دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زردی مو بعد از کراتین چه دلیلی دارد؟

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از علاقمندی های خانم ها و آقایان داشتن موهای صاف و درخشنده است. به این ترتیب روش کراتین مو را انتخاب می کنند. اما در مواردی با زردی مو روبرو می شوند. از این رو این مطلب به علت زردی مو بعد از کراتین می پردازد.

درصد خیلی کمی وجود دارد که پس از انجام کراتینه، مو زرد رنگ شود و این مشکل یقینا با برخی موارد حین انجام کراتین مو مرتبط است. اگر مایلید تا علت زردی مو بعد از کراتین را بدانید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با علت زردی مو بعد از کراتین

امروزه یکی از علاقمندی های بیشتر خانم ها و آقایان در رابطه با مو، صافی و درخشندگی آن است. برای این کار روش های درمانی مختلفی وجود دارد و بی شک بهترین و موثرترین، کراتینه مو خواهد بود. برخی افراد هنگام استفاده از این محصول با زردی موها روبرو شده و برایشان جای سوال است علت این موضوع چیست؟

اگر شما نیز به دنبال علت زرد شدن مو بعد از کراتین هستید با ادامه مطلب همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

علل اصلی زرد شدن مو پس از کراتینه

همانطور که ذکر شد ممکن است هنگام استفاده از کراتین مو با زردی موها روبرو گردید و این سوال ایجاد شود که علت این موضوع چیست؟ در صورت زرد شدن موها نیازی به نگرانی نبوده چرا که می توان با انجام برخی نکات ساده و البته مهم به راحتی زردی موها را برطرف نمایید.

باید اشاره کرد به ندرت پس از انجام کراتینه زردی موها روی می دهد و درصد خیلی کمی وجود دارد که این موضوع رخ دهد. قطعا این مشکل با برخی موارد حین انجام کراتین مو مرتبط است. باید بدانید اگر موی شما قهوه ای روشن تا بلوند باشد، کراتین تراپی می تواند رنگ مو را یک یا دو درجه روشن تر نماید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در رنگ های طبیعی سیاه یا قرمز، تغییر نسبتا قابل توجهی روی نمی دهد و اگر رنگ مو طبیعی باشد، به این معنا که هرگز موها را رنگ نکرده اید، رنگ موی شما اصلا تغییر پیدا نمی کند و قهوه ای تیره یا قهوه ای باقی می ماند و موی بلوند هم همچنان بلوند خواهد ماند.

در بیشتر افرادی که سفیدی موهایی بیش از ۳۵ درصد دارند این تغییر رنگ به صورت زردی خود را نمایان می نماید که البته در اکثر موارد قابل جبران و ترمیم بوده و جای نگرانی نخواهد بود. از جمله علل اصلی زردی مو بعد از کراتین عبارت است از:

۱. فاصله کوتاه بین رنگ مو و کراتین تراپی

یکی از علل پرش رنگ مو پس از کراتین، فاصله کوتاه بین دکلره و تراپی های گرم مانند کراتین یا پروتئین می باشد. بهتر است ابتدا کراتین درمانی صورت گیرد بعد رنگ و دکلره انجام شود. به این ترتیب بهترین فاصله بین رنگ و لایت و کراتین حداقل ۱۰-۱۵ روز می باشد و در صورت آسیب بسیار بایستی ۲۰-۳۰ روز صبر کرد.

علت این موضوع نیز آن است که ملانوسیت(تولید کننده رنگدانه مو یا ملانین)در این فرایند با پروتئین درگیر شده و اگر بازه ۱۴ روزه رعایت نشود، سبب آسیب مو و پرش رنگ می شود. در حقیقت یک فاصله ۱۰ روز صبر کرده تا موها خود را ترمیم نمایند و قدرت سابق را یافته و برای کراتین آماده شوند.

و اگر خواستید پس از کراتین، رنگساژ یا … انجام دهید بعد از گذشت ۱۵ روز از انجام کراتین به این کار مجاز می باشید. البته دقت کنید که بهتر است تمام کارهای شیمیایی پیش از تراپی مو صورت گیرد و انجام این کار پس از کراتین، ماندگاری کراتینه را کاهش و تاثیر منفی می گذارد.

چرا که در دکلره ویژگی اکسیداسیون وجود دارد و رنگ ها دارای سولفات می باشند و این موارد سبب شده فلس های مو باز شده و مواد کراتین جدا شوند. به این ترتیب بهتر است ابتدا دکلره صورت گیرد و پس از گذشت ۱۵ روز کراتینه انجام شود. توجه داشته باشید در رنگ و لایت، در لایه های کرتکس مو کار انجام می شود و رنگدانه های شیمیایی به کرتکس مو متصل می شوند.

بنابراین اگر زودتر از فاصله اشاره شده فرایند کراتینه صورت گیرد، به خاطر این که تثبیت انجام نشده، تغییر و پرش رنگ روی می دهد. این تغییر رنگ در موهای بلوند یا سفید بیشتر مشاهده می شود. و اگر کمتر از ده روز کراتین یا تراپی گرم انجام شود، بعد از تراپی مو به زردی گرایش می یابد.

البته در بیشتر موارد با چند بار حمام رفتن این مشکل برطرف شده و رنگ مو به حالت طبیعی باز می گردد. به طور کلی برای جلوگیری از زردی و آسیب مو ابتدا دکلره یا رنگ مو صورت گیرد بعد کراتین تراپی انجام شود. اگر بعد از کراتین موها رنگ شوند بی شک ماندگاری کراتین کاهش می یابد.

۲. کنترل نکردن دمای اتو مو

در مواردی فرد حتی بعد از رعایت فاصله بین رنگ و کراتین ولی باز هم با پرش رنگ مو روبرو می شود که علت این موضوع در بیشتر موارد به عدم کنترل دمای اتو مو باز می گردد. یا با دمایی غیر استاندارد اتو کشی مو صورت گرفته که این امر نیز سبب بروز زردی مو می شود.

در این شرایط توصیه شده تعداد اتو کشی بیشتر و دمای اتو را کاهش دهید و حتما از اتو موهای استاندارد با خاصبت آنیونی و آسیب کمتر استفاده شود. ضمنا اگر فاصله ۱۰-۱۵ روزه رنگ مو و کراتین رعایت شود معمولا این اتفاق رخ نمی دهد که مو با استفاده از دما زرد یا سبز گردد.

۳. استفاده نادرست از پیگمنت بنفش

در صورتی که از پیگمنت بنفش درست استفاده نشود ممکن است زردی مو بعد از کراتین مشاهده شود. شامپوهای مناسب که دارای پیگمنت بنفش هستند می توانند زردی مو را برطرف نمایند. رنگ بنفش به طور کلی خاصیت ضد زردی داشته از این رو در بیشتر محصولات تراپی از قبیل پروتئین مو، بوتاکس مو و کراتین مو از این ماده استفاده می شود که زردی موها روی ندهد.

به این ترتیب برای رفع زردی مو از شامپوهای حاوی پیگمنت بنفش استفاده و بعد از دو بار شستن موها با این شامپو زردی آن برطرف می شود.

۴. استفاده از کراتین مو کم کیفیت

از دیگر علل اصلی زرد شدن مو پس از کراتین، بی شک استفاده از کراتین مو با کیفیت پایین و نامناسب است. امروزه برندهای مختلفی از کراتین مو در بازار موجود است که با کمی دقت می توان نوع باکیفیت آن را خریداری نمود.

البته قیمت بالا لزوما نشان دهنده کیفیت بالای کراتین نیست. بلکه بایستی متناسب با هدف و نیاز مو خرید کراتین صورت گیرد. چنانچه در زمینه خریداری کراتین مو تخصص کافی ندارید بهتر است از فرد آشنا به این امر مشورت بگیرید.

کدام موها معمولا دچار تغییر رنگ بعد از کراتین می شوند؟

از جمله موهایی که پس از کراتین بیشتر دچار تغییر رنگ و زردی می شوند عبارت است از:

  • موهای با رنگ قهوه ای روشن یا بلوند
  • موهای بلوند خیلی روشن
  • موهای سفید

شایان ذکر است موهایی که هرگز رنگ نشده باشند؛ معمولا هیچ تغییر رنگ و زردی پس از کراتینه نخواهند داشت. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با رنگ مو بعد از کراتین  و از بین بردن اثر کراتینه مو روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *