دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۴ ویژگی سگ های پامرانین که آن ها را دوست داشتنی می کند!

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

سگ های پامرانین یکی از محبوب ترین نژادهای سگ کوچک جثه می باشند که با چهره بامزه و خندان و پشم های پر و نرم افراد زیادی را به خود جلب می کند. در این مطلب با ویژگی سگ پامرانین آشنا می شوید.

سگ های پامرانین یکی از سگ های خانگی محبوب در جهان محسوب می شوند که بسیار پرانرژی، شاد و سرزنده هستند. این نژاد دارای صورت با مزه و خندان و پشم های نرم و پر می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی سگ پامرانین آشنا نماییم.

آشنایی با ویژگی سگ پامرانین

سگ های پامرانین یکی از محبوب ترین نژادهای سگ کوچک جثه در ایران و دنیا به شمار می روند. این نژاد با صورت و چهره خندان و بامزه و پشم های پر و نرم افراد زیادی را به خود مجذوب می کند. نژاد پامرانین شجاع، پر انرژی و سرزنده و شاد بوده و یکی از بهترین انواع سگ خانگی به شمار می روند.

همچنین این نژاد می تواند به عنوان حیوان خانگی چابک یا کارامد مورد آموزش قرار گیرد. سگ پامرانین غالبا شخصیتی برون گرا داشته که این ویژگی نسبت به جثه حیوان بسیار زیاد می باشد.  با آموزش درست و خانه ای پر از محبت، این نژاد به سگی مهربان و یک همراه سرگرم کننده برای سالیان سال تبدیل می شود.

سگ های پامرانین از دسته نژادهای سگ سورتمه محسوب می شوند که شبیه سگ های برفی کوچک دیده می شوند. این نژاد می تواند سگ نگهبان مناسبی باشد زیرا هر اتفاقی عجیب را با سر و صدای تیز و بلند هشدار می دهد. هنگامی انتخاب توله این حیوان حداقل یکی از والدین آن را مشاهده تا به خلق و خوی توله آگاه شوید.

توله ای را انتخاب که دارای خلق و خوی متعادل و متوسط باشد. خجالتی بودن یا هجومی بودن از خصوصیاتی است که به راحتی از سگ پامرانین قابل رفع شدن نبوده و ممکن است تا بزرگسالی حیوان ادامه یابد. این نژاد با وزن ۱.۵-۳ کیلوگرم و قد ۱۸-۳۰.۵ سانتی متر امید به زندگی حدود ۱۲-۱۶ سال دارد.

  •  آرون گروپس

از ویژگی های ظاهری دیگر سگ پامرانین این است که پوست حیوان دو لایه پوشش مویی دارد. پوشش زیری دارای موهای کوتاه بوده که زیر لایه ای از موهای بلند قرار گرفته و محافظت می شود. در ادامه با سایر ویژگی های نژاد سگ پامرانین آشنا می شوید.

۱. ظاهر و خلق و خوی شاد

این نژاد دارای ظاهر دوست داشتنی و شادی هستند. به طوری که خلق و خوی حیوان نیز با ظاهرش همخوانی دارد. سگ پامرانین با شخصیت برون گرای خود دوست دارد که از همه چیز آگاهی یابد. این نژاد هوش و ذکاوت زیادی داشته و عاشق این است که توجه هر فردی که به آن ها محبت می کند را جلب نماید.

سگ پامرانین در آغوش گرفتن، بوسیدن و بازی را بسیار دوست دارد. این حیوان خانگی برای افرادی که مایلند حیوان خانگی پر جنب و جوشی داشته باشند بسیار مناسب است. پامرانین ها با هاپ هاپ کردن بسیار شناخته می شوند. اگر این عادت سریعا در آن ها مهار نشود احتمالا در طول زندگی شان ادامه خواهد داشت.

ممکن است هاپ هاپ کردن مداوم برای برخی خانواده ها اهمیت زیادی نداشته باشد ولی برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند یا به سر و صدا حساس هستند، آموزش در همان ابتدا حائز اهمیت می باشد. شاید این نژاد دارای جثه کوچکی باشد ولی خود را نگهبان خانواده دانسته و از افرادی که دوستشان دارند محافظت می کنند.

هر چند سگ پامرانین پر انرژی است ولی این انرژی قابل کنترل خواهد بود. به این معنی که پس از کمی بازی آرام شده و زندگی با آنها آسان تر می شود. برای سگ اتاقی را در نظر بگیرید که بتواند در آن بدود و برای آموزش ترفندهایی به حیوان هر روز کمی وقت بگذارید.

فراهم کردن چند اسباب بازی برای جویدن و همراهی با شما کافی است که نیازهای این سگ خانگی شاد تامین شود. همانطور که اشاره شد آن ها بسیار دوست دارند هاپ هاپ نمایند. این سگ ها نگهبانان درنده ای هستند که با صدای خود ارتباط برقرار می کنند.

اگر پامرانین در سن کم دستور ساکت را آموزش نبیند بعید است که بعدها بتوان این حیوان را ساکت نمود. هرگز از قلاده شوک دار برای این سگ استفاده نکنید. این سگ های کوچک و ظریف را وقتی به خانه می برید بایستی ابتدا با شخصیت و ویژگی های آن آشنا بوده و خود را برای شلوغی و گاها صدای ذاتا بلند سگ پامرانین آماده نمایید.

سگ پامرانین را برای مدت کوتاهی می توان در خانه تنها گذاشت و به تدریج و در صورت لزوم تایم تنها ماندن حیوان را افزایش داد. این نژاد اجتماعی بوده و ترجیح می دهد همیشه یک همراه داشته باشد ولی می تواند تا حدودی تنهایی را هم تحمل کند. باید اطمینان داشته باشید که حداقل سه بار در روز غذا در دسترس حیوان است.

تا زمانی که حیوان دستشویی رفتن را نیاموخته و هنوز اطمینان ندارید که وسایل را می جود بهتر است وقتی در خانه تنهاست او را در اتاق مخصوصی گذاشته که خرابکاری نکند.

۲. ارتباط خوب با کودکان

پامرانین نژاد مناسبی برای کودکان کم و سن و سال نمی باشد. به خاطر جثه کوچک و شخصیت اجتماعی این حیوان ترجیح می دهد با بزرگسالانش همراه شود که برای آن ها ایمن تر و قابل پیش بینی تر می باشد. اگر کودک خردسالی حیوان را اذیت کند سریع دویده ناراحت شده و می ترسد.

این حیوان برخلاق ظاهر شجاعش، نژاد ظریفی است که هرگز نباید با خشونت و شدید با آن ها بازی کرد یا آن ها را بالا انداخت و پرتاب کرد. کودکانی که سن بیشتری دارند و آموخته اند با حیوانات خانگی چه رفتاری داشته باشند با نژاد پامرانین ارتباط خوبی خواهند داشت.

۳. ارتباط خوب با دیگر سگ ها در سن کمتر

معمولا سگ های پامرانین ترسو و خجالتی نبوده و با دیگر حیوانات و غریبه ها به سادگی ارتباط برقرار می کنند. از این رو بایستی مراقب بود که به سگ های دیگر نزدیک نشوند زیرا همانطور که اشاره شد ذاتا هجومی و خشن بوده و می تواند به دیگر حیوانات آسیب برساند.

این حیوان ذات سگ نگهبان را داشته و اگر سگ غریبه ای در قلمرواش مشاهده کند شدیدا پارس می کند. ولی اگر سگ پامرانین در سن کمتر با سگ های مختلف روبرو شود می تواند بیاموزد که به راحتی با آن ها کنار آمده و ارتباط خوبی برقرار کند.

۴. مو ریزی

از خصوصیات دیگر سگ پامرانین موریزی حیوان است که احتمالا برای بیشتر خانواده هایی که از این نژاد نگهداری می کنند، موضوع خیلی بزرگ و سختی نخواهد بود زیرا این حیوان کوچک جثه است. به ویژه در هنگام تغییر فصل موهای بیشتری از حیوان در خانه می ریزد که با مراقبت و رسیدگی به موهای پامرانین این ریزش مو به حداقل رسیده و قابل کنترل می شود.

با توجه به این که سگ پامرانین دو لایه پوشش مویی دارد باید چند بار در هفته موهای حیوان برس زده شود. این کار تایم زیادی نیاز ندارد و تجربه خوبی برای پامرانین خواهد بود. برای این کار یک برس مو سگ متوسط تهیه که هم بتوانید با عمق موهای حیوان را شانه و هم سگ اذیت نشود.

برس را روی همه بخش های بدن پامرانین کشیده و در هفته سه بار این کار را انجام دهید تا موها گره نخورده و ریزش کاهش یابد. در پایان از همراهی شما با این مطلب سپاسگزاریم. همچنین  پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نژاد سگ داشهوند و سگ شیواوا روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *