دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دلیل ایجاد کبودی بدن در بارداری

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از مشکلاتی که برخی خانم های باردار در طی این دوران با آن روبرو می شوند، کبودی بدن است. این مطلب به علت کبودی بدن در بارداری می پردازد.

در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن مادر به وجود آمده و ظاهر خانم باردار نیز دستخوش این تغییرات قرار می گیرد. برخی خانم های باردار در این دوره کبودی هایی روی بدن مشاهده می کنند از این رو در ادامه قصد داریم به علت کبودی بدن در بارداری بپردازیم.

علت کبودی بدن در بارداری

بارداری نوعی تغییر در زندگی عادی است و هر تغییری می تواند نگران کننده باشد به ویژه اگر شناخت کافی نسبت به آن نداشته باشید. به طور مثال حمام آب داغ، ضربه به شکم، سیگار در بارداری و … می توانند یک بارداری سالم را تهدید نمایند. به علت تغییرات بسیاری که در بدن در طول بارداری روی می دهد ظاهر خانم های باردار هم دستخوش تغییراتی می شود.

گاهی این تغییرات جدی بوده و در اکثر افراد دیده می شود و گاهی تنها به منزله یک هشدار بوده و مادر باردار بایستی درباره آن ها آگاهی بیشتری داشته باشد. می توان گفت بارداری علیرغم احساس زیبای مادر شدن با نگرانی های بسیاری نیز همراه است. یکی از این نگرانی ها بروز کبودی ها روی بدن است.

به عبارتی گاهی برای برخی خانم های باردار پیش می آید که برخی از نقاط بدنشان به صورت ناگهانی دچار کبودی می شود. این موضوع تعجب برانگیز بوده زیرا هیچ صدمه یا برخورد فیزیکی سبب ایجاد آن نشده است. به این ترتیب موجبات نگرانی خانم های باردار را به همراه داشته و برایشان جای سوال است که علت این کبودی چیست؟

در حقیقت این عارضه به علت تغیرات بدن در دوران بارداری روی می دهد. در طی بارداری خون فرد رقیق شده و غلظت آن کاهش می یابد. هنگامی که نسبت حجم پلاکت (یکی از اجزای تشکیل دهنده خون) به نسبت کل خون کاهش یابد، خون مردگی هایی در سطح بدن به وجود آمده که به صورت کبودی خود را نشان می دهند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اگر خانم باردار متوجه شد که بخش های مختلف بدنش بدون دلیل خاصی کبود می شود، این موضوع یکی از نشانه های کاهش پلاکت در خون می باشد. ممکن است به علت خونریزی در زیر پوست، کبودی مشاهده گردد. اگر پلاکت خون کم باشد، خونریزی به راحتی متوقف نشده در نتیجه کبودی ادامه دار می شود.

همچنین احتمال لخته شدن خون در محل عروق خیلی پایین خواهد بود. دقت داشته باشید اگر تعداد کبودی ها بیشتر از یکی باشد حتما باید به پزشک مراجعه شود. در ضمن یکی از مواردی که به توجه نیاز دارد کبدی های بزرگی است که در اثر حادثه ای کوچک ایجاد می شوند.

در صورتی که خانم باردار با این مشکل روبرو شد به ویژه اگر کبودی با خونریزی از بینی همراه باشد، باید حتما به پزشک مراجعه نماید. همچنین برای کسب دانستنی های بیشتر از روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *