دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای گرفتن خلافی موتور از طریق اینترنت، اس ام اس و تماس تلفنی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

جهت استعلام و گرفتن خلافی موتورسیکلت؛ می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مطلب راهنمای گرفتن خلافی موتورسیکلت ارائه می شود. با ما همراه باشید.

اگر جزو افرادی هستید که دارای وسیله نقلیه موتورسیکلت بوده و قصد دارید خلافی آن را استعلام نمایید. با این مطلب همراه ما باشید تا راهنمای کاملی از روش های گرفتن خلافی موتورسیکلت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

روش های گرفتن خلافی موتور سیکلت

افرادی که دارای وسیله نقلیه موتورسیکلت هستند احتمالا برای آن ها پیش آمده که حتی یک بار به علل مختلفی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی، سرعت زیاد، عبور از چراغ قرمز و … جریمه شده باشند. با توجه به این که شمار این قبیل جریمه ها بدون حضور فیزیکی پلیس و اخطار حضوری آن به ثبت می رسد.

از این رو دارندگان این وسیله نقلیه ممکن است تعداد جریمه ها و میزان خلافی موتورسیکلت اطلاعی نداشته باشند. اگر شما نیز از خلافی موتورسیکلت و میزان جریمه آن بی اطلاع بوده و به دنبال روشی برای آگاهی از آن هستید. به این ترتیب ما قصد داریم در ادامه راهنمای کاملی از روش های گرفتن خلافی موتور سیکلت را در اختیار شما قرار دهیم.

تا با هر یک از روش ها که به نظرتان ساده تر است نسبت به انجام این کار اقدام کنید. ضمنا جالب است بدانید که حتما ضرورتی ندارد که به صورت حضوری و مراجعه به مراکز مربوطه آن را انجام دهید. در حقیقت با استفاده از روش های خیلی ساده و بدون صرف وقت زیاد نسبت به گرفتن خلافی وسیله نقلیه موتور سیکلت خود اقدام نمایید.

روش اول: مراجعه به سایت راهور

همه متقاضیان استعلام خلافی موتور سیکلت می توانند با مراجعه به سایت راهور نسبت به مشاهده و پرداخت خلافی وسیله نقلیه خود اقدام نمایند. در این روش دیگر به صرف زمان طولانی برای رفتن به مرکز خلافی وسایل نقلیه نیست. فقط دسترسی به اینترنت کافی بوده تا با مراجعه به سایت مربوطه و وارد کردن شماره هشت رقمی پشت کارت موتور از میزان و مدت زمان خلافی اطلاع پیدا کرد.

  •  آرون گروپس

مراجعه به این ساعت آنلاین و شبانه روزی است. در استعلام آنلاین خلافی وسیله نقلیه به تاریخ بروز رسانی سایت حتما دقت کنید زیرا اطلاعات سایت به صورت هفتگی آپدیت می شود. ضمنا در صورت پرداخت آنلاین خلافی، اطلاعات مرتبط با جرایم شما در سایت راهور با تاخیر ۷۲ ساعته پاک خواهد شد.

روش دوم: توسط پیامک

روش دوم اطلاع از خلافی موتورسیکلت و پرداخت آن از طریق پیامک می باشد. برای این کار باید شماره درج شده در پشت کارت موتورسیکلت را به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. البته این پیامک هزینه دارد. دقت کنید که شماره ۱۷ رقمی vin موتورسیکلت را به صورت کامل به همراه حروف انگلیسی وارد نمایید. این شماره روی کارت موتورسیکلت درج است.

بعد از ارسال پیامک مربوطه، در مدت کوتاهی میزان خلافی موتور سیکلت و تعداد دفعات جریمه شدن وسیله نقلیه برای شما ارسال می شود. نکته مهم در این روش آن است که بعد از ورود کد ۱۷ رقمی کلید ستاره را بزنید و به همان شماره مذکور ارسال نمایید. بعد پیامکی تحت عنوان درخواست شناسه پرداخت و شناسه قبض برای شما ارسال می گردد.

با ارائه این اطلاعات همه موارد خلافی مربوطه در اختیار شما قرار می گیرد. قابل ذکر است این سامانه پیامکی آنلاین بوده و در هر ساعت شبانه روز می توان از آن استفاده کرد.

روش سوم: تماس تلفنی

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید می توانید به شماره تلفن  ۸۲۸۸۸۸۸۸ تماس گرفته تا مبلغ جریمه و تعداد خلافی های وسیله نقلیه برای شما ارسال شود. برای تماس های خارج از تهران باید کد ۰۲۱ نیز به شماره اضافه شود.

روش چهارم: مراجعه حضوری

در این روش با در اختیار داشتن کارت موتورسیکلت یا کارت شناسایی وسیله نقلیه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نموده تا وضعیت جرائم و خلافی وسیله نقلیه شما مشخص شود. این روش برای مواردی است که نتوانند از روش های فوق استفاده نمایید.

چه مواردی سبب ثبت خلافی و جریمه برای موتورسیکلت می شوند؟

طبیعتا برای حفظ امنیت، آسایش و رفاه جامعه پلیس وظیفه دارد همه جرائم از جمله جرائم مرتبط با رانندگی را ثبت نماید. شاید ضرورتی نباشد که در صورت مشاهده تخلف وسیله نقلیه آن را متوقف نماید. ولی با ثبت پلاک موتورسیکلت، میزان جریمه مربوطه را در همان لحظه به ثبت می رساند.

یکی از مواردی که در ثبت جرائم رانندگی به پلیس کمک زیادی می کند دوربین های ثبت تخلف هستند که شماره پلاک موتورسیکلت را در همان لحظه وقوع تخلف یادداشت می نمایند. در حالت کلی مواردی که سبب می شود خلافی و جریمه برای موتور سیکلت ثبت شود به شرح ذیل است:

  • سرعت غیر مجاز
  • عبور از چراغ قرمز
  • ایجاد مزاحمت و سر و صدا در مکان های عمومی
  • حرکت در معابر عمومی و پیاده رو
  • نداشتن بیمه نامه و مدارک وسیله نقلیه
  • اجرای حرکات خطرناک
  • نداشتن کلاه ایمنی

روش های پرداخت خلافی موتورسیکلت

اکنون که با روش های گرفتن خلافی موتور سیکلت آشنا شدید در این بخش چند روش پرداخت خلافی موتورسیکلت ذکر می شود:

  • اگر برگه جریمه در اختیار دارید که دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت است به راحتی می توان توسط دستگاه های خودپرداز نسبت به پرداخت خلافی موتورسیکلت اقدام کرد.
  • می توان توسط تلفن بانک نسبت به پرداخت خلافی موتور اقدام کنید.
  • مراجعه مستقیم به وب سایت سیستم پرداختی بانک ملی یک روش دیگر است.
  • می توانید از طریق اپ های موبایلی نسبت به پرداخت خلافی موتورسیکلت اقدام نماید.

در پایان از همراهی شما سپاس گزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از شرایط سفر با موتورسیکلت و روش های گرفتن خلافی ماشین روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *