دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چای به پرخاصیت و فواید آن

  • ندا خوشرو
  • ۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

چای از انواع نوشیدنی های گرم پرطرفدار و محبوب در بین ایرانیان است و انواع مختلفی دارد, در این مطلب طرز تهیه چای به را به شما عزیزان آموزش می دهیم و در پایان مطلب نیز به بررسی فواید و خواص دمنوش به می پردازیم.

چای معمولا به عنوان عصرانه به همراه کیک و بیسکویت و … و یا قبل از هر وعده غذایی استفاده می شود. امروزه انواع دمنوش ها در بازار موجود هستند و معمولا از این دمنوش ها به عنوان چای استفاده می شود. دمنوش به یا همان چای به نیز از انواع چای های خوشمزه و پر خاصیت است, درست کردن چای به، به راحتی در منزل امکان پذیر است و شما می توانید با رعایت کردن نکاتی این چای خوشمزه و پرخاصیت را تهیه کنید.

قهوه ترک و چای به و چای سیاه و شیر قهوه از انواع نوشیدنی های گرم هستند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان از این نوع نوشیدنی های گرم و خوشمزه استفاده کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه دمنوش به

مواد لازم برای ۲ نفر

  • به خشک : ۲ قاشق
  • آبجوش : به میزان لازم
  • دانه هل و چوب دارچین ( در صورت تمایل ): به میزان لازم

طرز تهیه چای به

در طرز تهیه چای به ابتدا چند عدد به را بشویید و ۴ قاچ کنید سپس با طرف درشت رنده به را رنده کنید و به های رنده شده را درون سینی و یا روی پارچه تمیزی به مدت ۲ روز قرار دهید تا رطوبت به ها کم شود و تغییر رنگ پیدا کنند و تیره تر شوند.

طرز تهیه چای به خوش طعم

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده تابه ای مناسب را روی گاز قرار دهید تا گرم شود و به های رنده شده را درون تابه بریزید و بدون روغن آن ها را تفت دهید تا رنگ به ها کاملا تیره شود و مانند چای خشک شوند. توجه داشته باشید که باید مدام به ها را در موقع تفت خوردن هم بزنید و اگر به را خوب تفت ندهید در موقع دم کردن چای به رنگ نمی دهد.

تفت دادن به رنده شده به خشک شده
در مرحله بعدی طرز تهیه چای به بعد از اینکه به ها را به صورت کامل خشک کردید برای هر نفر ۱ قاشق از به خشک را درون قوری بریزید در صورت تمایل می توانید دانه هل پوست کنده و یا چوب دارچین را نیز به به های خشک اضافه کنید ( در صورت استفاده از دارچین نباید از پودر دارچین استفاده کنید زیرا پودر دارچین رنگ چای به را کدر می کند) سپس آب جوش را روی به خشک بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا چای به دم بکشد و به های خشک رنگ پس دهند.  روش تهیه چای به

  •  آرون گروپس

خواص چای به

خواص به و چای به برای بدن بسیار زیاد است در ادامه این مطلب انواع خواص شگفت انگیز چای به را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

دمنوش به

  • رفع خستگی
  • آرام بخش
  • خوش بو کننده دهان
  • نشاط آور
  • اشتها آور
  • کمک در هضم غذا و مناسب برای معده های دیر هضم
  • خاصیت ضد سرطانی
  • تسکین دهنده درد گلو
  • نرک کردن سینه
  • کاهش فشار خون
  • سرشار از ویتامین C
  • درمان زخم
  • تقویت کبد
  • تقویت قلب و اعصاب

چای به خوش طعم

طریقه خشک کردن به

ابتدا به ها را خوب شسته تا پرز های آن از بین برود حالا با کمک رنده فلزی آن را خلال کنید تا تکه هایی به طول تقریبا سی سانتی و قطر دو میلی متر به وجود آیند.

حالا به ها را داخل سینه پهن کرده و بر روی وسیله گرما زایی با گرمای ملایم از جمله شوفاژ بگذارید که بسته به دمای گرم کننده و همچنین رطوبت هوا خشک شدن قطعات به بین یک تا دو روز طول می کشد.

در مرحله بعدی یک تابه فلزی را بر حرارت قرار داده و بعد از داغ شدن ظرف خلال های به خشک شده را به صورت یکباره داخل تابه بریزید و به سرعت با کمک قاشق چوبی آن ها را زیر و رو کنید.

بعد از اینکه خلال ها تغییر رنگ دادند و به رنگ قهوه ای پر رنگ تبدیل شدند تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شوند سپس داخل ظرف شیشه ای در بسته و دور از رطوبت نگهداری کنید.

نکته : دقت داشته باشید که به های خردتر زودتر می سوزند بنابراین باید مدام هم بزنید. و همچنین بلند شدن کمی دود از خلال های طبیعی است و حتی باعث خوش رنگ تر شدن دمنوش نیز می شود.

طرز تهیه چای به و خشک کردن میوه به

خواص به بر سلامت بدن

علاوه بر دمنوش به، خود میوه به نیز از خواص شگفت انگیزی بهره مند است در ادامه مطلب شما عزیزان را با فواید بی نظیر آن آشنا خواهیم کرد.

جلوگیری از سرطان :

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد بدن می شود در نتیجه به تمایز و تقسیم سلول ها در جهت صحیح کمک می کند و در نهایت سبب پیشگیری از سرطانی شدن آن ها می شود.

فواید شگفت انگیز به

بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

وجود مقادیر فراوانی فیبر در این میوه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و در واقع برای بسیاری از بیماری های گوارشی مانند : بیماری التهابی روده، انواع مختلفی از سرطان های گوارشی و دیورتیکولیت مفید می باشد

کنترل فشار خون :

میوه به، به دلیل داشتن پتاسیم سبب بهبود جریان بهتر خون در عروق شده و در نتیجه به تنظیم فشار خون کمک می کند و همچنین با بهبود سطوح چربی های خونی باعث جلوگیری از برخی بیماری های قلبی از جمله: نارسایی احتقانی قلب، سکته و بیماری های عروق قلبی می شود.

فواید درمانی میوه به

سلامت پوست :

وجود آنتی اکسیدان در به عوامل مضری که سلامت پوست را به خطر می اندازند را از بین می برد و در نتیجه سبب رفع چین و چروک و لکه های پوستی می شود و همچنین از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.

فواید به در بارداری :

میوه و دمنوش به در دوران بارداری فواید بسیاری دارد و همچنین میوه به دارای ویتامین B6 است که به رفع تهوع و استفراغ بارداری کمک می کند بنابراین استفاده از آن به خصوص بین هفته ۶ تا ۱۴ بارداری پیشنهاد می شود.

خواص به بر سلامت بدن

چای سیب و چای نعنا و چای به از انواع نوشیدنی گرم و پرخاصیت هستند که برای سلامت بدن مفید هستند. در این مطلب طریقه درست کردن چای به را مشاهده کردید شما می توانید این چای خوش طعم و پر خاصیت را برای پذیرایی از مهمان های خود در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر این چای سالم نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع نوشیدنی گرم کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *