دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موزه موزاییک استانبول و جاذبه های آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

موزه موزاییک استانبول یکی از مهم ترین موزه های دنیا است که در استانبول قرار دارد. این موزه به دلیل وجود موزاییک های قدیمی و زیبا در دنیا شناخته شده است.

شاید تا به حال نام موزه موزاییک استانبول را شنیده باشید. هر گردشگری با شنیدن نام این موزه کنجکاو می شود تا با آن بیشتر آشنا شود و ویژگی های بیشتری از آن را بشناسد. در این بخش شما می توانید با دیدنی های این موزه آشنا شوید.

ویژگی های موزه موزاییک

معرفی موزه موزاییک استانبول:

این موزه دیدنی با ویژگی های منحصر به فرد خود در هیپودروم قسطنطنیه قرار گرفته است. برای بازدید از این موزه پر جاذبه و شگفتی آور باید به ترکیه سفر کنید. این موزه در نزدیکی بازار آستارا واقع شده است. موزه باستان شناسی استانبول نیز یکی دیگر از دیدنی های این منطقه بوده که در لینک با آن آشنا می شوید.

موزه موزاییک

خانه موزاییک های امروزه که مشاهده می کنید، بنای اولیه ای است که از کاخ بزرگ روم و یا همان اقامتگاه های اشرافی اولین امپراتوری های رومی باقی مانده است. این بنا امروزه یکی از دیدنی های استانبول به شمار می آید.

نمای موزه موزاییک

مسیر دسترسی:

برای دسترسی به این مجموعه فرهنگی و این موزه دیدنی باید از طریق بازار استانبول بروید. این مکان بازدیدکنندگان زیادی داشته و راه های ورودی آن نیز مختلف می باشد. این بنا شامل بخش های مختلفی است که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

  •  آرون گروپس

موزه موزاییک استانبول

در گذشته دیدنی های استانبول یک اقامتگاه بوده که شامل بخش های مختلفی بوده است. چندین تراس بزرگ از مهم ترین مجموعه های این موزه می باشند. قصرهای مختلف، پارک و کلیسا از ویژگی های این مجموعه دیدنی در گذشته بوده اند.

در حال حاضر تنها چیزی که از این بنای باشکوه باقی مانده است، متعلق به سال ۱۹۳۵ می باشد. تحقیات باستان شناسی نشان می دهد که این بنا بخش هایی از آن متعلق به این دوره خواهد بود. شاید این بنا را از جاهای استانبول آسیایی نیز دانست.

بازدید از موزه موزاییک

چرا این موزه را با این نام می شناسند؟

موزه موزاییک استانبول به دلیل وجود موزاییک های قدیمی و باستانی که از دوره های قبلی باقی مانده اند به این نام شناخته می شود. شما با ورود به حیاط قصر می توانید با این موزاییک ها رو به رو شوید که تجلی زیبایی دارند. این موزاییک ها متعلق به قرن ۶ هستند.

نقش هایی که با استفاده از این موزاییک ها ساخته اند، بسیار دیدنی و تماشایی می باشند. این مجموعه نقش ها شامل حیوانات، شکار، صحنه های مرتبط و همچنین صحنه های افسانه ای هستند.

زیبایی موزه موزاییک

شما علاقه مندان می توانید در لینک با موزه های آنکارا نیز آشنا شوید. همانطور که می دانید، استانبول یکی از نواحی دیدنی و پر جاذبه دنیا بوده که شگفتی های بسیار زیادی دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *