دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انشا درباره سفره هفت سین با نگارش های شیوا و روان

  • مهتاب علی پناه
  • ۶ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

انشا یکی از موضوعات سرگرم کننده در بین دانش آموزان می باشد که یکی از موضوعات زیبا سفره هفت سین است به همین خاطر؟، در این مقاله چند انشا درباره هفت سین را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

یکی از ساعت هایی که در مدرسه دانش آموزان به آن اختصاص می دهند انشا است که معلم از دانش آموزان عزیز می خواهد تا در مورد موضوعات زیبا انشای جالبی بنویسند که با نزدیک شدن به سال نو انشا درباره سفره هفت سین موضوع جالبی است که بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چند انشا درباره سفره هفت سین

چند انشا درباره سفره هفت سین با مفاهیم زیبا

با فرا رسیدن سال جدید اکثر دانش آموزان به دنبال انشا در مورد عید نوروز و همچنین سفره هفت سین هستند به همین خاطر، در ادامه مطلب چند انشا در مورد سفره هفت سین را در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم تا بتوانیم از بین آنها انشا زیبایی را انتخاب کرده و با مطالعه آن هم دانش آموزان و هم معلمان لذت ببرند.

 

اتشا زیبا و ناب در مورد سفره هفت سین

سفره ی هفت سین سفره ای است که از هفت سین از جمله سبزه ، سماق ، سمنو ،سنجد ،سکه ،

  •  آرون گروپس

سرکه ،سیر وسیب تشکیل شده است .

این سفره از زمان های دوری برای ما خاطره ساز بوده است .

مطمئنم که شما هم میدانید که ما سفره ی هفت سین را برای چه مناسبتی میندازیم

بله درست فکر کردید ما این سفره را برای نوروز پهن می کنیم .

خود من هم از این مراسم خاطره ی زیادی دارم مثلا وقتی که می خواست سال تحویل شود کل خانواده ی ما

دور هم جمع میشدند وپدرم به این مناسبت قرآن را باز می کرد واز لابه لایاین کتاب مقدس به کل خانواده عیدی می داد

و خلاصه تا سال تحویل می شد ما دور هم می نشستیم وباهم جشن می گرفتیم .

خیلی از افراد معتقدند در این زمان هر حاجتی که داشته باشید برآورده می شود و زمان بسیار خوش یمنی است .

امیدوارم که سفره ی هفت سینتان را باشادی بچینید و سالتان سرشار از عشق و محبت و سلامتی در کنار

تمامی عزیزانتان باشد .

این بود انشا من در مورد سفره هفت سین .

*****

 انشا ناب در مورد سفره هفت سین

انشا با مفاهیم دلنشین در مورد سفره هفت سین

مقدمه : چه قدر این هوای ناب را دوست دارم، مردم کم کم به استقبال بهار می روند و خرید های ناب برای فرارسیدن سال جدید و طلوع بهار آغاز می شود.

انگار خورشید هم تازه متولد شده است و هیچ کس نمی تواند دلخوشی و شادیش را پنهان کند. کم کم نغمه زن بهار از راه می رسد و مردم سفره های زیبا و جذاب خود را در ایوان بهار می گسترانند و کم کم فصل جذاب و ناب خدا از راه می رسد.

بدنه : نامش هفت سین است ولی به نظر دنیایی از همه چیز است. سین ها را در کنار هم می چینم و سفره ای با ناز و تنعّم پهن می کنیم. سین ها را در کنار هم خوب جفت و جور می کنم. سین اول سبزه که نماد شادی و فراونی است.

سیب و سرکه و سمنو هم هریک دارای جایگاهی ویژه در سر سفره هفت سین هستند. سمنو که از مغز گندم پخته شده است نماد روزی و فراوانی نعمت و پر از برکت خداوند است. گاهی دانه های نورس گندم را به یمن فراوانی سال سر سفره قرار می دهند. قران و حافظ و همواره در کنار هفت سین ها جلوه خاصی دارد .

سفره ها را به شیوه خاصی می چینند و با عشق و مهربانی کنار سفره می نشینند و منتظر تحویل سال می شوند. سفره هفت سین نمادی از بروز شادی و خوشی است که در هر منزلی گسترده شده و مردم ان را خوش یمن می دانند.

در این سفره هر سین نمادی از سلامتی و سروری و شادی مردم است که خودنمایی می کند. کاش در کنار این سفره مردم درس مهر و خوبی و عشق بیاموزند و تا پایان سال مهربان باشند.

نتیجه گیری: وقتی کم کم قدمهای سال نو تند تر می شود، مردم عاشقانه و دوستانه سر سفره می نشینند و برای هم دعای خیر و نیکی می کنند.

کاش از ابتدا تا انتهای سال مانند این سفره سرسبز و شاد در کنار هم قرار گیرند و با مهربانی در سال جدید روزگار بگذرانند.

*****

 انشا در مورد سفره هفت سین با مفاهیم زیبا

انشا با موضوع سفره هفت سین

حرف عید، سال جدید و نوروز که می شود همه به یاد سفره ی هفت سین می افتیم و زمانی که اشتیاق خرید قبل از عید ما را به خیابان ها می کشاند در خیابان های شلوغ بساط دست فروش ها و ویترین مغازه ها را می بینیم که پر از ظرف ها و خوراکی های سفره ی هفت سین شده اند و مردمی که دور آن ها حلقه زده اند تا ظرفی، سنبلی، سمنویی، ماهی قرمزی و یا تخم مرغ رنگ شده ای برای سفره بخرند و هفت سین پر باری داشته باشند.

نیاکان ما این سفره ی زیبا را برای مان به یادگار گذاشته اند و با آمدن نوروز در هر خانه ای سفره ای پهن می شود که نامش را هفت سین می گوییم و بر این سفره سبزه می گذاریم برای روشنایی و افزونی، و برای پایداری نور و گرما در زندگی مان آتشدان که امروزه جای خود را به جا شمعی و شمع داده است در سفره ی هفت سین می چینیم.

چون آب روشنی است درون ظرفی را پر از آب می کنیم و کنار آیینه که نماد زلالی و پاکی است می گذاریم و سیب ها که نماد رازوارگی عشق و سنجدها که نماد دلدادگی و زایش و باروری هستند را هم در ظرف ها می چینیم و روی سفره قرار می دهیم.

تخم مرغ ها را به نشانه ی نژاد و نطفه رنگ می کنیم و در سفره می گذاریم و سکه های تازه را به نشانه ی برکت و دارندگی کنار آن ها قرار می دهیم، بعد نوبت به ماهی های قرمز کوچک می رسد که درون تنگ بلوری در حال شنا هستند و نشان از ماه سپری شده یعنی اسفند دارند.

سمنو را برای این که سمبل صبر و مقاومت است و سنبل را به نشانه ی امیدی دوباره، رویش دوباره زمین و آغاز بهار به سفره ی هفت سین اضافه می کنیم و بعد طرح ها و رنگ ها را به تماشا می نشینیم و ثانیه ها را می شماریم تا سال جدید آغاز گردد.

*****

 انشا در مورد سفره هفت سین

امیداریم انشا های گفته شده در این مطلب مورد پسند شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد، در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی انشا می توانید انشا های دیگری را با موضوعات مختلف و جالب مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *