دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبشار شصت کلاته از مناظر زیبا و دیدنی گرگان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

آبشار شصت کلاته یکی از آبشارهای دیدنی و پر جاذبه در گرگان بوده که چشم اندازهای زیبایی دارد. این آبشار مرتفع در منطقه ای جنگلی و زیبا قرار گرفته است.

اگر راهی سفر به گرگان هستید، می توانید از زیبایی های آبشار شصت کلاته نیز دیدن کنید. آبشاری مرتفع با جاذبه های دیدنی بسیار که مورد توجه گردشگران زیادی است. این آبشار چشم اندازهای طبیعی ویژه ای به خود اختصاص می دهد.

بازدید از شصت کلاته

دیدنی های آبشار شصت کلاته

این آبشار مرتفع که با نام فیروز محل نیز شناخته می شود، زیبایی های زیادی برای گردشگران دارد. آبشاری که از مهم ترین جاذبه های دیدنی گرگان بوده و چشم اندازهای طبیعی زیبایی به خود اختصاص می دهد. این آبشار امروزه از دیدنی های گرگان است.

صخره های شصت کلاته

در جنگل هایی با همین نام می توانید، زیبایی های بیشتری از طبیعت سرسبز گرگان را مشاهده کنید. این جنگل دیدنی که در فاصله ۲۲ کیلومتری از جنوب غربی گرگان قرار گرفته است، مکان تفریحی مناسبی برای علاقمندان و گردشگران می باشد.

جنگل شصت کلاته

دیدنی های آبشار:

طبیعت جنگلی این آبشار از یک سو و از سوی دیگر نیز چشم اندازهای آبشار می تواند، توجه علاقه مندان را جلب کند. شما علاقه مندان برای بازدید از زیبایی این آبشار باید سری به میان جنگل ها بزنید. با عبور از جنگل ها می توانید، چشم اندازهای جنگلی سرسبزی را مشاهده کنید.

  •  آرون گروپس

چشم انداز شصت کلاته

در مسیر رسیدن به این ناحیه جنگلی با قارچ های سمی و غیر سمی رو به رو می شود که اغلب آن ها در فصل بهار رشد می کنند. این آبشار به دلیل عبور رودخانه از میان دره و کوه ایجاد شده است. منبع این رودخانه در فاصله ۴۳ کیلومتری بوده و سررشته آن به کوه های جنگلی جوزبندو باز می گردد.

این آبشار تنها آبشاری نیست که در طی مسیر قرار دارد. شما می توانید در طی مسیر با آبشارهای مرتفع دیگری نیز رو به رو شوید که طبیعت بکر و بسیار زیبایی به خود اختصاص می دهند. آبشار شصت کلاته نیز از جمله این آبشارهای زیبا و دیدنی است.

آبشار دیدنی شصت کلاته

جنگل شصت کلاته:

این منطقه جنگلی دارای مراتع بسیار سرسبزی بوده و شامل گونه های مختلفی از حیوانات جنگلی است. خوک، یوزپلنگ و خرس از جمله این حیوانات جنگلی هستند. این نواحی دارای درختانی بلند قامت بوده و مسیر بسیار مناسبی برای کوهنوردی کردن است.

آبشار باران کوه نیز یکی دیگر از دیدنی های این اطراف بوده که شما علاقه مندان می توانید، سری به آن بزنید. این آبشار در فاصله ۱۸ کیلومتری گرگان قرار گرفته است. این آبشار نیز در مسیر آبشار دیگری قرار دارد. طبیعت این اطراف نیز برای شما تماشایی و دیدنی هستند.

مناظر دیدنی شصت کلاته

در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی گرگان پرداختیم. آبشار زیارت نیز یکی از آبشارهای دیدنی در گرگان بوده که با کلیک بر روی لینک قرار داده شده می توانید با آن آشنا می شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *