دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کاشت گیاه کاملینا و نکاتی درباره پرورش و برداشت آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

کاشت گیاه کاملینا بسیار ساده می باشد و می تواند به شما کمک کند تا بتوانید این گیاه را بیشتر شناخته و راحت تر ان را کاشته و برداشت کنید. برای دریافت اطلاعات بیش تر این مطلب را از دست ندهید.

گیاه کاملینا یکی از گیاهانی است که دارای خواص بسیار زیادی بوده و همچنین به صورت علفی می روید و بیشتر در لرستان این گیاه را می کارند. در ادامه اطلاعاتی در مورد کاشت گیاه کاملینا در اختیارتان قرار خواهیم داد و شما را با ابن گیاه آشنا می کنیم.

نگهداری از کاملینا

آشنایی با کاشت گیاه کاملینا

این گیاه دارای نام علمی Camelina sativa می باشد و از خانواده براسیکاسه است. این گیاه می تواند از ۳۰ سانتیمتر تا یک متر و بیست سانت نیز رشد کرده و اولین نواحی که این گیاه در آن کشت شده نواحی استیپی آسیا می باشد و بعد از آن به سایر مناطق آسیا راه پیدا کرده است.

سرعت رشد این گیاه بسیار زیاد می باشد و اگر محیط مناسب برای آن را ایجاد کنید می توانید در سه ماه بعد از کاشتن دانه بهره برداری کرده و از این گیاه استفاده کنید. باید بدانید که برگ های این گیاه باریک و دراز بوده و دو زائده در محل اتصال به ساقه دارد.

همچنین گل های آن کوچک و زرد رنگ می باشد و در راس انشعابات شاخه قرار می گیرد.  میوه آن خورجینک بوده و همانند گلابی می باشد و روی دمگل آن قرار می گیرد. محتوای دانه ها بسیار کوچک بوده و رنگ قهوه ای مایل به زرد دارد

کشت گیاهان خاص

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کاشتن کاملینا

کاملینا یکی از گیاهان کم توقع می باشد و شما می توانید آن را در طیف متنوعی از زمین های کشاورزی کاشته و محصولات مورد نیاز خود را برداشت کنید. بهترین زمان برای کاشت گیاه کاملینا پاییز و قبل از شروع بارندگی های پاییزی می باشد با این حال بهترین زمین برای کشت این گیاه و زمین های متشکل از خاک های لومی رسی می باشد.

دیگر مواردی که باید در این میان رعایت کنید فاصله بین بوته ها می باشد زیرا این کار منجر به بهبود عملکرد و کیفیت گیاه می شود و اگر فاصله بین دو بوته بیش از حد توصیه شده باشد ممکن است بین آن ها علف های هرز روییده و قدرت زمین را گرفته و مانع از رشد این گیاه می شود.

برای کاشت این گیاه نباید زمین را به میزان عمیق گود کنید زیرا بهترین حالت برای این کار زمانی است که بذر ها در محیطی سطحی تر کاشته شوند که عمقی حدوداً کمتر از نیم سانتی متر داشته باشند.

اگر این گیاه را در مکان هایی که بارش متوسط دارند کاشتید نیازی به آبیاری وجود ندارد در غیر این صورت نیاز است تا آبیاری تکمیلی در زمان گلدهی انجام شود.

برداشت گیاه کاملینا با دستگاه

برداشت گیاه کاملینا

برداشت این گیاه و محصولاتش زمانی است که ۵۰ درصد و بذر ها به رنگ قهوه ای روشن در آمده باشند و بهترین زمان برای این کار در همین مواقع است. برداشت آن از اوایل خرداد ماه شروع می شود و باید بدانید که این کار به صورت علوفه ای صورت می گیرد استفاده از کمباین معمولی برای برداشت علوفه ای پیشنهاد می شود و در این حالت کار کشاورزان بسیار راحت تر خواهد شد.

در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با کاشت گیاه شاه اسپرم و کاشت گیاه قهوه نیز بدست آورید و آگاهی های خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *