده از لیمو کمی می سوزد با این وجود اگر التهاب ادامه داشت از دیگر داروهای گیاهی برای این کار استفاده نمایید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل نرم کننده و مرطوب کننده بوده و برای بهبود گردش خون عالی خواهد بود. اسیدهای چرب موجود در این روغن مانع از شکنندگی ابروها می شوند و اسید لوریک آن به عنوان ماده ضد میکروبی عمل می کند. در ضمن پروتئین ها و مواد مغذی و آهن موجود در روغن نارگیل سبب تقویت ابروهای سالم و ضخیم شدن آن ها خواهند شد.

یک تکه پنبه یا گوش پاک کن را به روغن نارگیل آغشته و به ابروها بزنید. اجازه دهید شب تا صبح روی ابرو باقی بماند بعد صبح آن را با آب ولرم شستشو دهید. جهت مشاهده تاثیر این روغن بایستی این کار را برای یک الی دو ماه تکرار نمایید.

  • ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا ترکیبی به نام آلوئنین دارد که سبب تقویت رشد مو می شود. ژل آلوئه ورا چسبناک نبوده و سریعا جذب می شود از این رو می توان چند مرتبه در روز آن را استفاده کرد. ضمنا برای تامین سبوم از دست رفته پوست مفید بوده و رشد موهای ابرو را تقویت می کند.

بنابراین برای داشتن ابروهای پر پشت کافی است ژل آلوئه ورا روی ابروها ماساژ داده تا جذب شود.

  • روغن زیتون

روغن زیتون دارای ویتامین ای و آ است که به رشد و تحریک موی ابرو کمک می کند. ویتامین ای سبب تغذیه فولیکول های مو می شود و ویتامین آ تولید سبوم و چربی طبیعی بدن را تحریک می نماید. می توانید حداقل یک بار در روز از روغن زیتون استفاده تا تاثیر آن را بعد از چند هفته بر ابروهای خود مشاهده نمایید.

می توانید قبل از خوابیدن روغن زیتون را به ابروها زده و اجازه دهید تا صبح روی ابرو باقی بماند بعد با آب گرم شستشو دهید. همچنین می توانید یک دوم قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب نموده و ابروها را حدود سه دقیقه با آن ماساژ و بعد از نیم ساعت آن را با آب گرم بشویید.

  • دانه شنبلیله

دانه شنبلیه سبب بازسازی فولیکول های مو شده و منجر به رشد موهای جدید ابرو می گردد. همچنین حاوی اسیدنیکوتینیک و پروتئین هاییی است که سبب تحریک رشد موهای ابرو می شود. این ماده به علت دارا بودن پروتئین، نیکوتین، و … برای رشد موها ضروری است و به بهترین شکل سبب تقویت ابرو می شود.

برای استفاده از دانه شنبلیله آن را یک شب در آب خیس تا فرم خمیر پیدا کند بعد روی ابروها بزنید. بعد از نیم ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را حدود ۵ ساعت در آب ولرم بخیسانید. بعد آن را له کرده و با کمی روغن بادام و نارگیل ترکیب و شب موقع خواب این مواد را روی ابرو بزنید و صبح با آب ولرم شستشو دهید. این روش را سه مرتبه در هفته و حدود دو ماه تکرار کنید.

  • پیاز

پیاز دارای میزان زیادی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین ث و ویتامین های گروه ب می باشد که برای رشد مو خیلی موثر هستند. آب پیاز را گرفته و به ابروها بزنید. این کار سبب رشد سریعتر و ضخیم تر شدن موهای ابرو می شود. البته بوی پیاز شدید بوده و بهتر است از آبلیمو نیز استفاده تا آثار بوی آن کاهش یابد.

به این ترتیب پیازی را از وسط برش زده و به قطعات مختلف ریز و درون خرد کن بریزید. یا به کمک رنده آن را رنده کنید. بعد خمیر پیاز را فشار داده تا آب پیاز کاملا گرفته شود و به آن مقداری آب لیمو اضافه و به کمک یک پنبه روی ابروها اعمال کنید. بعد از چند ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید.

نکات کاربردی برای تقویت ابروها

 در این بخش با برخی نکات کاربردی در جهت تقویت ابروها آشنا می شوید.

  • می توانید از وازلین نیز برای رشد ابروها استفاده نمایید. از این رو هر شب وازلین را به ابروها زده و صبح با آب ولرم شستشو دهید. دقت کنید وازلین چربی زیادی دارد اگر پوست مستعد آکنه باشد نباید آن را استفاده کنید.

  • موی ابرو از کراتین تشکیل شده است از این رو می توان از تخم مرغ که یک منبع عالی از این پروتئین است برای رشد ابروها بهره برد. کراتین ماده اصلی مکمل های رشد مو می باشد. زرده تخم مرغ سرشار از بیوتین بوده و به پرپشت شدن ابروها کمک می کند. دو بار در هفته از این روش استفاده تا شاهد رشد سریع ابروهای خود باشید. بنابراین زرده تخم مرغ را خوب هم زده تا یک دست شده سپس با یک برس روی ابروها بزیند. و بعد از نیم ساعت با آب گرم شستشو دهید.
  • سعی کنید ابروها را هر روز ماساژ داده زیرا این کار سبب تقویت ریشه ابروها می شود.
  • هرزگاهی به کمک محصولات لایه بردار اطراف پوست چشم و ابروها را لایه برداری نمایید تا گردش هوا و جریان خون بیشتری جریان یافته و رشد موها تسریع یابد.
  • به کمک مرطوب کننده ها اطراف ابروها را مرطوب نگه دارید و اگر مستعد آکنه هستید از آبرسان های سبک استفاده کنید.
  • از طریق کپسول ویتامین ای و اعمال محلول آن به ابروها به رشد موهای ابرو کمک خواهید کرد.

  • سعی کنید ابروها را سریع مورد اصلاح قرار ندهید. موچین و برداشتن ابروها به صورت مداوم می تواند ریشه ابرو را ضعیف کند.
  • لوازم آرایشی غیر مناسب را دور ریخته و از مراکز معتبر و داروخانه ها برای خرید آن ها اقدام کنید.
  • مراقب باشید موقع آرایش ابرو به کمک مداد، به ابروها فشار زیادی وارد نشود.
  • سعی کنید ابروها را در صورت خارش به آرامی بخارانید.
  • استرس خود را کاهش دهید تا با کاهش ریزش ابرو سبب پر پشت شدن آن ها شوید.
  • داشتن خواب کافی نیز به رشد ابرو و تقویت آن کمک می کند.
  • نوشیدن آب کافی در طی روز نیز به بهبود کیفیت موهای ابرو کمک زیادی می کند.
  • ماساژ ابرو به صورت منظم ایده خوبی خواهد بود زیرا سبب بهبود گردش خون در اطراف ابرو می شود.

  • سعی کنید از عدم حساسیت به انواع داروهای تقویتی ابرو اطمینان حاصل بعد از آن ها استفاده کنید.
  • استفاده از شیر نیز می تواند به رشد و تقویت ابروها کمک کند. این ماده حاوی ترکیبات موثر زیادی است. پروتئین موجود در آن سبب تحریک رشد موهای سالم می شود. بنابراین پنبه ای را به شیر آغشته و روی ابرو ها خیلی آرام ماساژ دهید بعد از ۱۵ دقیقه آنرا با آب بشویید.

از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگزاریم. همچنین  پیشنهاد می شود  در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه آرایش ابروهای کم پشت و مدل ابرو ۱۴۰۲ جدید و جذاب روی لینک های مزبور کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *