دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰ روش قدردانی از دیگران در شرایط مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۶ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

گاه بروز احساسات برای کسی که حتی او را بسیار دوست دارید نیز ممکن است سخت باشد. ولی چندین روش قدردانی از دیگران وجود دارد که می توانید به کمک آن ها از فرد مورد نظرتان تشکر و قدردانی نمایید.

تشکر و قدردانی دو کار بسیار ساده بوده با این حال بسیاری افراد آن را انجام نمی دهند. در صورتی که گفتن واژه متشکرم یا انجام کاری که قدردانی تان را نشان بدهد، زندگی شما را متحول خواهد کرد. اگر مایلید تا چندین روش قدردانی از دیگران را فرا بگیرید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

۱۰ روش قدردانی از دیگران

با یک تشکر ساده و قدردانی حتی کوچک از دیگران انرژی مثبت بسیاری به سمت شما روانه خواهد شد. این کار هر چند ساده باعث شده در نگاه دیگران فردی قدرشناس و قابل اعتماد دیده شوید. روش های مختلفی برای قدردانی از دیگران وجود دارد که به کمک آن می توانید از زحمات و محبت فرد مقابل خود تشکر نمایید.

همانطور که می دانید قدردانی و تشکر از آدابی است که در هر جامعه ای و هر فرهنگی پسندیده است و یک ارزش تلقی می شود. به این ترتیب افراد با توجه به محبت و زحمتی که برای یکدیگر انجام می دهند به تشکر و قدردانی می پردازند. البته برای این کار هر فردی با توجه به خصوصیات شخصی اش از طرف مقابل قدردانی می نماید.

برخی قدردانی و تشکر را به صورت ساده و معمول مانند کلمه متشکرم بیان می کنند و برخی به صورت رسمی و حرفه ای آن را به حا می آورند. در ادامه با ۱۰ روش قدردانی از دیگران آشنا می شوید.

۱. بیان جملات قدرشناسانه

جمله دوستت دارم یکی از روش های رایج قدردانی و نشان دادن توجه به دیگران است. برخی روش های مختلفی برای ابراز قدردانی هست که خاص تر و مستقیم تر می باشد. این کار اهمیت داشته زیرا هر فرد به روشی خاص عشق و محبت را می پذیرد یا آن را ابراز می کند.

  •  آرون گروپس

هر چه روش های بیشتری برای ابراز تشکر بدانید، احتمال بیشتری برای این که طرف مقابل آن را حقیقی بداند وجود دارد. به طور مثال از جملات زیر استفاده کنید:

  • از بودن کنارت لذت می برم
  • تو بهترین دوست زندگی من هستی
  • واقعا ممنونم این کار رو برام انجام دادی.

۲. اعتماد کردن

گاه می توان با اعتماد کردن به دیگران به نوعی از آن ها قدردانی کرد. یکی از شیوه های قدرشناسی این است که با طرف مقابل احساس راحتی داشته و اجازه دهید وی به شما نزدیک شود. به این ترتیب متوجه قدردانی شما خواهد شد. می توانید داستانی از دوره کودکی را به وی بگویید که واقعا برای شما مهم بوده و تاکنون به کسی آن را نگفته اید. به این ترتیب حس راحتی و اعتماد ایجاد می شود.

۳. همدل شدن

افرادی که از آن ها قدردانی می کنید باید بتوانند به شما اعتماد نمایند. به آن ها نشان داده که برای زندگی شان ارزش قائل هستید و با آن ها ارتباط عاطفی واقعی دارید. هرگز فردی که عواطفش را به شما نشان می دهد تمسخر نکنید زیرا این کار سبب دوری وی از شما می شود.

بارها به وی نشان دهید که به خاطر وجود او کنارش هستید تا به این شیوه احساس تشکر و قدردانی خود را نشان داده باشید. این رفتار کمک کرده در مقابل وی هم نسبت به شما قدردان باشد.

۴. پذیرفتن دیگران همانطور که هستند.

اگر حقیقتا قدردان فردی هستید باید وی را همانطور که هست پذیرا باشید. نمی توانید دیگران را به میل خود مجبور به تغییر نمایید. این موضوع سبب شده آن ها حس بی ارزش بودن پیدا کنند. اگر با کاری که انجام می دهند موافق نیستید یا عقاید آن ها را قبول ندارید به جای اجبار به کاری که شما می خواهید تنها موافقت یا مخالفت تان را اعلام نمایید.

این رفتار احترام آمیز با فرد دیگر یکی از شیوه های قدردانی بوده که نشان می دهد حتی با این که در مورد موضوع بخصوصی با وی هم عقیده نیستید، بازهم قدردان او می باشید.

۵. بروز قدردانی

گاه افراد آنچنان درگیر زندگی می شوند که قدردانی و تشکر از عزیزان و دوستان خود را از یاد می برند. در حالی که بروز قدردانی می تواند به صمیمیت بیشتر و تقویت روابط دوستانه کمک نماید. به این ترتیب سعی کنید برای هر کاری حتی کوچک از عزیزان خود تشکر کنید مثلا اگر همسر در شستن ظرف ها به شما کمک کرده از او تشکر کنید.

یا برای وی یادداشتی حاوی جمله دوستت دارم یا ازت ممنونم که همیشه همراهم هستی. را روی میز کار یا. .. او قرار دهید.

۶. تعریف کردن

تعریف کردن از دیگران می تواند ساده ترین شیوه قدردانی از آن ها باشد. هنگامی که از بهترین خصوصیات فردی به تعریف و تمجید می پردازید در حقیقت به وی می گویید که آن خصوصیت توجه شما را جلب کرده و قدردان وی هستید. سعی کنید این کار را اکثر مواقع انجام دهید. مثلا از عبارات زیر استفاده کنید.

  • واقعا بی نظیری
  • تو زیباترین هستی
  • تو خیلی مهربون و دلسوزی

۷. کمک در زمان نیاز

می توان گفت تشکر و قدردانی واقعی آن است که وقتی طرف مقابل به کمک شما نیاز دارد کنارش بوده و به وی کمک کنید. اگر می دانید فرد روزهای سختی را می گذراند تا حدی که می توانید تلاش کرده کاری برای وی انجام دهید. مثلا اگر نمی تواند کارهای خانه یا پخت و پز را انجام بدهد در این زمینه به او کمک کرده و به این شکل قدردانی خود را بروز دهید.

۸. ارسال پیام

اگر نمی توانید در ارتباط روبرو و مستقیم از فرد مورد نظر تشکر و قدردانی نمایید. می توانید با ارسال یک پیام از طریق گوشی همراه به او بگویید که چقدر برای شما اهمیت دارد و قدردان او هستید. حتی می توانید با پیام صوتی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی احساس قدردانی خود را بیان نمایید.

۹. ارتباط چشمی

یکی از شیوه های قدردانی ارتباط چشمی می باشد. هنگامی که با فردی صحبت می کنید که می خواهید قدردان او باشید سعی کنید همه حواس خود را در اختیار وی قرار داده و به صحبت ها و حرف های وی با دقت گوش کنید و به چشم های او نگاه کرده تا نشان دهید کاملا جذب حرف های او شده اید.

۱۰. سورپرایز کردن

گفتنی است سورپرایز کردن یا شگفت زده کردن دیگران هم نشان می دهد که برای شما مهم هستند و به آن ها فکر می کنید. به این ترتیب سعی کنید با تهیه وسیله یا چیزی که مورد علاقه او هست طرف مقابل را سورپرایز نمایید. مثلا خرید هدیه غیر منتظره ، درست کردن غذایی که او خیلی دوست دارد، یا دعوت به سفر یا رستوران مورد علاقه.

همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با انواع جملات زیبا برای تشکر و قدردانی  از افراد مختلف زندگی تان و همچنین اس ام اس قدردانی از همسر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *