دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن تاتو ابرو با این روش های جالب خانگی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

در واقع پاک کردن تاتو ابرو چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با راهکار های از بین بردن محل تاتو ابرو به صورت کامل آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی پاک کردن تاتو ابرو یکی از خدمات آرایش دائم به شمار می آید که برای بانوانی که ابروهای خود را تاتوی بد رنگ کرده اند و خوابهان از بین بردن و جایگزین کردن تاتوی خوشرنگ هستند کاربرد خواهد داشت.

آشنایی با راهکار های پاک کردن تاتو ابرو

همانطور که می دانید پاک کردن تاتو ابرو بانوان امروزه بسیار رایج شده است. برخی از بانوان به دلیل عدم انتخاب صحیح فرم تتو یا خسته شدن از مدل آن اقدام به پاک کردن تاتو ابرو می کنند. در واقع پاک نمودن تاتو ابرو از سایر تاتو ها رایج تر، سریع تر و راحت تر است.

امروزه علاوه بر روش های پزشکی و دستگاهی برای از بین بردن تتو ابرو برخی راهکار های خانگی نیز وجود دارند که بسیار موثر خواهند بود و در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

چگونگی پاک کردن تاتو ابرو

استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو:

توجه داشته باشید که لیزر های کیو سوئیچ برای این منظور استفاده و کاربرد دارند اما تنها می توانند رنگدانه های سیاه، آبی تیره و سبز لجنی را تشخیص دهند و پاک کنند و البته که در فرآیند پاک کردن سایر رنگ ها توفیقی ندارند.

از این رو ممکن است برای تاتو های سیاه رنگ از ۸ جلسه تا سی جلسه نیاز به زمان باشد که واقعا سرسام آور و هزینه بر خواهد بود. علاوه بر این از آنجایی که چشم ها نزدیک ترین عضو به این ابروها هستند پس احتمال آسیب دیدن شان با لیزر بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که اغلب رنگ هایی که برای تاتوی ابرو استفاده ی شوند ترکیبی از چندین رنگ هستند متاسفانه درصد بسیار کمی از این تاتو ها با لیزر قابلیت پاک شدن دارند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از نمک:

برای استفاده از این روش در ابتدا بایستی محل تاتو را به خوبی مرطوب نمایید و سپس نصف فنجان نمک را بر روی آن بریزید. در مرحله بعد با یک پارچه استریل گرم، شروع به ساییدن محل تاتو نمایید با این کار آرام آرام آن محل شروع به قرمز شدن می کند.

استفاده از لیزر برای پاک شدن تاتو ابرو

در واقع نمک را می توان یک لایه بردار عالی دانست که می تواند چندین لایه از پوست را پاکسازی نمایید به ویژه زمانی که با آب مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر پیش از آن که دچار خونریزی شوید نمک را با آب بشویید. در غیر اینصورت محل دردناک خواهد شد. برای پیشگیری از هرگونه عارضه ای بهتر است از پارچه استریل و ضدعفونی شده و نمک های بهداشتی استفاده نمایید.

توصیه می شود که در محل زخم حتما از ویتامین E استفاده نمایید که به راحتی قابل تهیه از تمامی داروخانه ها می باشد. ویتامین E معمولا موجب بهبود زخم و کاهش درد می شود و در نهایت گاز پانسمان پزشکی را در محل زخم بگذارید.

زمانی که محل زخم بهبود یابد شاهد کم رنگ شدن رنگ جوهر تاتو خواهید بود. پس از گذشت چندین روز این عمل را مجددا تکرار نمایید و تا رسیدن به نتیجه مطلوب این کار را ادامه دهید.

 استفاده از عصاره آلوئه ورا:

برای استفاده از این روش بایستی عصاره طبیعی آلوئه ورا را به مقدار مساوی با اسکراب زردآلو و روغن ویتامین E به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. این ترکیب را به صورت دورانی بر روی محل تاتو قرار دهید و مطمئن شوید که تمامی محل تاتو به خوبی پوشش داده شده است.

استفاده از آلوئه ورا برای پاک شدن تاتو

اجازه دهید مدت زمان ۵ دقیقه ترکیب بر روی محل تاتو بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. دقت داشته باشید که کاملا آن را از روی پوست پاک نمایید. این کار را به مدت یک ماه و حداقل روزی مرتبه انجام دهید. این روش بسیار ساده برای پاک کردن تاتو بوده و خواهید دید که کم کم جوهر تاتو محو می شود.

استفاده از کرم های حاوی تری کلرواستیک اسید:

به طور کلی کرم های حاوی TCA که به آن تری کلرواستیک اسید نیز گفته می شود به شکل محلول، ژل یا کرم وجود دارند که لایه فوقانی پوست را می سوزانند و اینگونه تاتو ابرو را پاک می کنند. اما با این حال استفاده از آن ها به دلیل ایجاد اسکار مناسب نیست و تنها برای افرادی با پوست بسیار روشن مناسب خواهد بود.

استفاده از کرم های غیر TCD:

کرم های غیر TCD که حاوی ترکیبات روشن کننده، لایه بردار و سفید کننده می باشند. برای روشن کردن تاتو در مدت زمان طولانی از این کرم ها استفاده می شود و با هل دادن جوهر تزریق شده به سطح پوست تاتو را محو می سازند. البته لازم به ذکر است که این کرم ها اثر بخشی کمتری دارند و برخی از آن ها که حاوی پماد یدروکینون هستند احتمال بروز سرطان را به همراه دارند.

راهکار های از بین بردن رنگ تاتو

استفاده از ریموور برای پاک کردن تاتو ابرو:

در این روش با استفاده از نوعی اسید یا ماده شیمیایی رنگ تاتو را حل و خارج می سازند. این روش کمی زمانبر بوده و گاهی ممکن است تاتو به صورت کامل پاک نشود و یا ممکن است پاک کردن تاتو را با استفاده از روش های دیگر غیر ممکن یا سخت سازد.

استفاده از عسل:

عسل نیز یکی دیگر از مواد موثر در پاک کردن تاتو ابرو می باشد که برای پاک کردن تاتو در ابتدا بایستی محل تاتو را به خوبی بشویید و سپس کمی نمک، ژل آلوئه ورا، عسل و ماست بدون شکر را با هم ترکیب نمایید و خمیر به دست آمده را روی محل ابرو بریزید.

ترکیبات آماده شده را روی پوست تان به خوبی ماساژ دهید تا عصاره آن به عمق پوست نفوذ کند و موجب از بین بردن جوهر هاشور ابرو گردد.

استفاده از پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده:

برای استفاده از این روش بایستی پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده را به خوبی ترکیب نمایید و ژل آلوئه ورا را به ترکیب اضافه کنید تا خمیری سفت ایجاد شود. سپس ترکیب آماده شده را روزانه بر روی تاتو ابروی تان بمالید تا برای همیشه پاک گردد.

تاثیر لیموترش بر از بین بردن تاتو ابرو

استفاده از لیموترش:

یکی دیگر از روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو استفاده از لیموترش است. برای استفاده از این روش در ابتدا بایستی محل تاتو را با آب ولرم تمیز کنید و سپس کمی آب لیموی طبیعی روی آن بمالید. سپس پس از خشک شدن آب لیمو روی پوست، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *