دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو با طعم لذیذ و فوق العاده

  • ستایش بهبودی
  • ۳ دی ۱۴۰۱
  • ۰

حلوا یکی از دسر و پیش غذاهای عالی می باشد که در تمامی کشورها از جمله ایران تهیه می شود، حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه سنتی ایرانی است که فقط با سه عدد مواد اولیه تهیه می گردد.

حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی می باشد که در کمترین زمان و با مواد اولیه بسیاری کمی تهیه می شود. ظاهر این حلوا در اکثر وقت ها مانند لوزی است که البته شما می توانید به هر شکلی که دوست داشتید آن را در بیاورید. در این مطلب طرز تهیه حلوا سنگ شکنو با طعمی عالی و تزئین آن قرار دارد.

حلوا سنگ شکنو با کنجد

دسرهای همچون حلوا، فرنی، شله زرد قالبی و … را می توان با چیزهای زیادی تزئین کرد که چند نمونه از آن ها پودر پسته، پودر نارگیل، کنجد یا حتی پودر سایر مغزیجات است. این حلوا تنها با سه مواد اولیه که می توان به  آرد گندم، شیره انگور و کنجد بو داده اشاره کرد. این حلوای سنتی مخصوص دامغان می باشد و در اکثر شهر های ایران هم معروف شده است.

مواد لازم

  • شیره انگور ۵۰۰ گرم
  • آرد گندم ۵۰۰ گرم
  • کنجد بو داده به مقدار لازم

حلوا سنگ شکنو سنتی

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو سنتی با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه حلوا سنگ شکنو سنتی با طعم عالی باید یک قابلمه مناسب بردارید و به داخل آن شیره انگور را بی افزایید. پس از اضافه کردن شیره انگور صبر کنید تا شیره گرم شده و جوش بیاید. حالا باید سراغ آرد بروید، آرد را درون یک تابه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

پس از اضافه کردن آرد به ماهی تابه باید آن را به صورت مداوم هم بزنید تا تغییر رنگ داده و بوی خامی از آن گرفته شود. زمانی که آرد به رنگ نخودی در آمد شیره انگور و کنجد بو داده را به ماهی تابه بیفزایید و به طور سریع آن را هم بزنید تا آرد گلوله نشود و خوب با دیگر مواد مخلوط شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زمانی که مواد را به طور یکنواخت مخلوط کردید، شعله گاز را خاموش کرده و قابلمه را کنار بگذارید و زمانی که حلوا گرم هست آن را هم بزنید تا انسجام پیدا کند و خودش را بگیرد. سپس یک مقدار زیادی از حلوا را بردارید و به خوبی منظم و فشرده کنید.

در مرحله آخر یک سینی مناسب بردارید و مقداری کنجد و روغن را درون آن پخش کنید. پس از ریختن روغن و کنجد حلوا را بر روی آن بریزید و دوباره بر روی حلوا مقداری کنجد بریزید و در آخر برای داشتن سطحی صاف، آن را با وردنه صاف کنید. پس از اضافه کردن حلوا را به اندازه مورد نظر برش دهید و در ظرف مناسب بچینید. نوش جانتان.

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو سنتی

به دلخواه می توانید پس از پسته خرد شده زمانی که به اندازه دلخواه برش زدید استفاده کنید تا ظاهری زیباتر داشته باشد. اگر علاقمند به مشاهده انواع حلواهای خوشمزه سنتی یا ساده هستید بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *