دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بواسیر، عارضه پنهان خوردن فست فود!

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که تا به حال زیاد به گوشتان خوردهاست مصرف غذاهای آماده و فست فود ها آسیب های مختلفی میتواند به سلامتی جسم شما وارد کند. اما اینبار به یکی از آسیب هایی که شاید دور از ذهن باشد، خواهیم پرداخت. علاوه بر مشکلاتی می تواند با پرخوری به وجود بیاید، ممکن است در نتیجه مصرف بیش از حد غذاهای چرب و ناسالم، هموروئید یا بواسیر را تجربه کنید. متأسفانه، درد و خونریزی مرتبط با این وریدهای متورم در ناحیه مقعدی می تواند بسیار آزاردهنده و حتی شرم آور باشند. بیمارانی که با بواسیر دست وپنجه نرم میکنند، دیگر نیازی نیست در سکوت رنج ببرند، زیرا اکنون درمان‌های مؤثری مانند درمان بواسیر با لیزر در دسترس هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

بواسیر، عارضه پنهان خوردن فست فود!

مصرف فست فود منجر به بواسیر میشود؟

در صورت مصرف زیاد فست فود به عنوان وعده های غذایی، این امکان وجود دارد که به بواسیر مبتلا شوید. چرا که فست فود ها عمدتاً از میزان فیبر کمی برخوردارند و به همین جهت باعث خشکی مدفوع و بیماری یبوست میشوند. از آنجایی هم که تداوم بیماری یبوست یکی از بزرگترین علل ابتلا به هموروئید یا بواسیر است، احتمال اینکه با خوردن بی رویه فست فود به بواسیر مبتلا شوید کم نیست!

در مطلب فست فود چگونه باعث بیماری بواسیر میشود؟ در این باره بیشتر بخوانید.

هموروئید یا بواسیر؛ علائم و نشانه‌ها

با اعمال فشار به عضلات کف لگن از طریق نشستن‌های طولانی مدت یا زور زدن هنگام دفع، بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) به وجود می‌آید. هموروئید از التهاب، تورم و بیرون زدگی وریدهای انتهای رکتوم از کانال مقعدی پدید می‌آید و به دو دسته بواسیر داخلی و بواسیر خارجی تقسیم می‌شود.

بواسیر در اثر اعمال فشار بیش از اندازه به وجو آمده و علائم و نشانه‌های رایج آن‌ به کمک بیماران و پزشکان آمده تا تشخیص انواع بواسیر(هموروئید) ممکن شود. این علائم عبارتند از:

  • درد
  • خونریزی
  • سوزش و خارش
  • تورم و قرمزی در اطراف مقعد
  • ترشحات مخاطی و بدبو بعد از دفع
  • وجود توده‌‌های گوشتی در نزدیکی مقعد

درمان بواسیر با لیزر چطور انجام می‌شود؟

لیزر بواسیر، درمانی قطعی برای از بین بردن این زائده است و نیازی به هیچ کدام از روندهای درمانی پیچیده‌ای که در جراحی سنتی وجود دارد نیست. شما با مراجعه به کلینیک های تخصصی درمان بیماری های مقعدی، بدون بیهوشی و به صورت سرپایی درمان خواهید شد. پزشکان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌‌کنند و به کمک اشعه لیزرهای پرتوان (CO2)، توده هموروئید را می‌برند. لیزر درمانی به عنوان درمان سرپایی بواسیر محسوب میشود

 

بواسیر، عارضه پنهان خوردن فست فود!

یکی از مزایای لیزر بواسیر عدم نیاز به بخیه بعد از عمل جراحی است. چرا که اشعه لیزر خاصیت ترمیم بافت را داشته و همزمان با ایجاد برش، رگ‌های بریده شده را ترمیم می‌کند. با ترمیم بافت حین جراحی، میزان خونریزی عمل هم به حداقل می‌رسد. همچنین در جراحی لیزر بواسیر  برش های لیزری با نهایت ظرافت انجام میگیرد تا هیچگونه آسیبی به عضلات تحتانی بیمار نرسد. همین موضع باعث میشود تا درمان بواسیر با لیزر منجر به بی اختیاری در فرد پس از جراحی نشود.

لیزر بواسیر و مزایای آن

اگر در گذشته درمان بواسـیر با جراحی‌های سنتی سخت و طاقت فرسا انجام می‌شد، امروزه به کمک روش‌های جدید و پیشرفته درمان بواسـیر سریع‌تر و آسان‌تر شده است. برخی از مزایایی که با لیزر بواسیر در کلینیک لیزر شفا تجربه می‌کنید شامل موارد زیر خواهد بود:

 

بواسیر، عارضه پنهان خوردن فست فود!

  • عدم نیاز به بیهوشی
  • حداقل میزان درد و خونریزی
  • عدم نیاز به بستری در بیمارستان
  • عدم عود مجدد بواسیر بعد از جراحی
  • عدم انتقال بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه تر نسبت به جراحی با تیغ
  • عدم نیاز به مراجعه به کلینیک جهت تعویض پانسمان
  • ترمیم بافت عالی و عدم به جا ماندن زخم و اسکار عمل

اگر بواسیر درمان نشود، چه مشکلی پیش می آید؟

اگر هموروئید درمان نشود، می تواند بدتر شده و منجر به عوارض متعددی شود. این عوارض شامل خونریزی، عفونت، تشکیل آبسه، افتادگی بواسیر داخلی، کم خونی (ناشی از از دست دادن خون مزمن)، یا حتی تنگی رکتوم (تنگی رکتوم) میباشند. در موارد شدید، هموروئید درمان نشده می تواند باعث درد مقعد به صورت شدید و مشکل در دفع مدفوع شود که در صورت تداوم در طولانی منجبر به بیماری آبسه مقعدی و فیستول خواهد شد.

خجالت نکشید و از درمان هموروئید خود نترسید! این زائده گوشتی و دردناک مقعدی به راحتی و به کمک لیزر پرتوان CO2 قابل درمان می‌باشد. لیزر بواسیر درمانی نوین و شگفت انگیز است که درمان را برای پزشکان و بیماران آسان می‌سازد.

کلینیک درمان بواسیر با لیزر

یکی از اولین مراکز درمانی در ایران که از از تکنو‌لوژی لیزر برای درمان استفاده می کند، کلینیک لیزر شفا می باشد که در حال حاضر در منطقه سعادت آباد تهران مشغول به فعالیت است. این کلینیک از دستگاه های لیزر پرتوان CO2 جهت درمان انواع بیماری های نشیمنگاهی و مقعدی (بواسیر، شقاق، فیستول، زگیل تناسلی و …) بهره میبرد.

مجموعه لیزر شفا در زمینه استفاده از دستگاه های لیزر روز  و پیشرفته همواره پیشگام بوده و از سال ۱۳۸۲ از دستگاه های لیزر پزشکی جهت درمان بهره میبرد. برای اطلاعات بیشتر درباره این کلینیکِ لیزر درمانی، به نشانی https://www.drtajbakhsh.ir مراجعه نمایید. همچنین برای رزرو نوبت و مشاوره درباره لیزر هموروئید میتوانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۱ و ۰۲۱۲۲۳۶۱۰۷۲ تماس حاصل فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *