دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان بیماری­ های ارتوپدی پا در کلینیک تخصصی فوق­ تخصصی ارتوپدی دکتر میر

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

شاید شما هم به دلیل مشکلات و دردهایی که در نواحی پا وجود دارد، به دنبال پزشک متخصص بگردید. درد کف پا می تواند از حالتی خفیف تا حالتی بسیار شدید و غیرقابل تحمل گسترده باشد. این درد به راحتی فرد مبتلا را از زندگی عادی دور نگه می­ دارد. با درگیری این ناحیه حساس و مهم، توانایی حرکت راحت و فعالانه از فرد گرفته می­شود. بنابراین شناسایی علل و نشانه­ ها، می ­تواند مهم­ترین­ قدم برای رسیدن دوباره به سلامتی باشد.

علت درد کف پا در کلینیک تخصصی فوق­ تخصصی ارتوپدی دکتر میر، بررسی شده تا منبع تحریک ­کننده درد مشخص شود. در ادامه با انجام آزمایشات و معاینات مختلف بهترین درمان برای بیمار انتخاب می ­شود تا دوباره سلامت به زندگی بیمار بازگردد.

علت بیماری­ های ارتوپدی بسیار وسیع است. اما ممکن است بیشتر آن­ ها، نشانه­ های مشابه ای داشته باشند. احساس درد، سوزش، خارش و تورم از شایع ­ترین نشانه­ های این طیف از اختلالات است. بنابراین با بروز هرگونه التهاب و درد، باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.

بیماری­ های پا به طور کلی دو دسته هستند. یا مشکل از خود پا است و یا از دیگر اندام ­های بدن است. وقتی مشکل، آسیب به خود پا است، تشخیص و درمان سریع ­تر اتفاق می افتد. اما اگر علت ناهنجاری، در دیگر اعضا باشد و مشکلات پا از عوارض این ناهنجاری باشد، تشخیص پیچیده­ تر می­ شود.

 

درمان بیماری­ های ارتوپدی پا در کلینیک تخصصی فوق­ تخصصی ارتوپدی دکتر میر

woman holding her painful foot on white background

 

از جمله بیماری ­های پا که باید بشناسید:

شکستگی استخوان ­ها

استخوان­ های پا بسیار محکم هستند و تمام وزن بدن را تحمل می­کنند. این ویژگی باعث می ­شود کمتر به آسیب دیدگی پا فکر کنیم. اما واقعیت آن است که با وارد شدن ضربه به نقطه­ ای از استخوان­ های پا، احتمال کوفتگی یا شکستگی وجود دارد. شکستگی استخوان اگر فورا پیگیری نشود، ممکن است شدیداً برای بیمار خطرناک باشد.

معاینه و تصویر­برداری از استخوان، اولین قدم در تشخیص نوع و محل شکستگی است. جا انداختن استخوان، گچ گرفتن و در مواردی جراحی، از روش­ های درمانی رایج است.

ناهنجاری ­های فرمی استخوان

در طول رشد ممکن است یکسری الگوهای ناهنجاری در استخوان­ های پا شکل بگیرد. در این صورت ممکن است از دست دادن تعادل، مشکل در راه رفتن عادی و یا درد و گرفتگی در بیمار مشاهده شود. کف پای صاف، قوس کف پا و بونیون از جمله این مشکلات هستند.

بدفرمی ­های استخوان پا و انگشتان، باید از سنین پایین کنترل شوند. با افزایش سن و شکل­ گیری استخوان­ها، به مرور درمان سخت ­تر و طولانی ­تر می­ شود.

دیابت

دیابت یک بیماری ارثی مربوط به تنظیم قند است. ناتوانی در تنظیم درست میزان قند خون، به اعصاب نیز آسیب می زند. آسیب به اعصاب نوروپاتی نام دارد. این نوروپاتی ممکن است باعث بروز درد، خارش، سوزش و بی حسی در اندام ­های مختلف از جمله در دست ها و پاها شود.

 

 

درمان بیماری­ های ارتوپدی پا در کلینیک تخصصی فوق­ تخصصی ارتوپدی دکتر میر

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

با بروز نخستین نشانه­ های ناهنجاری، باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنیم. پزشک ارتوپد با پرسیدن سوالات تخصصی و معاینه فیزیکی، به تشخیص بالینی می ­پردازد. به همین منظور باید به تمامی سوالات پزشک پاسخی دقیق داد. اگر تشخیص مشکلی برخواسته از خود پا باشد، پزشک ارتوپد درمان را شروع می­ کند اما اگر منبع نشانه­ ها، ارگان دیگری از بدن باشد، به پزشک متخصص دیگری ارجاع داده می­ شوید. کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر، به تمامی این بیماری­ ها و نشانه­ هایی که پدید می ­آورند اشراف دارد. بنابراین در صورتی که علامتی مبنی بر وجود اختلال را در خود یا اطرافیان مشاهده می ­کنید، حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *