دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برای دوست داشتن خود از کجا شروع کنیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با روش های متفاوت دوست داشتن خود آشنا کنیم و اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید با استفاده از آن ها خودتان را ارزشمند تر کرده و زندگی بهتری داشته باشید.

برای این که بتوانید زندگی بهتر و شاد تری داشته باشید نیاز است تا خودتان را کمی بیش تر دوست داشته باشید و سعی کنید از سخت گرفتن به خود کمی بکاهید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید. برای دوست داشتن خود باید روش های زیادی را بلد باشید در غیر این صورت امکان دارد نتوانید از پس این کار بر بیایید. در ادامه شما را با انواع روش هایی که در این زمینه به شما کمک می کند آشنا خواهیم کرد.

 پیدا کردن راه هایی برای علاقه مندی به خود

روش هایی برای دوست داشتن خود

اگر بتوانید خودتان را کمی بیش تر دوست داشته باشید زندگی برایتان راحت تر خواهد شد و راحت تر می توانید از پس مشکلاتی که بر سر راهتان قرار دارد بر بیایید. در ادامه یک سری از روش هایی را برایتان بررسی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها به این امر دست پیدا کنید.

وقت گذاشتن برای خود

اگر بتوانید وقتی در روز را برای خودتان اختصاص دهید و به خوشگذرانی کردن بپردازید می توانید به فعالیت های مورد علاقه تان پرداخته و احساس بهتری در زندگی پیدا کنید. می توانید در این زمان هر فعالیتی که دوست دارید را انجام دهید.

سفر رفتن

این که بتوانید سالی یک بار به تنهایی سفر کنید می تواند برای شما بسیار جالب و لذت بخش باشد و قدم بسیار بزرگی در این زمینه به حساب می آید.با این کار شما می توانید با فرهنگ های متفاوتی آشنا شده و از یک نواختی زندگی تان رها شوید و همچنین قدمی برای دوست داشتن خود بردارید.

بخشیدن خود

انسان ها می توانند خطا های بسیار زیادی رد زندگی خود داشته باشند از این رو نیازی نیست خودتان را بابت اشتباه هایی که دارید سرزنش کنید و سعی کنید خودتان را دوست داشته و بابت اشتباه هایتان خود را باز خواست نکنید. برای این کار بهتر است دست از حرکت نکشیده و رو به جلو حرکت کنید و اشتباهات خود را در گذشته بگذارید.

  •  آرون گروپس

دوست داشتن خود

نوشتن خاطره ها

اگر می خواهید احساسات خود را بهتر بدانید بهتر است آن ها را روی کاغذ بیاورید. با این کار می توانید بهتر خودتان را بشناسید و با تمامی چیز هایی که دوست دارید کنار بیایید آشنا شوید. این کار نوعی روان درمانی می باشد و باعث می شود شما مشکلات خود را بهتر شناخته و با آن ها بیش تر آشنا شده و همچنین راه حل هایی بهتر برای آن ها پیدا کنید.

سختگیر نبودن

انسان ها در بسیاری از شرایط به خود سخت می گیرند و این کار یکی از طبیعت های انسان می باشد و برای هر فردی امکان دارد رخ بدهد با این حال نیاز است تا اطلاعاتی بسیار زیاد در این زمینه داشته باشید و بدانید که با سخت گیری به جایی نخواهید رسید و برای هر اتفاقی که رخ می دهد خودتان را آزار نداده و آن را بپذیرید.

مراقبت کردن از خود

اگر می خواهید به بهترین ها در زندگی خود برسید بهتر است از خودتان مراقبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در بسیاری از شرایط با خودتان راحت تر کنار آمده و از بروز مشکلات بد تر در زندگی تان پیشگیری کنید. سعی کنید در این میان کار هایی که دوست دارید و فکر می کنید به شما کمک می کند تا بهبود یابید را انجام دهید و برای این کار به کسی حساب پس ندهید.

روش های علاقه مند شدن به خویشتن

یاد گیری نه گفتن

انجام دادن کار هایی که باب میل شما نمی باشد ولی آن ها را انجام می دهید تا بتوانید دیگران را راضی نگهدارید بسیار بد می باشد و می تواند منجر به بد شدن حال و احوال شما شود از این رو سعی کنید نه گفتن را یاد گرفته و سعی کنید ان را در هر موقعیتی که دوست نمدارید کاری را انجام دهید به کار ببرید. با این کار بیش تر می توانید بر روی خواسته هایی که دارید متمرکز شوید.

تهیه لیستی از دستاورد ها

برای این که بتوانید به خواسته ها و اهدافی که در زندگی دارید بهتر است یک لیست از خواسته هایتان را تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در کم ترین زمان به بیش ترین خواسته ها و اهداف خود برسید. سعی کنید در این میان تجسمی از آینده داشته باشید تا بتوانید اهداف خود را بهبود بخشیده و برای این که به آن ها برسید تلاش کنید.

به چالش کشیدن خود

اگر بتوانید خودتان را به چالش بکشید می توانید زندگی بهتری داشته و از تمامی استعداد هایی که دارید نهایت استفاده را انجام دهید. در این میان یادتان باشد که به خودتان سخت نگیرید و سعی کنید زندگی را برای خودتان آسان تر کنید.

عاشق خود بودن

استراحت کردن

یکی از روش های دوست داشتن خود این است که به خودتان فرصت استراحت کردن بدهید. در واقع شما با این کار می توانید علاوه بر بهبود وضعیت روانی خود به بهبود وضعیت جسمی تان نیز کمک کرده و خودتان را دوست داشته باشید.

ارزش دادن به خود

انسان ها در بسیاری از مواقع برای تواضع و فروتنی از ارزش و اعتبار خود می کاهند ولی این موضوع به شدت مخرب می باشد و می تواند شما را از دوست داشتن خود دور نماید. بهتر است در هر شرایطی که دوست دارید ارزش و اعتبار خود را جشن گرفته و آن را بهبود بخشید.

افزایش اعتماد به نفس

بالا بردن اعتماد به نفس یکی از روش های دوست داشتن خود می باشد و شما می توانید به راحتی با این کار خودتان را به خواسته هایتان برسانید. قبل از این که به دیگران اعتماد کنید باید خودتان را باور داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید به خواسته هایتان برسید.

دوست داشتن Self

در ادامه شما می توانید اطلاعاتی در مورد مهارت نه گفتن به دیگران و روش های بالا بردن اعتماد به نفس آشنا شده و آگاهی خود را افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *