دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مردانگی سمی و راه های رهایی از این نگرش

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

مردانگی سمی یکی از ویژگی های رفتاری می باشد و می تواند آسیب های بسیار زیادی به شما و جامعه وارد نماید از این رو بهتر است اطلاعاتی مفید در این زمینه داشته باشید.

مردانگی سمی بر اثر فشارهای روحی و روانی برای مردان ایجاد می شود و و این افراد احساس می کنند که بر اثر فشارهایی که به آن ها وارد می شود باید رفتارهای خاصی انجام دهند که کاری بسیار اشتباه و آسیب رسان نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران نیز خواهد بود.

ویژگی های مردانه سمی

مردانگی سمی و روش های مقابله با آن

مردانگی سمی دارای تعاریف بسیار زیادی می باشد ولی باید بدانید که این رفتار دارای سه جزء اصلی می باشد و این سه جزء شامل سرسختی، ضد زنانگی و قدرت طلبی می باشد. در سرسختی این تصور در فرد وجود دارد که باید بسیار قوی باشد و از این رو باید از نظر عاطفی سنگدل بوده و رفتاری پرخاشگر داشته باشد.

ضد زنانگی از دیگر رفتارهای مردانگی آسیب زا می باشد و مردان از هر چیزی که زنانه تلقی می شود دوری می کنند و دوری کردن ها می تواند کاهش در ابراز احساسات باشد و همین مورد می تواند در زندگی فرد مشکلاتی را ایجاد نماید.

قدرت طلبی از دیگر کارهایی می باشد که در این مورد وجود دارد و افرادی که این مشکل را دارد دوست دارند با استفاده از قدرت برای خود احترام بخرند و گاها نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.

تجلیل کردن عادت های ناسالم

یکی از کارهایی که مردانگی سمی با خود به دنبال دارد این است که از عادت های ناسالم تجلیل می نمایند. در واقع این افراد فکر می کنند که سالم بودن برای خانم ها می باشد از این رو باید کم بخوابند و بیشتر تلاش کنند می تواند آن ها را از پا در بیاورد. در واقع این افراد حتی در زمان هایی که مجروح می باشند نیز استراحتی ندارند و سعی می کنند خودشان را قوی نشان داده و سریع تر از بستر بلند خواهند شد.

  •  آرون گروپس

این افراد  به قدری در توانایی های خود اغراق دارند که در بیشتر زمان هایی که مشکل دار می شوند نیز به پزشک مراجعه نخواهند کرد و این مورد می تواند منجر به ایجاد فشارهای بسیار شدید در افراد شود. با توجه به تحقیق هایی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است نشان داده که افراد با این ویژگی بسیار کم تز از مراقبت های بهداشتی برخوردار بودند و رفتارهای ناسالم بسیار زیادی داشتند.

در سال ۲۰۰۷ نیز تحقیقات در این زمینه انجام شد و نتیجه آن بیان کننده ای از این بود که هر چه مردان با هنجارهای مردانه تطبیق پیدا می کنند رفتارهای پر خطر بسیار زیادی را انجام می دهند و رفتارهای سالم را کنار می گذارند و این مدل از رفتارها را عادی تلقی می کنند.

مردانگی سمی

روش های مقابله با این نگرش سمی

برای این که بتوانید با این مورد مبارزه نمایید نیاز است تا یک سری اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آن ها را به صورت کامل برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی بسیار مفید در این مورد به شما خواهیم داد.

  • حرف زدن

سعی کنید در برابر دیگران سکوت نکنید و هر چه دوست دارید بدانند را بازگو نمایید. در واقع زمانی که در جمع با شما برخورد بدی می شود باید سعی کنید با آن مقابله کنید و پاسخ دهنده این برخوردها باشید و سعی کنید از بیشتر شدن مردانگی سمی بپرهیزید.

در واقع از کودکی تا کنون با بایدها و نبایدهایی رشد کرده اید و باید سعی کنید هر رفتاری که فکر می کنید مشکل دار می باشد را از بین برده و سعی کنید باورهای غلطی که شکل گرفته اند را تغییر دهید.  برای این کار باید با افراد بسیار زیادی سر و کله بزنید و سعی کنید با استدلال هایی که می آورید آن ها را نیز قانع کنید که رفتار آن ها درست نمی باشد و می تواند مشکل ساز باشد.

افرادی که خود را در باورهای غلط حبس می کنند نمی توانند زندگی خوبی داشته باشند و سعی می کنند در همان زندگی خود تنها و منزوی باشند و بی شک لذتی از زندگی خود نخواهند برد زیرا این باورهای غلط جلوی هر لذتی را خواهد گرفت.

مقابله با مردانگی آسیب رسان

  • کاهش کار بیش از حد

یکی از باورهای افرادی که مردانگی سمی دارند کار بسیار زیاد می باشد. باید سعی کنید این فرهنگ را از بین ببرید. مردان هم مانند زنان نیاز به استراحت دارند و این چیزی از آن ها کم نخواهد کرد و اگر چنین نباشد نه تنها فرد خوبی برای کار نمی باشد بلکه برای  خانواده خود نیز فری مفید نخواهد بود.

در واقع افرادی که این طرز فکر را دارند و بیش از حد کار می کنند دلیلی برای مرخصی پیدا نمی کنند و همیشه خود را غرق کار می کنند تا از نظر دیگران بسیار خوب باشند و دیگران نتوانند آن ها را کارمندی نالایق تصور کنند. اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است سعی کنید با این مشکل مبارزه کنید در غیر این صورت خیلی زود از پا در خواهید آمد.

  • سرکوب نکردن احساسات

یکی از دلایلی که می تواند منجر به ایجاد این نوع از رفتارها شود سرکوب کردن احساسات می باشد. در واقع نباید پسر بچه ها را از همان دوران کودکی سرسخت بار بیاورید زیرا این مورد می توانید بعدها در آن ها مشکل ایجاد نمایید و مردانگی سمی را در آن ها افزایش دهد.

در واقع این کار شما منجر به محدود شدن دید فرزندتان خواهد شد و در نتیجه او هیچ لذتی از زندگی خود نخواهد برد زیرا بیان نکردن احساسات و سرکوب کردن آن ها دردسرهای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد و می تواند منجر به ایجاد بیماری های دیگر روحی نیز بشود.

رفتار سمی مردان

  • انتقاد از این مدل تفکرات

فضای مجازی یکی از بزرگ ترین رسانه هایی می باشد که این روزها همه از آن ها استفاده می کنند با این حال نیاز است تا اگر این باورهای سمی را مشاهده کردید آن ها را نقد کنید زیرا این رسانه ها اجازه تغییر را نمی دهند و گاها مانع از این می شوند که این باورهای غلط از بین بروند.

  • توجه کردن

شاید بیتان تعجب آور باشد ولی شما همانقدر که به دختر بچه ها توجه می کنید باید به پسرها نیز توجه کنید زیرا آن ها نیز همانند سایرین نیاز به توجه دارند. می توانید برای این که آن ها نیز برون ریزی داشته باشند سعی کنید درد و دل کرده و رازهای خود را با آن ها نیز در میان بگذارید.

  • بایکوت کردن

برندها نیز می توانند بر این باورهای سمی تاثیر گذار باشند از این رو باید سعی کنید هر برندی که در حال گسترش این مورد می باشد را تحریم کنید. این تحریم ها می تواند بر بسیاری از جنبه ها زندگی تاثیر گذار باشد از این رو بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باید تا بتوانید آن ها را از پای درآورده تا دیگر این باورهای سمی را در جامعه پخش نکنند.

زندگی با مردان سمی

به صورت کلی حرف زدن با دیگران می تواند تا حدودی دید افراد را باز تر نماید و آن ها را از این مشکل که باید قوی تر باشند دور می کند زیرا هر فردی در برهه های خاصی از زندگی خود نیاز به قوی نبودن و نشان دادن ضعف هایش می باشد و مردان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. در این زمینه می توانید از یک روان درمانگر خوب کمک بگیرید. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد عصبانیت مردان و بهانه گیری مردان نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *