دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیماری های نخل ماداگاسکار و راه حل رفع آن ها

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

بیماری های نخل ماداگاسکار را برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید با علت های هرکدام آشنا شده و مشکل گیاه خود را بهتر متوجه شوید.

گیاه مداگاسکار یکی از بهترین گیاهانی می باشد که می توانی ان را در خانه خود نگهداری نمایید. این گیاه دارای مقاومت بالایی می باشد و می تواند در سیاری از شرایط رشد نماید. در ادامه شما را با بیماری های نخل ماداگاسکار آشنا می کنیم و شما می توانید بیش تر با این گیاه و مشکلاتی که ممکن است داشته باشد آشنا شوید.

 مشکلات گیاه ماداگاسکار

انواع بیماری های نخل ماداگاسکار

ماداگاسکار همانند یک سری از گیاهان دارای بیماری های خاصی می باشد از این رو بهتر است با آن ها آشنا شوید و اگر این مشکل برای گیاه شما ایجاد شد راحت تر بتوانید آن را رفع نمایید.

سیاه شدن برگ ها

اگر شما نیز با سیاه شدن برگ های این گیاه مواجه شدید باید بدانید که این موضوع مرتبط با سرما و خشک شدن بیش از حد هوا می باشد. البته این در صورتی است که برگ های قدیمی بدین صورت باشند ولی اگر در برگ های جدید این مشکل ایجاد گردد به احتمال زیاد نور کافی به گیاه نرسیده است و باید در جایی قرار بگیرد که نور برایش کافی باشد تا بتواند بهتر رشد نماید.

خشک شدن و افتادن برگ ها

از دیگر مشکلاتی که این نخل را درگیر می کند خشک شدن برگ هایش می باشد. این مورد نیز به این دلیل خواهد بود که آب کم به آن رسیده است و این گیاه در شرایط خشک قرار گرفته است. بهتر است برای این که این گیاه رشد خوبی داشته باشد ابتدا شرایط آن را بررسی کرده و بعد آن را در محیطی مناسب قرار دهید و سعی کنید از آب ندادن بیش از حد به گیاه بپرهیزید زیرا این کار می تواند منجر به از بین رفتن گیاه شود.

نخل ماداگاسکار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زرد شدن برگ ها

بسیاری از افراد هستند که با زرد شدن برگ های این گیاه مواجه می شوند و باید بدانید که این امر بیش تر به دلیل پوسیده شدن ریشه ها می باشد و گاها جا به جا کردن این گل ها نیز می تواند منجر به زرد شدن آن ها شود.

ریزش برگ ها

از بیماری های نخل ماداگاسکار که معمولا با خود به همراه دارد این است که دچار ریزش خواهد شد. این بیماری از شایع ترین بیماری های مادگاسکار می باشد و می تواند بسیاری از افراد را نگران نماید. در واقع باید بدانید که این گیاه در در پاییز نیز تعدادی از برگ های خود را از دست می دهد و این دین معنا نمی باشد که تمامی برگ هایش می ریزند.

از دیگر دلایل این امر می تواند تغییرات دمایی باشد و این مشکل می تواند تمامی برگ های گیاه را از بین ببرد. با این حال اگر گیاه شما دچار ریزش شد باید حواستان باشد که ریشه ها را نیز چک کنید زیرا از بین رفتن ریشه ها و پوسیده شدنشان نیز می تواند مشکلات مشابهی برای گیاه ایجاد کند.

اگر می خواهید این گیاه را تقویت کنید باید در بهار این کار را انجام دهید تا رشد آن ها بیش تر شود و با این کار شما دیگر نیازی به انواع آفت کش ها و قارچ کش ها پیدا نخواهید کرد و گیاه شما به صورت طبیعی رشد خواهد کرد.

بیماری گیاهان خانگی

شل شدن تنه گیاه

از دیگر بیماری های نخل ماداگاسکار شل شدن تنه ان می باشد. این گیاه دارای تنه ای بسیار مقاوم می باشد و اگر فکر می کنید شرایط محیطی را برایش فراهم کردید و به گیاه نور و آب کافی رسانده اید و باز هم تنه این گیاه شل شده است باید بدانید که ممکن است مشکل از ریشه ها باشند. ریشه ها در اثر آبیاری بیش از حد از ببین می روند و پوسیده خواهند شد و دیگر به گیاه مواد غذایی مناسب نمی رسانند از این رو نیاز است تا آن ها را بررسی نمایید.

بهتر است قل از این که به گیاه آب بدهید از خشک بودن خاک ان اطمینان کرده و همچنین از زهکشی مناسب گلدان برای  این گیاه اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت امکان دارد مشکلاتی برای شما ایجاد گردد.

میزان نیاز نوری نخل مادگاسکار

این گیاه دارای یک سری ویژگی های خاصی می باشد و اگر نتواند نیاز های روزانه خود را رفع کند ممکن است دچار بیماری های زیادی شود. باید بدانید که استفاده از نور خورشید برای این گیاه ضروری و لازم می باشد. برای این گیاه حداقل ۶ ساعت نور خورشید نیاز می باشد و باید زیر نور مستقیم خورشید باشد تا بتواند رشد نماید.

جا به جا کردن گلدان

این گیاهان جا به جایی را دوست ندارند و امکان دارد اگر آن ها را جا به جا کنید برگ هایشان را از دست بدهند و مشکلاتی برای آن ها ایجاد شود از این رو بهتر است این گلدان ها را زیاد از این سمت به سمت دیگر خانه نبرید تا رشد خود را از دست نداده و زیبایی آن ها منجر به زیبایی خانه تان شود.

آشنایی با کم آبی ماداگاسکار

خاک مناسب

این گیاه همانند بسیاری از گیاهان نیاز به خاک های سبکی دارد که آب را در خود نگه نمی دارد و بهترین خاک ها می تواند خاک کاکتوس باشد. همچنین شما می توانید برای این که این گیاه رشد خوبی داشته باشد از خاک ورمی کمپوست استفاده نمایید. در این میان سعی کنید برای این که رشد گیاه شما زیاد شود از کود های بسیار زیاد برای آن استفاده نکنید.

آبیاری مناسب

این گیاه همانند نخل مرداب و کاکتوس به آب زیاد احتیاج ندارد با این حال باید زمانی که خاک آن خشک می شود آبیاری را انجام دهید در غیر این صورت امکان دارد رشد گیاه شما مختل شده و دچار بیماری های خاصی شود.

پاجوش زدن نخل

باید بدانید که امکان پاجوش زدن این گیاه حتی در شرایط آزمایشگاهی نیز به ممکن است جواب نداده و به ندرت رخ دهد. با این حال اگر کود دهی مناسب داشته باشید و خاک و گلدان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید امکان این که پاجوش ها بگیرند و بتوانید این گیاه را تکثیر کنید بسیار زیاد می باشد.

ابن موضوع را باید بدانید که اگر این گیاهان را در کنار گیاهانی که دارای دوره های آبیاری یک سانی می باشند قرار دهید هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و آن ها می توانند در یک گلدان در شرایط صلح آمیز به زندگی خود ادامه دهند.

سیاه شدن برگ های نخل ماداگاسکار

این گیاه یکی از گیاهان حساس می باد و نیاز به توجه بالایی دارد از این رو اگر نمی توانید از آن مراقبت کنید توصیه می کنیم گیاه دیگری را برای مراقبت کردن انتخاب کنید و باید بدانید که اگر کود دهی نامناسب، نور ناکافی، خاک بد و سنگین و گلدان کوچک برای آن انتخاب کنید امکان این که رشد خود را از دست بدهد و از بین برود بسیار زیاد خواهد بود بنابراین برای مراقبت از گیاهان ابتدا با شرایط نگهداری آن ها آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *