دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن چسب حرارتی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

چسب های حرارتی بسیار گول زننده می باشند و ممکن است روی هر سطحی ریخته شوند از این رو بهتر است سعی کنید ترفند های پاک کردن این ماده را از روی موارد متفاوت بلد باشید تا بتوانید از آسیب دیدن وسایل خود در اثر برخورد این چسب با آن ها پیشگیری نمایید.

پاک کردن چسب حرارتی از روی سطوح متفاوت به ترفند های متفاوتی بستگی دارد از این رو بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید به راحتی تمامی این چسب ها را از روی وسایل و حتی دستان خود پاک کنید بدون این که به وسایل و پوست خود آسیب برسانید. برای دریافت اطلاعات بیش تر ادامه این مطلب را مشاهده کنید.

تمیز کردن چسب از روی دست

پاک کردن چسب حرارتی از روی سطوح متفاوت

چسب حرارتی می تواند بر روی هر سطحی چکیده شود و چون بلافاصله سرد می شود کنده شدن آن می تواند منجر به آسیب دیدن سطوح شود مگر این که شما از ترفند های ساده برای این کار استفاده کنید. در ادامه ترفند ها و تکنیک هایی که به پاک کردن چسب حرارتی از روی فرش، پوست، پارچه و سطوح فلزی و چوبی کمک می کند را برایتان بررسی می کنیم.

تمیز کردن فرش

ریختن چسب بر روی فرش می تواند یکی از بد ترین تجربه ها باشد از این رو بهتر است قبل از این که فرش شما بسیار آسیب ببیند ترفند هایی را برای پاک کردنش بلد باشید. در واقع اگر زمان زیادی از این کار گذشته است باید از یک راه حل دیگر استفاده کنید و راه حل تمیز کردن فرش بلافاصله بعد از ریخته شدن چسب با این مورد بسیار متفاوت می باشد و در ادامه هر دوی این روش ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

تمیز کردن بلافاصله

در این مورد شما می توانید از یک تیغ استفاده کرده و آن را به سمت بیرون از زیر بکشید تا چسب های ریخته شده از روی فرش شما جدا شوند.

تمیز کردن بعد از مدت زمان طولانی

  • استفاده از الکل دیگر بر روی فرش های پرزدار جواب نمی دهد و شما نمی توانید با استفاده از این روش قدیمی لکه های چسب را از بین ببرید از این رو باید از یک اتو و یک پارچه نازک استفاده کنید.
  • اتو را گرم کنید و پارچه را در محل چسب ها بگذارید.
  • اتو را روی پارچه بگذارید و صبر کنید تا چسب گرم شده و به پارچه بچسبد.
  • اتو را جلو و عقب نبرید و ان را روی محل چسب ها فشار دهید و مانع از پخش شدن بیش تر چسب شوید.

پاک کردن چسب حرارتی

  •  آرون گروپس

کندن چسب از روی پوست

باید بدانید که ریخته شدن چسب داغ روی پوست بسیار دردناک خواهد بود و می تواند منجر به ایجاد سوختگی های شدید شود. برای تمیز کردن این چسب ها از روی دستان خود باید سریع عمل کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلات دیگری برایتان ایجاد شود از این رو اگر چسب داغ بر روی دستان شما ریخت باید سریعا آن را زیر آب سرد بگیرید.

این کار می تواند از سوختگی بیش تر پیشگیری نماید و باید بگذارید تا چسب خشک شود. می توانید از یک قطعه یخ نیز برای این کار کمک بگیرید. چسب را به آرامی از روی پوست خود جدا کنید و اگر این کار برای شما دردناک شده بود باید از فوریت های پزشکی کمک بگیرید.

قسمتی که از چسب ها رها شده را مجددا زیر آب سرد گرفته و از پماد های ضد سوختگی استفاده کنید.

تمیز کردن چسب از روی پارچه

برای این که بتوانید از روی پارچه چسب حرارتی را جدا کنید نباید زمانی که چسب تازه بر روی آن ریخته است دست به کار شوید. این کار شما می تواند منجر به نفوذ بیش تر چسب در شکاف ها شود. برای از بین بردن این مورد کافی است تا پارچه را به همراه چسب درون فریزر قرار دهید و بگذارید ۲۰ الی ۵۰ دقیقه درون فریزر بماند. بعد از این که این مدت زمان گذشت چسب به راحتی از روی پارچه جدا خواهد شد و بدون هیچ وسیله ای و تنها با دست می توانید این کار را انجام دهید.

پاک کردن چسب حرارتی

تمیز کردن چسب از روی سطوح مختلف

یک ترفند ساده وجود دارد که شما می توانید از آن برای از بین بردن چسب حرارتی از روی وسایل چوبی و فلزی و یا سایر سطوح استفاده کنید و به راحتی و بدون آسیب دیدن وسایل این چسب را از روی آن ها بزدایید.

  • ساده ترین کاری که در ابتدا باید انجام دهید این است که بگذارید چسب ها خشک شوند زیرا این کار منجر به جدا شدن راحت تر آن ها از روی سطوح خواهد شد.
  • در مرحله بعد به گوش پاک کن و الکل نیاز دارید و با استفاده از این دو وسیله باید دور لبه های چسب را با الکل خیس کنید.
  • زمانی که الکل با چسب واکنش داد می توانید به راحتی آن را از روی سطوح جدا کنید.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید مطالب دیگری که در زمینه خانه داری نوشته شده است مانند تمیز کردن لکه شکلات و  پاک کردن لکه آبنبات را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *