دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص زیتون شور و فواید خوردن این دانه های خوشمزه

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

برای این که بتوانید با آگاهی بیش تری از زیتون استفاده نمایید در این مطلب شما را با خواص زیتون شور آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی بسیار سودمند به شما خواهیم داد.

زیتون یکی از پر خاصیت ترین میوه ها می باشد از این رو نیاز است تا با این میوه و خاصیت هایی که دارد آشنا شوید. در واقع بیش تر خواص زیتون شور برای آنتی اکسیدان هایی که دارد می باشد و بهتر است همراه ما باشید تا بتوانید با این میوه و خصوصیاتش آشنایی کامل پیدا نمایید.

فایده های زیتون شور

بهترین خواص زیتون شور

ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی که در زیتون وجود دارد منجر به پر خاصیت تر شدن این میوه شده اند از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و با آگاهی بالا تری آن را میل کنید. در ادامه تمامی خواص زیتون شور را برایتان بین می کنیم.

سلامت قلب و عروق

زیتون یکی از میوه هایی می باشد که شما می توانید در کنار غذا آن را سرو کنید و باید بدانید که این میوه می تواند منجر به سلامت قلب و عروق شود از این رو سعی کنید برای سلامت خود بیش تر از این میوه به جای انواع ترشی جات در کنار غذای خود استفاده نمایید.

کاهش ابتلا به سرطان

سریان یکی از مهلک ترین بیماری ها می باشد و ممکن است در هر سنی بروز نماید. باید بدانید که زیتون ها دارای انواعی از آنتی اکسیدانم ها می باشد و مقداری زیادی اولئوکانتال دارد. این ترکیب می تواند به راحتی سلول های سرطانی را از بین برده و مانع از رشد آن ها شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده اند که استفاده از زیتون می تواند منجر به کاهش انواع سرطان ها مخصوصا سرطان سینه و روده بزرگ شود.

کاهش ابتلا به آلزایمر

درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد از این رو اگر می خواهید به آن دچار نشوید باید زیتون مصرف کنید. یکی از فواید زیتون شور این است که می تواند از بروز بیماری آلزایمر و یا سایر بیماری های شناختی پیشگیری نماید.

  •  آرون گروپس

پیشگیری از بیماری دیابت

دیابت یکی دیگر از بیماری هایی می باشد که درمان نمی شود منتهی شما می توانید آن را کنترل نمایید با این حال استفاده کردن از زیتون می تواند شما را از این بیماری بدون درمان دور نماید.

خواص زیتون شور

بهبود سلامت استخوان ها

اگر می خواهید دچار مشکلات مفصلی و استخوانی نشوید می توانید از زیتون استفاده کنید. به صورت کلی بیماری های مفصلی و استخوانی می توانند بر روی کیفیت زندگی تاثیرات منفی تری داشته باشند و استفاده از زیتون می تواند این تاثیرات را به شدت بکاهد.

درمان کننده یبوست

اگر دچار بیماری یبوست می باشید و مدام اذیت می شوید به شما توصیه می کنیم تا از خواص زیتون شور استفاده کنید و یبوست خود را درمان نمایید. در واقع این میوه بسیار چرب می باشد و می تواند به حرکات روده ای کمک بسیار زیادی بکند.

درمان آرتریت

زیتون های تازه در درمان آرتریت روماتوئید بسیار خوب می باشند و می توانند این بیماری خود ایمنی را خنثی کرده و زندگی فرد را بهبود بخشند.

از بین بردن هلیکوباکتر پیلوری

یکی از باکتری هایی که منجر به زخم معده می شود هلیکوباکتر پیلوری می باشد. این باکتری می تواند مشکلات بسیار زیادی برای هر فرد ایجاد نماید و استفاده از زیتون می تواند این باکتری را نابود کرده و بر خلاف سایر باکتری هایی که به آنت بیوتیک مقاوم می باشند را می توانید با این میوه درمان نمایید.

افزایش تقویت سیستم ایمنی با زیتون

بهبود سلامت چشم ها

زیتون دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین A می باشد و این ویتامین ها دارای نقش فوق العاده ای در درمان بیماری های چشمی دارد.

کاهش ریسک سرطان روده بزرگ

چربی های اشباع نشده در زیتون و همچنین ویتامین E آن می تواند شما را در برابر هر مدل سرطانی به خصوص سرطان روده برگ مصون دارد.

خاصیت زیتون برای پوست

زیتون برای پوست نیز بسیار مفید می باشد. باید بدانید که استفاده از زیتون می تواند از پیری و افتادگی های پوست شما پیشگیری نماید و همچنین با افزایش کلاژن سازی به بازسازی پوست شما کمک خواهد کرد.

کاهش فشار خون با زیتون

زیتون دارای مقادیر بسیار زیادی از پتاسیم می باشد و از همین طریق می تواند به کاهش فشار خون کمک بسیار زیادی بکند. برای این که بتوانید سالم بمانید از زیتون استفاده کنید.

کاهش کلسترول بد خون

با استفاده از زیتون می توانید میزان کلسترول خون خود را به شدت کاهش دهید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا بتوانید قلبی سالم تر داشته باشید.

بهبود عملکرد پانکراس با زیتون

ضخیم تر شدن مو ها

اگر مو های نازک دارید و می خواهید زیبایی دو چندانی به آن ها بدهید بهتر است از زیتون استفاده نمایید. استفاده کردن از زیتون ها با توجه به ویتامین ها و مواد معدنی که دارد می تواند به سلامت مو ها و تقویت فولیکول های مو کمک نماید.

زیتون و سلامت کبد

یکی از فوایدی که زیتون های سیاه و سبز دارند این است که می توانند به سلامت کبد کمک کنند و با بهبود سوخت و ساز کبد از بروز بیماری های مزمن پیشگیری نمایند.

کاهش وزن

استفاده از زیتون می تواند به شما کمک کند تا به کاهش وزن زیادی دست یابید از این رو بهتر است این میوه را در روتین غذایی خود بیاورید. در واقع این میوه می تواند از بروز اشتهای کاذب پیشگیری نماید و اگر می خواهید لاغر شوید استفاده از زیتون را فراموش نکنید.

افزایش باروری

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی باید بدانید که استفاده از زیتون در باروری تاثیرات زیادی دارد و می تواند ۳.۵ برابر میزان باروری را افزایش دهد از این رو شانس لقاح زیاد تر خواهد شد.

بهبود سیستم ایمنی

اگر می خواهید در برابر میکروب ها و بیماری های خود ایمنی مصون بمانید می توانید از زیتون استفاده کنید. زیتون یکی از موادی می باشد که سرشار از اسید های چرب بوده و مصرف آن می تواند از بروز انواع التهاب ها در بن پیشگیری نماید.

بهبود التهاب پانکراس

التهاب در پانکراس می تواند درد بسیار زیادی را در بدن ایجاد نماید از این رو نیاز است تا برای این کار از زیتون استفاده کنید. استفاده از زیتون در این مورد نیز به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد از این رو خوردن آن را در چنین مواقعی از یاد نبرید.

    خواص زیتون شور

استفاده از این میوه بسیار خوب می باشد با این حال امکان دارد که شما به آن حساس شده و حساسیت و واکنش های این چنینی نشان دهید از این رو بهتر است از این میوه با احتیاط بالا تری استفاده نمایید. در ادامه می توانید خواص زیتون سیاه و خواص برگ زیتون را نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *