دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برج گالاتا استانبول و تاریخچه ساخت این بنا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

برج گالاتا استانبول یکی از مشهورترین سازه های این شهر بوده که قدمتی ۷۰۰ ساله دارد. این بنا معماری زیبایی داشته و طبقه بالایی آن دارای رستوران و کافه است.

استانبول شهری سراسر زیبایی است و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا می باشد. این شهر دارای برج های زیبایی بوده که از جمله آن می توان به برج گالاتا استانبول اشاره کرد. این بنای قدیمی دارای یک رستوران در طبقه آخر بوده که می توانید از آن دیدن کنید.

برج تاریخی گالاتا

معرفی برج گالاتا استانبول

امروزه این برج به عنوان سمبل شهر استانبول شناخته می شود. شما با بالا رفتن از این بنا می توانید، مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کنید. اگر هنگام غروب به این برج بروید باید، چشم انداز زیباتری را مشاهده خواهید کرد. سفر به این منطقه بسیار لذت بخش بوده و شما می توانید، چشم اندازهای زیبایی از آن را مشاهده کنید.

ویژگی های برج گالاتا

این برج از دیدنی های استانبول بوده که علاقمندان و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی استانبول پرداخته ایم که می توانید با آن ها بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه برج:

تاریخ ساخت این بنا به ۷۰۰ سال پیش باز می گردد. در آن دوران این بنا را با نام مسیح و در دوران بیزنس ساخته اند. این برج ۶۷ متری بوده و به عنوان یکی از بلندترین برج های قسطنطنیه است. در سال ۱۴۶۱ جنوئزها به دستور امپراطور دوم برجی دیگر در کنار این بنا ساختند. هدف از ساخت این بنا نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناسایی آن ها بوده است.

بازدید از برج گالاتا

  •  آرون گروپس

در طی سال ها بعد این برج برای دیده بانی و زندان استفاده شده این بنا دارای چند طبقه بوده که از آن بازدید خواهید کرد. طبقات فوقانی این بنا تعمیر شده اند و با ۹ طبقه وزن بسیار زیادی دارد. وزن این بنا نسبتا به ۱۰ هزار تن می رسد. این برج در قرن ۱۸ و ۱۹ دو بار آتش گرفته و با وجود باد و بوران های بسیار سقف آن نیز آسیب هایی متحمل شده است.

نمای برج گالاتا

معماری بنا:

معماری این بنا بسیار تماشایی و دیدنی می باشد. رستورانی که در بالای این برج طراحی شده، ویژگی های مهمی از نظر معماری دارد. ورودی این برج نیز شامل بخش های مختلفی است. برای وارد شدن در این برج باید چند پله سنگی را بالا بروید. بالا رفتن از پله های مارپیچ این بنا برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

رستوران برج گالاتا

سکوی تماشای برج گالاتا استانبول نیز یکی از بخش های جذاب در این سازه بوده که شما از آن دیدن خواهید کرد. اصلی ترین هدف از ساخت این بنا تماشای چشم اندازهای مرتفع آن می باشد. دریای مرمر، خانه های قدیمی، ایاصوفیه، تنگه بسفر و مسجد آبی از چشم اندازهای زیبایی بوده که در اطراف این بنا قرار گرفته اند. شما علاقه مندان می توانید از تنگه بسفر نیز بازدید نمایید.

برج گالاتا استانبول

اگر فرصت کافی برای بازدید از این سازه دارید، می توانید به سراغ عکاسی بروید و تصاویر زیباتری را ثبت کنید. رستوران این مجموعه چندان لوکس و لاکچری نیست اما شما می توانید، اوقات خوشی را در آن سپری کنید. از سویی بازدید از  چشم اندازهای این ارتفاع نیز می تواند، جالب توجه باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *