دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترفند های مخفی گوگل با کاربردهای جالب

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

می توانید با استفاده از ترفندهای مخفی گوگل جستجوی اطلاعات در اینترنت را کمی سرگرم کننده تر نمایید. گوگل علاوه بر امکانات پیش فرض دارای قابلیت های مخفی جذاب زیادی می باشد.

گوگل موتور جستجوی قدرتمندی در فضای اینترنت می باشد که امکانات جالب بسیاری را در سرویس خود مخفی دارد. با کمک ترفند های مخفی گوگل می توانید جستجوی مطلب مورد نظر خود را ساده تر و راحت تر نمایید.

انواع ترفند های مخفی گوگل

جستجوی مطالب در اینترنت ممکن است کسل کننده شود از این رو می توانید به کمک ترفند های مخفی گوگل آن را سرگرم کننده تر نمایید. می توانید بازی انجام داده، صفحه مرورگر را ۳۶۰ درجه چرخانده، تایمر تنظیم کنید و کلی ترفندهای جالب دیگر. به عبارتی صفحه جستجوی گوگل علیرغم امکانات و قابلیت های پیش فرض دارای قابلیت های مخفی و جذاب مختلفی است.

این موتور جستجوی بزرگ از گذشته به مخفی کردن امکانات جالب در سرویس خود معروف بوده است. و همواره نکات جالب و پنهان جدیدی به لیست این صفحه اضافه می شود. امروزه کاربران زیادی برای انجام کارهای خود به گوگل وابسته هستند. در ادامه با انواع ترفند های مخفی این موتور جستجوگر آشنا می شوید.

۱. سرچ صوتی مطالب

گوگل این امکان را می دهد که از طریق صدا به جستجوی مطالب بپردازید. در صورتی که برای سرچ از مرورگر کرم یا برنامه آن روی دستگاه های اندروید و آی او اس بهره می گیرد کافی است در صفحه جستجوی گوگل روی علامت میکروفون کلیک کنید. بعد آنچه می خواهید را به صورت واضح به زبان انگلیسی بیان کنید تا بعد از دریافت صدا و تشخیص آن نتیجه را نمایش دهد.

۲. چرخش ۳۶۰ درجه

مرورگر مدنظر را باز کرده و عبارت “do  a barrel roll” را جستجو کنید. در ادامه گوگل یک چرخش ۳۶۰ درجه انجام می دهد.

  •  آرون گروپس

۳. بازی

اگر واژه solitaire را در گوگل سرچ کنید یک صفحه برای اجرای بازی معروف کارتی نمایش داده می شود. این بازی نسخه استاندارد می باشد و از بازی فریسل خبری نیست. همچنین با سرچ گوگل pac man می توانید این بازی معروف را انجام دهید. در ضمن یک بازی مخفی دیگر در صفحه سرچ گوگل، بازی معروف ضربدر و دایره است.

با سرچ عبارت tic tac toe این بازی برای شما نمایش داده می شود. می توانید این بازی را تک نفره یا دو نفره انجام دهید. بزرگترین چالش این بازی درجه سختی آن است که خیلی دشوار است. به این ترتیب از دیگر ترفند های مخفی گوگل بازی های جالب آن هستند.

۴. سرچ تصویری

گول این امکان را دارد که به صورت تصویری مطالب را جستجو کند. اگر به دنبال مطلب خاصی بوده که کلمه کلیدی مناسبی برای توصیفش ندارید یک ترفند سرگرم کننده و مفید کلیک روی نماد دوربین و سرچ از طریق عکس مطلب می باشد. به این ترتیب عکس را درگ تا گوگل به جستجو بپردازد.

۵. اطلاع از آی پی

آدرس آی پی یک رشته منحصر به فرد از اعداد بوده که تعیین می کند سیستم شما از چه منطقه ای به اینترنت متصل است. اگر آی پی خود را نمی دانید گوگل می تواند آن را به شما اطلاع دهد. تنها کافی است عبارت را what’s my IP سرچ کنید.

۶. تنظیم تایمر

با سرچ عبارت SET TIMER FOR X MINUTES و قرار دادن عدد دلخواه خود به حای ایکس می توانید برای خود یک تایمر تنظیم نمایید.

۷. سفر به مریخ

با رفتن به گوگل mars می توانید از سطح سیاره مریخ دیدن نمایید.

۸. گوگل گیتار

با سرچ عبارت گوگل گیتار می توانید در مرورگر خود گیتار بنوازید.

۹. سکه انداختن

سکه انداختن و انتخاب از بین دو گزینه از دیگر ترفندهای پنهان گوگل است که با عبارت flip a coin قابل اجرا است.

۱۰. اطلاع رسانی زمان طلوع و غروب آفتاب

با جستجوی عبارت sunset , sunriseدر گوگل می توانید از زمان طلوع و غروب آفتاب مطلع شوید.

۱۱. گوگل در ۱۹۸۰

اگر مایلید تا از ظاهر قدیمی گوگل استفاده نمایید عبارت google in 1998 را سرچ نموده که علاوه بر مشاهده گوگل در سال ۱۹۸۰ میلادی اطلاعاتی درباره تاریخچه این شرکت محبوب نیز نمایش داده می شود.

۱۲. نکات روزمره جالب

در صورتی که به اطلاع از نکات روزمره جالب علاقمند هستید با جستجوی عبارت fun facts گوگل نکته های جالب را برای شما به نمایش می گذارد.

همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با ترفند های گوگل اسیستنت و روش سرچ عکس در گوگل روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *