دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای سیب سبز ترش با طعم معرکه در خانه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مرحله از طرز تهیه مربای سیب سبز ترش می توانید روش اماده کردن این مربا را بیاموزید. طعم عالی این مربا و رنگ آن موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.

یکی از انواع مرباهای محبوب خانگی که طعم و عطر عالی دارد، مربای سیب ترش بوده که روش تهیه آن نیز بسیار ساده است. شما علاقه مندان در این بخش می توانید با طرز تهیه مربای سیب سبز آشنا شوید. این نوع مربا را می توانید در کنار انواع کیک ها نیز سرو کنید.

اگر به دنبال تهیه انواعی از مرباهای خانگی خوشمزه هستید، می توانید در آرگا با طرز تهیه مربای گلابی و سیب و مربای خربزه آشنا شوید. این نواع مرباها فوق العاده خوشمزه بوده و برای صبحانه گزینه مناسبی هستند.

دستور تهیه مربا سیب سبز

مواد اولیه:

  • شکر: ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم
  • چوب دارچین: ۱ تکه
  • سرکه سفید: ۱/۲ لیوان
  • پودر ژله سیب: یک سوم بسته
  • آب: ۲ لیوان
  • سیب: یک کیلوگرم

طرز تهیه مربای سیب سبز:

برای داشتن این مربای خوشمزه و لذیذ باید ابتدا سیب را به اندازه های دلخواه برش بزنید. شما در این مربا می توانید از سیب پوست شده یا با پوست هم استفاده کنید. حالا بعد از اینکه سیب ها را خرد کردید، درون یک کاسه به طور جداگانه بریزید.

روش تهیه مربا سیب سبز

ظرف باید کمی جادار باشد تا سیب ها روی یکدیگر قرار نگیرند. حالا باید به کاسه مقداری کافی آب اضافه نمایید. آب باید به خوبی روی سطح سیب ها را بگیرد. در این مرحله نیز باید سرکه را به سیب اضافه نمایید. سیب ها به مدت یک ساعت باید در آب باقی بمانند.

خیس کردن سیب ها در آب و سرکه موجب شده تا سیب تغییر رنگ ندهد و سیاه نشود. این کار همچنین موجب ترد شدن سیب ها شده و دوام آن را در طولانی مدت بالا می برد. همچنین نگران بو دادن سرکه به سیب ها نباشید

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه مربای سیب سبز باید یک قابلمه مناسب بردارید و درون آن شکر را به همراه ۲ لیوان آب بریزید. بعد از اینکه شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کردید، روی حرارت ملایم بگذارید تا شکرها به خوبی آب شود.

طرز تهیه مربای سیب سبز

حالا زمان دهید تا شکر به خوبی قوام دار شود. این شهد نباید خیلی آبکی باشد. حالا سیب ها را درون یک صافی ریخته و کنار بگذارید تا آب اضافی ان گرفته شود. در این بخش نیز باید سیب ها را به قابلمه حاوی شهد اضافه نمایید. بعد از اینکه سیب ها به خوبی پخته شد، سراغ درست کردن ژله آن بروید.

افزودن ژله در این مربا موجب خوشرنگ تر شدن و قوا دار شدن مربا خواهد. برای این منظور یک بسته پودر ژله را روی حرارت بن ماری کرده و با یک تکه چوب دارچین به قابلمه اضافه نمایید. مقداری زمان دهید تا مربای شما قوام دارتر شود.

زیر حرارت را خاموش کرده و کنار بگذارید تا سرد شود. این مربا را درون شیشه های دلخواه ریخته و به خوبی درب آن را محکم کنید. این مربا را می توانید در یخچال و محیط های خنک نگهداری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *