دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربرد شورت آموزشی کودک و مضرات استفاده از آن

  • سعیده ستاری
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب در مورد کاربرد شورت آموزشی سخن می گوییم و کاربرد شورت آموزشی برای از پوشک گرفتن کودکان بسیار به مادران کمک می کند. دقت داشته باشید که دو نوع شورت آموزشی در بازار وجود دارد یکی شورت آموزشی یکبار مصرف و دیگری شورت آموزشی قابل شستشو است.

برای خانم هایی که به تازگی مادر شده اند بسیار دشوار است که فرزند اول خود چگونه بزرگ و تربیت کنند؛ برای مادران زیادی سوال است که کاربرد شورت آموزشی چیست، ما برای شما مادران بزرگوار توضیحاتی در مورد با شورت آموزشی کودک در نظر گرفته ایم.

بیان کاربرد شورت آموزشی

کاربرد شورت آموزشی چیست؟

شورت آموزشی کودک یک وسیله کاربردی برای از پوشک گرفتن کودک می باشد و اینکه کودک دیگر از لباس زیر استفاده کند. هر زمان که بخواهید به کودک یاد بدهید موقع دستشویی به شما اطلاع دهد می توانید از شورت های آموزشی استفاده کنید. جنس این شورت ها شبیه به پارچه ای می باشد که در لباس زیر استفاده می شود تا کودک به پوشیدن لباس زیر عادت کند. با آغاز دوره کنار گذاشتن پوشک، کودک هنوز عادت به نگه داشتن خود تا به دستشویی را ندارد، به همین سبب افزودن مواد جاذب به این لباس آموزشی، جلوی نشتی و نم دادن به سبب دیر رسیدن به توالت را می گیرد.

آموزش دستشویی رفتن به کودک برای والدین یک کار طاقت فرسا و سخت می باشد و برای کودکان یک کار استرس زا می باشد. بچه ها از سویی استرس دارند که با احساس دستشویی باید جایی را برای تخلیه خود پیدا کنند. از سویی هم باید یک عادت مادام العمر را ترک نمایند. در حقیقت این عادت از زمانی که در رحم مادر بوده اند با آن ها بوده و باید آن را ترک نمایند. اگر فکر می کنید کودک شما هیچ موقع روش استفاده از توالت را یاد نمی گیرد، سخت در اشتباه هستید.

یاد دادن آداب توالت رفتن دغدغه همه مادرانی می باشد که کودک بالاتر از یک و سال و نیم دارند، البته باید بیان کرد هیچ سن خاصی برای کنار گذاشتن پوشک وجود ندارد. شما می توانید این کار را زمانی شروع کنید که هم شما و هم کودک شما آمادگی آن را داشته باشد. به طور معمول کودکان ۲ تا ۳ سال و برخی مواقع حتی ۴ سال به درک درستی از شرایط کنترل و دفع ادرار و مدفوع می رسند. اگر آموزش را زودتر آغاز کنید، احتمال موفقیت شما و کودک شما کم می باشد و این فرآیند، تجربه ای طولانی و دردناک برای هر دوی شما خواهد بود. آمادگی کودک مهم ترین و اساسی ترین اصل آغاز آموزش است. برای این که کودکی بتواند به تنهایی به دستشویی برود، مستلزم این است که به مراحل رشد جسمی و روانی برسد.

مزایا شورت آموزشی

تا پیش از ۲ سالگی سیستم عصبی کودک آن قدر کامل نمی باشد که بتواند زمان دستشویی رفتن خود را کنترل کند. پس هرگز کودک خود را وادار به انجام کاری نکنید که با آن احساس راحتی نمی کند. اجبار و عجله در آموزش می تواند موجب شود شما شاهد نتایج خلاف آن چیزی که می خواهید، باشید. هر کودکی در یک مقطعی توانایی های جسمی و روانی لازم برای استفاده از توالت فرنگی را کسب می کند و معمولا این توانایی ها بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی ظاهر می شوند، ولی کودکانی هستند که تا ۴ سالگی اعلام آمادگی نمی کنند، پس به هیچ وجه جای نگرانی نیست. هر چه آموزش را دیرتر شروع کنید فرزندتان آمادگی بیشتری دارد و راحتتر با این مسئله کنار می آید. پس برای نتیجه بهتر قبل از هر تصمیمی ابتدا به دنبال نشانه ها و علائم اشتیاق برای کنار گذاشتن پوشک در کودک خود باشید. عموما زمانی کودک آماده آموزش است که از خیس یا کثیف بودنش آگاه شود و بتواند به نوعی شما را خبردار نماید. آموزش به صورت پیوسته و منظم باشد تا کودک دچار سردرگمی نشود.

  •  آرون گروپس

انواع شورت آموزشی برای بچه ها

تقسیم بندی شورت آموزشی کودک با معیار های مختلف، می تواند بسیار مختلف و متفاوت باشد. در این قسمت، ما رایج ترین تقسیم بندی را برای شما بیان می کنیم.

توضیح درباره کاربرد شورت آموزشی

  • شورت آموزش یکبار مصرف

شورت آموزشی یکبار مصرف نیز دارای خصوصیت های منحصر به فرد خود می باشد. مدل یک بار مصرف این شورت برای بعضی از والدین که زمان شست و شوی مداوم ا را ندارند بسیار مناسب خواهد بود.  از کاربرد شورت آموزشی یک بار مصرف می توان به قدرت جذب بالای آن اشاره کرد و شما می توانید از آن در بیرون از منزل هم استفاده کنید.

  • شورت آموزشی قابل شستشو

شورت های قابل شست و شو را می توانید چند بار بشویید و دوباره استفاده کنید. مهمترین فایده این شورت ها استفاده از مواد طبیعی در ساخت آنها می باشد. شورت آموزشی قابل شست و شو را از الیاف نخ و پنبه تهیه کنید. جنس آن ها مناسب پوست کودک است و چون طبیعی هستند به طبیعت صدمه ای وارد نمی کنند. یکی از کاربرد های شورت آموزشی قابل شست و شو بسیار کم هزینه و اقتصادی بودن آن است،چون چندین بار قابل استفاده می باشد. پس از اینکه کودک شورت خود را خیس کند یه سرعت رطوبت آن را حس می کند.

مزیت شورت آموزشی

مضرات استفاده از شورت آموزشی برای بچه ها

اولین علت برای اینکه این نوع شورت های آموزشی را به عنوان اولین گزینه برای خرید قرار ندهیم مواد تشکیل دهنده آن ها، می باشد. با این که سعی شده این از موادی حتی الامکان طبیعی در تولید آن ها استفاده شود، به سبب نوع کاربرد آن ها، از میزان قابل توجهی مواد مصنوعی و ضد آب نیز در آن ها استفاده شده است که با پوست کمتر سازگار می باشد.

یک نکته منفی که در رابطه با شورت آموزشی یکبار مصرف کودک می باشد این است که چون شورت های آموزشی قابلیت جذب بالایی دارند، تا حدودی مانند پوشک عمل می کنند و کودک پس از خیس کردن آن کمتر متوجه رطوبت آن می شود و در نهایت، حافظه ی پوستی به آن ها کمکی در آموزش نمی کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *