دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پنکیک موزی خانگی فوق العاده خوشمزه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه پنکیک موزی در این بخش بسیار ساده است. شما می توانید با این دستور تهیه عالی یک میان وعده فوق العده خوشمزه داشته باشید. ترکیب این میان وعده از آرد، تخم مرغ، شکر، شیر و وانیل می باشد.

پنکیک یک میان وعده بسیار مناسب است که در طعم و مزه های متنوعی تهیه می شود. یکی از محبوب ترین پنکیک های بین المللی، پنکیک موزی است. این شیرینی عالی برای صبحانه و عصرانه سرو می شود. شما می توانید در این بخش طرز تهیه پنکیک موزی را مطالعه کنید.


برای تهیه انواعی از پنکیک های خانگی می توانید، دستورهای کاربردی داشته باشید. در لینک نیز طرز تهیه پنکیک ترکیه ای  و پنکیک کره بادام زمینی قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید.

مراحل تهیه پنکیک موزی

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: ۱ عدد
    شیر: ۱۵۰ گرم
    موزه: ۱ عدد
    آرد: ۱۵۰ گرم
    شکر: ۵۰ گرم
    روغن: ۵۰ گرم
    بکینگ پودر: ۲۰ گرم

طرز تهیه پنکیک موزی:

برای داشتن این پنکیک خوشمزه باید ابتدا مواد را در دمای محیط قرار دهید. شیر، تخم مرغ و موزه را با یکدیگر ترکیب نمایید. سازگار شدن مواد با دمای محیط موجب پف بهتر کیک خواهد شد. در این مرحله از تهیه این نوع پنکیک باید موز را پوست کنید.

طرز تهیه پنکیک موزی
موز را با استفاده از چنگال له کرده و تخم مرغ ها را درون یک پیاله بشکنید. حالا تخم مرغ ها را به موز اضافه کرده و کمی هم بزنید. حالا باید شکر را به همراه مقداری بکینگ پودر اضافه کرده و مقداری روغن در مواد بریزید.

با استفاده از یک همزن دستی مواد را به خوبی ترکیب کرده و بعد از یکدست شدن مقداری شیر ولرم اضافه کنید. حالا آرد را باید در دو مرتبه الک کرده و به مواد خود اضافه نمایید. در این مرحله نیز می توانید از همزن دستی برای ترکیب کردن مواد استفاده کنید.

دستور تهیه پنکیک موزی
در این مرحله از طرز تهیه پنکیک موزی مواد منسجم شده و می توانید آن را در تابه ای سرخ کنید. یک تابه مناسب انتخاب کرده و کف تابه را مقداری کمی کره بزنید. تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و با استفاده از ملاقه مواد را درون تابه بریزید. یک ملاقه برای هر پنکیک کافی است.

  •  آرون گروپس

بعد از منسجم شدن مواد روی دیگر پنکیک ها را نیز سرخ کنید. پنکیک ها را درون یک دیس مناسب سرو کرده و می توانید از سس شکلاتی برای لایه های میانی پنکیک ها استفاده کنید. تمام مواد پنکیک را به همین شیوه سرخ نمایید. استفاده از مقداری عسل و نوتلا نیز برای این پنکیک ها عالی بوده و طعم فوق العاده ای خواهد داشت. استفاده از مقداری موزه و توت فرنگی برای تزئین روی این پنکیک ها نیز فوق العاده است. در صورت دلخواه می توانید از مغزیجات دلخواه نیز برای این دسر خوشمزه استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *