دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طعم شیرین نبات برای من سود بخش بود

  • آرش احمدی
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

طعم خاطره انگیز و خوش گروهی از خوراکی ها از جمله نبات برای همه اثبات شده است و می توان گفت در خانه همه ایرانی این محصول را می توان یافت. وقتی محصولی با چنین ویژگی هایی باشد قطعا می توان گفت که می توان از طریق فروش آن به سود بالایی رسید. حتی می توان با کشورهای دیگر که متقاضی این محصول هستند ارتباط گرفت و ثیت سفارش صادراتی داشت. من نیز از جمله افرادی هستم این تجربه را نبات به دست آورده ام.

نبات چوبی اصفهان

قطعا این سوال برایتان مطرح شده است که چگونه از طریق نی شکرها نبات چوبی اصفهان را تولید می کنیم.

ما طی فرایندی شکر موجود در نی شکرها را متبلور می کنیم که به شکل کریستال تبدیل می شوند که این کریستالها در واقع همان نبات نام دارند.

در تولید نبات چوبی بهتر است از چوب به جای پلاستیک استفاده شود چرا که پلاستیک در اثر گرم شدن بسیار زیان آور است. بنابرین برای تهیه این نوع نبات استفاده از چوب توصیه می‌گردد.

هم چنین مرغوبیت و کیفیت این نوع نبات به شفافیت بلور آن است ، هرچه بلورهای نبات شفاف تر باشد آن از مرغوبیت بیشتری برخوردار است .

هم چنین این نوع نبات ها جنبه ی تزیینی بسیار زیادی هم دارند و برای مراسم های مختلفی همچون سفره عقد به کار می روند، برای تهیه این نوع نبات ها  در مواد اولیه ی آن از مواد خوراکی و از زعفران استفاده می کنند تا این نوع نبات ها به صورت رنگی در آید .

طعم شیرین نبات برای من سود بخش بود

نبات تخت

این نوع نبات را می توان در طعم ها و رنگ های مختلفی تولید کرد که پرطرفدارترین آن ها نبات تخت زعفرانی است زیرا علاوه بر طعم خوش و رنگ جذابی که دارد از فواید بسیاری بهره می برد.

نبات تخت زعفرانی دارای طبع گرم بوده و برای افراد با مزاج سرد یک ماده خوراکی کاملا سودمند محسوب می شود که نقش پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها را دارد.

همانند دیگر انواع نبات، نمونه های تخت زعفرانی هم برای برطرف کردن مشکلات گوارشی مانند رفع نفخ، دل درد و یا حتی تکرر ادرار مفید واقع می شود.

استفاده از زعفران در این مدل از نبات موجب شده تا دارای ویژگی نشاط آور بودن شده و بتواند سستی و کرختی را از مصرف کننده دور کند.

افرادی که به بلغم دچار هستند و یا هنگام خواب با جاری شدن آب دهان مواجه می شوند حتما خوردن نبات تخت زعفرانی را به شکل های مختلف آن امتحان کنند.

این مدل از نبات را هم می توان به قطعات کوچک درآورده و در چای یا هر نوع نوشیدنی داغ دیگری حل کرد و یا حتی مانند آبنبات مورد استفاده قرار داد.

طعم شیرین نبات برای من سود بخش بود

نبات زعفرانی قم

در مرکز تولید نبات زعفرانی قم بهترین نبات ها با حفظ نکات بهداشتی تولید می شود و در آنها از بهترین مواد اولیه استفاده می شود.

زعفران به کار رفته در این محصولات از مرغوب ترین زعفران های ایرانی است و در هنگام استفاده طعم بی نظیری دارد و به همین علت این نبات ها بسیار محبوب هستند.

نبات ها باید دارای بسته بندی های بهداشتی و مناسب باشند.

زعفران استفاده شده به اصل است و برای تشخیص آن هم از روی ظاهر می توان فهمید و هم از طعم آن می توان تشخیص داد و توجه کرد که زعفران اصل باید تلخ مزه باشد.

نبات های زعفرانی باید دارای ظاهر خوب کریستالی و بلورین باشند.

طعم شیرین نبات برای من سود بخش بود

نبات های زعفرانی چوبی بسیار بهتر از سایر گونه های نبات می باشند و استفاده از آنها راحت تر و نسبت به نبات های نی دار سالم تر می باشند و وجود چوب نشان از کیفیت بالای آنها می باشد.

 

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *