دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دلیل قرمز بودن صندلی سینما چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با قرمز بودن صندلی سینما آشنا کنیم. جالب است بدانید که این کار چند راز دارد و این راز ها را در ادامه یک به یک برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید از علت های این امر با خبر شوید.

قرمز بودن صندلی سینما دارای چند راز می باشد و در ادامه علت این امر را برایتان بررسی می کنیم و آگاهی تان را در این زمینه افزایش می دهیم.

 قرمز بودن صندلی سینما

چرایی قرمز بودن صندلی سینما

اگر شما نیز به دیدن فیلم ها در سینما و یا تئاتر علاقه دارید باید دیده باشید که اکثر صندلی ها قرمز می باشند. یکی از دلیل های این امر این است که در گذشته ها نه چندان دور رنگ قرمز یکی از بهترین رنگ های پادشاهان محسوب می شد و این رنگ به دلیل جذابیت بسیاری که داشت در قصر شاهان بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.

دلایل بسیاری برای این امر وجود دارد با این حال باید بدانید که تاریخچه این کار به قرن ۱۹ بر می گردد. در این قرن نمایش و تئاتر یکی از بهترین گزینه هایی بوده است که می توانستید از آن برای رشد و تعالی استفاده کنید. در این زمان گرداننده های نمایش سعی می کردند از منظر روانشناسی به این موضوع نگاه کنند و بیان کردند که هر چه میزان رنگ قرمز به کار رفته بیش تر باشد بیرون ریزی احساسات بسیار خوب می باشد و روح و جسم افراد در یک راستا قرار می گیرد و نمایش بهبود می یابد.

از دیگر دلایل این امر این است که قرمز می تواند بر روی نگاه افراد نیز تاثیراتی داشته باشد و آن ها را متمرکز تر خواهد کرد. بنابراین علاوه بر صندلی ها پرده های نمایش نیز قرمز رنگ ساخته می شود و حتی در بسیاری از هتل های بزرگ نیز از رنگ قرمز بیش تر در هتل های خود استفاده می کنند تا مشتریان ترغیب به خوردن غذای بیش تر شوند.

چرا صندلی ها در رستوران ها قرمز اند؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

یکی از چیز هایی که باید در مورد این رنگ بدانید این است که به این رنگ نگاهی پادشاهی می شده است و بدین صورت که می توان گفت رنگ قرمز از میراث ناپلئون است. در واقع این رنگ شکوهمندانه تلقی می شد و بر سایر رنگ ها ارجحیت داشت. ناپلئون یکی از امپراطور های فرانسوی بود که عاشق رنگ قرمز بود و آن را بر عشق و تفریح و سبک سر بودن تعریف می کرد.

بسیاری از صاحب نظران نیز اعتقاد دارند که این رنگ از آن زمن تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته شکوه و بزرگی خود را نسبت به سایر رنگ ها حفظ نماید از این رو بیش تر صندلی های سینما دارای رنگ قرمز می باشند.

از دیگر دلایل این امر این است که رنگ قرمز می تواند منجر به بروز یک سری از احساسات روانی شود و این احساسات شامل نرم و راحت بودن صندلی ها می باشد و در نهایت آرامش خاطر را برای بینندگان ایجاد می کند.

دلیل استفاده از رنگ قرمز در تئاتر

همچنین جالب است بدانید که رنگ قرمز می تواند منجر به افزایش اشتها در افراد شود از این رو از رب در بیش تر غذا های فست فودی نیز استفاده می شود. اگر از این مطلب رضایت داشتید می توانید در ادامه اطلاعاتی در مورد رشته نمایش و رشته چهره سازی نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *