دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخچه برند فندی و علت به شهرت رسیدن این برند

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱
  • ۰

برند فندی نیز مانند بسیاری از برند های معروف دیگر دارای پیشینه و تاریخچه بسیار گسترده ای است که شما می توانید با مطالعه این مقاله با تمامی خصوصیات و تاریخچه برند فندی آشنا شوید.

به طور کلی برند فندی یک برند ایتالیایی بسیار لوکس در صنعت مد می باشد که پنج خواهد آن را اداره می کنند. با وجود اینکه محصولات متنوعی دارد اما بیشتر به خاطر کیف دستی های بی عیب و نقص معروف شده و امروزه نیز به خاطر تاریخچه برند فندی محبوبیت بسیار زیادی در میان بانوان پیدا کرده است.

آشنایی با تاریخچه برند فندی

بهتر است بدانید که در واقع فندی یک شرکت ایتالیایی و فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است که با نام علمی Fendi شناخته می شود. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و ادله فندی تاسیس شد و در حال حاضر شرکت فرتنسوی ال و ام هاش مالک برند فندی محسوب می شوند. مشهورترین محصول شرکت فندی کیف های دستی باگتی آن می باشد.

خصوصیات و تاریخچه برند فندی

فندی را می توان یک برند لوکس ایتالیایی دانست که در حدود صد سال از تاسیس آن می گذرد. قطعا همه این برند ایتالیایی را به خاطر کیف های دستی منحصر به فرد اش می شناسند که با دقت بی عیب و نقصی ساخته می شوند.

برند فندی یکی از بزرگ ترین خانه های مد لوکس ایتالیایی است که نه تنها کالاها چرمی بلکه پوشاک زنانه و مردانه، کفش، اکسسوی، عینک، عطر و ساعت های فراوان را ارائه می دهد. این برند که هنوز توسط خانواده قندی اداره می شود همان برندی است که کارل لاگرفلد جوان با هنر و نبوغ خود آن را به جهان معرفی کرد.

پیشینه فندی:

به طور کلی تاریخچه برند فندی سال ۱۹۲۵ در شهر رم ایتالیا توسط یک زوج به نام های آدل و ادواردو فندی تاسیس شد که هر دوی آن ها صاحب مغازه ای چرم فروشی بودند. در دهه ۱۹۳۰ این زوج موفق شدند تا تجارت خود را گسترش بدهند و به شکلی که قبل از آن رایج نبود با خز های گران قیمت، لباس های آزمایشی را طراحی کردند.

یکی از اولین محصولات جدید فندی دوخت اینترسیو بود که از نوار های باریک پوست برای خلق اولین کیف های چرمی نرم استفاده می کرد و آن را جایگزین مدرنی برای کیف های چرمی سفت قدیمی نمود. با رشد کردن این خانه مدت در دهه ۵۰ دختر های این خانواده یعنی پائولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدا نیز وارد شرکت شدند و هز کدام از آن ها با توجه به نوع علایق خود مسئولیت های مختلفی را در فندی بر عهده گرفتند و به مرور زمان برند فندی از معروفیت زیادی برخوردار شد.

  •  آرون گروپس

پیشینه برند فندی

در این خانواده کارلا به سراغ کارهای تجاری ای برند رفت، آنا لاین محصولات چرم و پائولا نیز لاین محصولات خز را بر عهده گرفت و فرانکا و آلدا هر کدام بر روی ارتباط با مشتری و فروش متمرکز شدند. اما پس از گذشت مدتی این شرکت دچار ضعف و ورشکستگی شد که در سال ۱۹۶۵ خواهران فندی متوجه استعداد های طراح آلمانی یعنی کارل لاگرفلد شدند و او را به استخدام فندی در آوردند.

فندی در عصر لاگرفلد:

در تاریخچه برند فندی پس از سی سال موجودیت به عنوان یک کسب و کار خانواده از کمک های یک طراح آلمانی پیشرو به نام کارل لاگردفلد استفاده کرد. لاگرفلد در سال ۱۹۶۵ به این خانه مد ملحق شده و نقش مدیر طراحی خلاقانه را برای بخش خز و بعد ها بخش لباس های آماده زنانه که در سال ۱۹۷۷ راه اندازی گردیده بود را بر عهده گرفت.

به طور کلی هدف لاگرفلد این بود که شیوه استفاده از خز را در پوشاک به کلی تغییر بدهد. همچنین با وسعه تکنیک های جدید و با همکاری صنعتگران فندی او برای اولین مرتبه موفق شد تا پارچه ای سبک و منعطف تولید کند. این طراح با حذف آستر های سنگین، خلق بی نهایت احتمال را برای آزمایش با این پارچه جدید امکان پذیر است.

این ابداعات و ابتکاران به خط تولید پوشاک آماده ای منتهی شده که برند فندی را به سطح جدیدی رساند. در سال ۱۹۸۵ گالری ملی هنر مدرن رم، اولن نمایشگاه مد ایتالیا در یک موزه ملی را به فندی اختصاص داد. پوشاک های خاص و ویژه ای در کنار پانل هایی به نمایش درآمدند که هر کدام تکنیک ابداعی متفاوتی را برای کار با مواد لوکس نشان می دادند که منجر به سبکی، انعطاف پذیری و باز بودن دست صنعتگران در تولید پوشاک می شدند.

شرکت فندی در عصر لاگرفلد

پیشرفت و گسترش برند فندی:

مرگ آدم فندی در سال ۱۹۷۸ به تغییراتی در سلسله مراتب کمپانی خانوادگی آن ها منجر شد. هر یک از پنج دختر او بخشی از امور کمپانی خانواده خود را به دست گرفتند در حالی که لاگرفلد مدیر ارشد خلاقیت بود. این برند به رشد و تکامل خود ادامه داد و سرعت را در بازار مدت لوکس تنظیم کرد و به صورت مداوم در حال نوآوری و پیشرفت و خلق محصولات جدید بود اما در عین حال ریشه های ایتالیایی خود را حفظ کرد.

دهه ۱۹۸۰ دوره تغییر برای فندی بود به گونه ای که این برند بازار جهانی مد را طوفانی کرد. فندی همچنین عطر های مردانه و زنانه را روانه بازار کرد و لباس هایی برای افسران پلیس رم ساخت. در اواخر دهه ۱۹۸۰ اولین فروشگاه فندی در ایالات متحده در خیابان پنجم نیویورک افتتاح شد و نوه های ادل و ادواردو نیز در اداره تجارت شرکت داشتند. آن ها به طراحی اقلام جدید و رشد بیشتر برند کمک کردند.

خلاقیت، دلیل اصلی شهرت برند فندی:

بهتر است بدانید در سال ۲۰۰۷ برند فندی با برگزاری یک نمایش مد بر روی دیوار چین موفق شد تا توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب نماید. این نمایش مد با ۸۸ مدل برگزار شد که گفته می شود تنها رخ داد مربوط به صنعت مد و فشن بوده که از فضا نیز قابل مشاهده است.

دلایل شهرت برند فندی

 

شصتمین سالگرد تاسیس برند فندی در سه کشور رم، نیویورک و لندن برگزار شد و به همین مناسبت نمایشگاهی از محصولات برند فندی در موزه ملی هنر مدرن رم برگزار گردید. در واقع برند فندی را می تواند تنها برندی دانست که توانسته به چنین جایگاهی دست پیدا کند.

برند فندی در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت تا فواره معروف تروی را معروف نماید. این پروژه حدود ۱۷ ماه طول کشید و نهایتا به برگزاری جشن ۹۰ سالگی برند فندی در کنار فواره تروی ختم گردید. این برند با تفکرات خلاقانه موفق شد تا بسیاری از توجهات را در سراسر جهان به خود جلب نماید.

محصولات معروف برند فندی:

این برند در ابتدا کار خود را با تولید کیف های دستی شروع کرد و امروزه به تولید کیف و کفش، پوشاک، عطر و اکسسوی و لوازم چرمی مشغول نمود. بهتر است بدانید که یکی از بهتری و مقاوم ترین شال و روسری های موجود در بازار، شال و روسری های مارک فندی بوده که امروزه مطابق با مد روز در طرح ها، رنگ ها و سایز های مختلفی تولید و عرضه می شود. این شرکت توانسته پوشاکی با کیفیت بسیار بالا و طراحی منحصر به فردی تولید نماید که در میان بانوان شیک پوش پرطرفدار خواهد بود.

محصولات معروف برند فندی

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب تاریخچه برند لاگوست و تاریخچه برند ریبوک نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *