دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدنی های جاده توسکستان و طبیعت پوشیده از درختان بلوط و اورس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های جاده توسکستان که بسیار زیبا و سرسبز هستند، تنوع زیادی برای گردشگران دارند. این جاده پوشیده از انواع درختان بلوط و ممرز است. در فصل پاییز و زمستان این جاده تنوع بسیار زیادی دارد.

جنگل های توسکستانی یکی از زیباترین نواحی جنگلی کشورمان هستند که در گرگان واقع شده اند. این جنگل ها با برخورداری از مراتع بسیار سرسبز خود مورد توجه هستند. این جنگل های دارای درختان بلوط و اورس می باشند. شما علاقمندان در این بخش با دیدنی های جاده توسکستان آشنا می شوید.

شگفتی های توسکستان

مهم ترین دیدنی های جاده توسکستان

جنگل های شمالی کشورمان از زیباترین و سرسبزترین نواحی جنگلی هستند. زیباترین این جنگل ها در نزدیکی گرگان واقع شده است. شما می توانید در مسیر رسیدن به این جنگل ها نیز از جاذبه های متعدد دیگری بازدید کنید. جاده های جنگلی این منطقه بسیار سرسبز و باریک بوده و دور تا دور آن را درختانی مرتفع و سرسبز فرا گرفته اند.

جنگل های توسکستان

این جاده ها در فصل پاییز پر از رنگ های زیبا می باشند. مسافت ۳۰ کیلومتری این جاده تا جنگل های آن پوشیده از انواع درخت ها است. این بهشت رویایی از نظر گردشگران پنهان نمی ماند. پدیده های شگفت انگیزی که در این جنگل ها پیش روی شما قرار می گیرد، می تواند جالب توجه باشد. شما می توانید با زیبایی جنگل های توسکستانی آشنا شوید.

چشم انداز جاده توسکستان

شگفتی جنگل ها توسکستان:

این جنگل ها در دامنه شرقی البرز و در میانه گرگان و شاهرود واقع شده اند. برای بازدید از این جنگل ها باید به ۱۳ کیلومتر بعد از گرگان بروید. در طی مسیر می توانید از روستایی زیبا و بکر نیز بازدید کنید. این روستاهای ییلاقی مناظری بسیار رویایی دارد. به ویژه در فصل پاییز تنوع رنگ ها در این مناطق بسیار بیشتر هستند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طبیعت زیبای توسکستان

این جنگل ها در واقع بخشی از پارک های هیرکانی کشور نیز هستند. انواعی از درختان بلوط، اورس، سرخدار و توسکا در این جنگل ها دیده می شوند. توده های ابر سیال که مشاهده می کنید، زیبایی و جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارند. در واقع این پدیده کی از ویژگی های شگفت انگیزی بوده که موجب شده تا در این جنگل ها تجربه ای خاص داشته باشید.

دیدنی های جاده توسکستانی

دیدنی های جاده توسکستان از تنوع زیادی برخوردار است. این جاده در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی متعددی می باشد. این جنگل ها و جاده های وسیع آن زیبایی بی حدی برای گردشگران دارند. این جنگل ها از دیدنی های گرگان هستند.

پوشش های جنگلی توسکستان:

مسیر این جاده های جنگلی پر از ارتفاعات سرسبز است. در طی مسیر می توانید جاده ای طولانی و پر از درختان مرتفع را مشاهده کنید. این نواحی دارای گونه های گیاهی و جانوری متعددی است. در این جنگل ها می توانید، صدها گونه از پرندگان را مشاهده کنید. خزنده و پستاندارانی که در این جنگل ها هستند، اهمیت این جنگل ها را بیشتر کرده اند.

طبیعت جاده توسکستانی

بوته های سرسبز و انواعی از درختان که در این منطقه مشاهده می شود، تنوع زیادی دارند. درختان بلوط و ممرز که سراسر این جنگل ها را پوشیده اند، در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی ویژه ای هستند. در اطراف این جنگل ها نیز جاذبه های متعدد دیگری وجود داشته که می توانید از آن ها بازدید کنید. در این بخش به معرفی مکان های دیدنی گرگان پرداخته ایم که با آن آشنا می شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *