دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معماری باشکوه آرامگاه صائب تبریزی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

اگر قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارید، می توانید در این بخش با آرامگاه صائب تبریزی آشنا شوید. این مقبره متعلق به یکی از شعرای محبوب و مشهور ایرانی بوده که از معماری آن بازدید خواهید کرد.

اصفهان هر ساله میزبان گردشگران زیادی بوده و یکی از جاذبه های دیدنی و تاریخی آن آرامگاه صائب تبریزی بوده که در این بخش می توانید، زیبایی های آن را مشاهده کنید. این آرامگاه یک بنای زیبا بوده که ارزش فرهنگی بالایی برای علاقمندان دارد.

معرفی مقبره صائب تبریزی

معرفی آرامگاه صائب تبریزی

در  کنار جاذبه های مشهور شهر اصفهان می توانید از زیبایی این آرامگاه نیز بازدید کنید. این بنا که آرامگاه یکی از شعرای معروف و محبوب ایرانی بوده هر ساله میزبان زیادی دارد. این بنای باشکوه زیبایی داشته و شما می توانید از معماری جالب آن از نزدیک مشاهده کنید.

مرقد قدیمی صائب تبریزی

معرفی آرامگاه:

ایران زادگاه بسیاری از شعرای ایرانی بوده و به دلیل اهمیت آن ها آرامگاه های متعددی در نقاط مختلف به ویژه اصفهان و شیراز وجود دارند که می توانید از ان ها دیدن کنید. یکی از شعرای برجسته ایرانی صائب تبریزی بوده که مدفن او در اصفهان قرار گرفته است. این بنا امروزه یکی از  دیدنی های اصفهان می باشد.

مقبره دیدنی صائب تبریزی

صائب شاعری با آثار زیاد بوده که در زمانی به عنوان ملک الشعرای ایران نیز شناخته می شده است. بعد از مرگ وی مدت ها قبر او ناشناخته بوده و در نهایت نیز بنای زیبایی بر روی آن ساخته شده است. این مقبره قدمتی طولانی داشته و به زمان پهلویان باز می گردد. این بنا در سال ۱۳۲۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مدفن صائب

آرامگاه کجاست؟

برای بازدید از آرامگاه صائب تبریزی و دیدنی های آن باید به شهر اصفهان، خیابان صائب، باغ تکیه بروید. برای رسیدن به این آرامگاه می توانید از مترو نیز برای تردد استفاده کنید. استفاده از وسیله شخصی نیز برای تردد کردن شما بسیار راحت است.

مقبره تاریخی صائب تبریزی

بررسی تاریخچه آرامگاه:

روایت ها بیان کرده که این مقبره در زمان پهلوی کشف شده و تا ان زمان این باغ و مقبره در اجاره یک تاجر عمده فروش قرار داشته است. او باغ را از اداره اوقاف اجاره کرده و بعد از کشف نیز اجازه بازدید از مقبره را به کسی نداده است. سرانجام عباس بهشتیان از سوی میراث فرهنگی از اداره اوقاف خواست تا دیگر این مکان را اجاره ندهند.

آرامگاه صائب تبریزی

استاد حسین معارفی اصفهانی نقشه این بنا را طراحی کرده است. این نقشه از نظر مهندسی طبق نظر محسن فروغی تکمیل شد. بعد از چهار سال ساخت این آرامگاه به پایان رسیده است. این بنا در سال ۱۳۴۶ تکمیل شد و برای این بنای باشکوه ۷۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

افتتاح این آرامگاه مقارن با تشکیل کنگره باستان شناسی انجام شد. در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی اصفهان پرداختیم که جذابیت های زیادی برای شما گردشگران دارد. شما همچنین می توانید در لینک با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *