دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۵ نکته مهم برای خرید قطعات اصلی خودرو

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

 

در سال های گذشته مالکیت خودرو در هند، به طور تصاعدی در حال افزایش است و بازار شاهد رشد شکوفایی زیادی شده است. بخش‌های مختلفی مانند سدان‌های کامپکت، شاسی‌بلندهای کامپکت، هاچ‌بک‌های ممتاز و غیره شاهد ورود رقبای جدیدی هستند و خریداران در انتخاب دچار سردرگمی شده.

5 نکته مهم برای خرید قطعات اصلی خودرو

بدیهی است که با فروش بسیار زیاد خودرو، مشتریان نیز به قطعات یدکی نیاز خواهند داشت و هر مشتری پس از اتمام گارانتی خودرو خود به مراکز خدمات مجاز مراجعه نمی کند. از این رو، مردم به دنبال قطعات یدکی به صورت آنلاین یا در فروشگاه های پس از فروش می گردند. با این حال، این یک قمار است زیرا بسیاری از فروشگاه ها تمایل دارند جایگزین های تقلبی را با قیمت های پایین تر بفروشند و این قطعات نه تنها از نظر کیفیت پایین تر هستند، بلکه عملکرد مطلوبی نیز ندارند. می توانید برای فروش قطعات خودرو آن را در بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ معرفی کنید و برای خرید درج نمایید.

بنابراین، اگر فردی هستید که به دنبال خرید قطعات یدکی به طور مستقل هستید، در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که همیشه قطعات اصلی خودرو را دریافت می کنید.

۱- آنچه را که نیاز دارید بررسی کنید

اول از همه، باید بررسی کنید که به چه قطعاتی نیاز دارید و در چه مقداری. شما باید با این موضوع شفاف باشید تا در نهایت قطعه ای را که نیاز ندارید خریداری نکنید یا بخشی را که واقعاً به آن نیاز دارید از دست ندهید. فرض کنید در حال تعویض کندانسور AC ماشین خود هستید، بررسی کنید که چه قطعات دیگری برای نصب کندانسور (مانند لوله‌ها، شیلنگ‌ها و غیره) مورد نیاز است و سپس تمام قطعات را مطابق با آن سفارش دهید. نوشتن لیست قطعاتی که نیاز دارید همیشه مفید است.

۲- تحقیق

طبق گفته سایت های خرید و فروش خودرو، همیشه کارهای پایه خود را به درستی انجام دهید. هنگامی که قطعات مورد نیاز خود را نهایی کردید، شروع به تحقیق در مورد این قطعات کنید تا ببینید آیا جایگزین هایی از برندهای معتبر دیگر موجود است یا خیر، تفاوت قیمت، ارزان تر بودن خرید آنلاین نسبت به آفلاین و غیره. همچنین می توانید با خدمات مجاز صحبت کنید. ایستگاه یا با توزیع کنندگان قطعات یدکی محلی تا ببینید آیا آنها آنچه شما می خواهید را دارند یا خیر. قیمت برندهای مختلف را مقایسه کنید و اطمینان حاصل کنید که قطعه به درستی با خودروی شما سازگار است.

۳- شماره قطعات OEM

یادداشت شماره قطعات OEM همیشه معقول است. می توانید شماره قطعه هر یدکی را با تماس با ایستگاه تعمیر مجاز بیابید. برخی از تولید کنندگان حتی کاتالوگ قطعات یدکی خود را دارند که در آن به راحتی می توان شماره قطعات را برای هر یدکی پیدا کرد. همچنین می‌توانید https://boodmo.com/ را بررسی کنید، جایی که فقط باید مدل، نوع و سال خودروی خود را وارد کنید و فهرستی جامع از قطعات یدکی و لوازم جانبی اصلی که با خودروی شما سازگار است دریافت می‌کنید.

۴- قسمت های فهرست کوتاه

Boodmo.com همچنین به شما این امکان را می دهد که قطعات یدکی جایگزین از همان نوع از مارک های دیگر را مشاهده کنید. اگر به دنبال لنت ترمز برای خودروی خود هستید، می توانید به پیشنهادات برندهای معتبر مختلف مانند بوش، برمبو و غیره برای خودروی خود نگاهی بیندازید. به این ترتیب حتی می‌توانید قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید و متناسب با نیاز خود، آن را خریداری کنید.

 

5 نکته مهم برای خرید قطعات اصلی خودرو

۵- گزینه های پرداخت و حمل و نقل را بررسی کنید

هنگامی که قطعات مورد نیاز را به سبد خرید خود اضافه کردید، همیشه روش های پرداخت پذیرفته شده را بررسی کنید و روشی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید. در سایت هایی مانند Boodmo.com، شما ایده روشنی از هزینه های حمل و نقل (در صورت وجود) و جدول زمانی تحویل دریافت می کنید. به این ترتیب، می توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید و با مکانیک خود قرار ملاقات بگذارید تا قطعات را بدون هیچ زحمتی نصب کنید.

مراقبت از خودروی خود با سرویس به موقع و همیشه با استفاده از قطعات یدکی اصلی بسیار مهم است. قطعات یدکی اصلی عملکرد مطلوبی را ارائه می دهند و همچنین قابل اعتماد هستند و احتمال خرابی در خودروی شما را کاهش می دهند. اگر از قطعات یدکی تقلبی فقط برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنید، در درازمدت گران می شود زیرا این لوازم یدکی ارزان قیمت باعث فرسودگی و پارگی بیشتر می شوند، دوام زیادی ندارند و حتی می توانند مشکلات بیشتری را ایجاد.

با در نظر گرفتن تمام این نکات، شما برای خرید قطعات یدکی اصلی و با کیفیت خوب برای ماشین خود آماده خواهید بود و عشقی را که سزاوار آن است به آن هدیه دهید تا بتواند با درایوهای واقعا به یاد ماندنی و قابلیت اطمینان عالی به شما پاداش دهد.

Motoroyale نسخه محدود MV Agusta F3 RC را در هند معرفی کرده است.

ام وی آگوستا F3 RC نسخه محدود سوپربایک در بازار هند عرضه شد. موتور سیکلت ایتالیایی با برچسب قیمت روپیه در دسترس است. ۲۱.۹۹ لک (نمایشگاه سابق، هند). Motoroyale by Kinetic توزیع کننده انحصاری MV Agusta در هند است.

تنها ۶ دستگاه از MV Agusta F3 RC نسخه محدود در بازار ما موجود است. حدود روپیه است. ۴ لک گرانتر از همتای معمولی خود. نیروبخش F3 RC یک موتور ۳ سیلندر خطی ۷۹۸ سی سی با خنک کننده مایع است که ۱۵۳ اسب بخار در ۱۳۲۵۰ RPM و حداکثر گشتاور ۸۸ نیوتن متر در ۱۰۶۰۰ RPM تولید می کند.

نسخه معمولی قدرت کمتری تولید می کند زیرا این نسخه محدود دارای کیت مسابقه ای است. این دوچرخه دارای صدا خفه کن اگزوز SC Project از جنس تیتانیوم و کربن، واحد قدرت برای SC، جابجایی صدا خفه کن اگزوز (با نقشه برداری و کنترل کشش برای حالت مسابقه)، کیت درپوش آینه آلومینیومی آنودایز، اهرم ترمز/کلاچ آلومینیومی و شمش آلومینیومی است.

MV Agusta F3 RC همچنین با روکش صندلی عقب فایبر شیشه، جای پلاک اسپرت، روکش اختصاصی دوچرخه، پایه پادوک عقب و گواهی مبدا نسخه محدود عرضه می شود.

ام وی آگوستا F3 RC

– این دوچرخه با نسخه محدود با قیمت روپیه عرضه شده است. ۲۱.۹۹ میلیون

– از این دوچرخه فقط ۶ دستگاه در هند موجود است.

–شرکت Motoroyale by Kinetic توزیع کننده انحصاری مدل MV Agusta F3 RC است.

دیگر نکات:

۱- نظرات خریداران قبلی را بررسی کنید.

۲- توجه داشته باشید گارانتی تعویض کالا داشته باشند.

۳- هنگام خرید قطعات یدکی توجه داشته باشید که با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگاری داشته باشند.

۴- به بسته بندی کالا توجه داشته باشید. قطعات اصل و مرغوب بسته بندی مناسب دارند و دارای هولوگرام هستند. همچنین برخی از قطعات حساس هستد و اگر بسته بندی مناسبی نداشته باشند ممکن است هنگام حمل و نقل آسیب ببیند.

۵- بهتر است شماره قطعه را ثبت کنید زیرا در صورت نیاز به تعویض دوباره از آن استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *