دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بابا امان بجنورد و زیبایی ها و امکانات تفریحی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

پارک جنگلی بابا امان بجنورد یکی از زیباترین پارک های جنگلی بوده که امتیازات زیادی برای گردشگران دارد. این پارک هر ساله گردشگران زیادی را جذب کرده و یک محل اسکان می باشد.

بابا امان بجنورد یکی از مکان های گردشگری مهمی است که شما امکان بازدید از زیبایی های آن را دارید. مکانی برای اقامت میان راهی و اسکان شبانه که با وجود امکانات رفاهی و تفریحی خود مورد توجه گردشگران زیادی می باشد.

طبیعت بابا امان

آشنایی با بابا امان بجنورد:

این پارک تفریحی که یکی از مهم ترین مجموعه ها با جذابیت های فرهنگی بوده امتیازات زیادی برای علاقه مندان دارد. طبیعت بکر این پارک از یک سو و از سوی دیگر امکانات تفریحی موجب شده به یک مکان گردشگری تبدیل شود. شما علاقه مندان با سفر به این شهر می توانید مکان های دیدنی بجنورد را بهتر بشناسید.

بابا امان بجنورد

بسیاری از گردشگرانی که راهی سفر به شمال کشور هستند در مسیر تردد خود حتما در این ناحیه نیز اسکان دارند. شما در این پارک می توانید، چشمه هایی را مشاهده کنید که از دل صخره ها و کوه ها می جوشد و سرازیر می شود. آبی که در حوضچه وسطی پارک قرار گرفته نمایی زیبا به آن می بخشد.

معرفی بابا امان

چنارهای ۴۰۰ ساله:

این مکان های تفریحی دارای درختانی چنار با قدمتی ۴۰۰ ساله است. از جمله دیگر درختان موجود در این پارک می توان به زالزالک، زردآلو، چنارک، اقاقیا، بید و … اشاره کرد. این  پارک همچنین دارای پوشش های گیاهی ارزشمندی بوده و وسعت آن به ۲۵۰ هکتار می رسد. پوشش های قطور درختان موجب شده تا سایه بان های عظیمی در پارک ایجاد شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بابا امان را بشناسید

چشمه های بابا امان:

یکی از دیدنی های پارک بابا امان بجنورد همین رودخانه ها و چشمه هایی است که از میان پارک عبور کرده و از دل صخره ها سرازیز می شوند. طبیعت سرسبز، وجود امکانات تفریحی و ورزشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه و … از مهم ترین امتیازاتی است که این پارک بین راهی دارد.

بابا امان

آب های این چشمه از دل کوه می جوشد و یک آب معدنی مرغوب و پر خاصیت است. آب های این چشمه از آب های سولفاته کولسیک و سدیک بوده که می تواند در درمان بیماری های گوارشی و دفع سموم موثر باشد. در این پارک نمایشگاه های فصلی برگزار می شوند که بسیار پرطرفدار بوده و خرید و فروش های خوبی در آن صورت می گیرد.

این ناحیه حیات وحش بسیار ارزشمندی داشته و برای مسافران مکان بسیار مناسبی خواهد بود. اگر از خودتان می پرسید بهترین چشمه های آب گرم ایران کجا قرار دارد؟ حتما سری به این شهر بزنید. و از چشمه های آب گرم آن نیز استفاده کنید.

امکانات بابا امان

این تفرجگاه امتیازات بسیار زیادی داشته و یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در بجنورد می باشد. بسیاری از همشهری های عزیز هم به این پارک می توانید و اعیام تعطیل خود را در این پارک سپری می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *