دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کدام روغن برای دور چشم شما مناسب تر است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

دور چشم ها از مکان هایی در صورت می باشد که بسیار زود دچار چین و چروک می شود از این رو بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید آن ها را حذف کنید و پیری بر پوشت شما غلبه خواهد کرد. در ادامه روغن برای دور چشم را برایتان بررسی می کنیم.

یکی از مشکلاتی که بالارفتن سن برای شما ایجاد می کند چین و چروک های دور چشم می باشد. این چین و چروک ها می تواند سن شما را بالاتر نشان داده و جذابیت ظاهری تان را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه چند روغن برای دور چشم را معرفی می کنیم تا بتوانید از آن ها برای رفع مشکلات دور چشم خود کمک بگیرید.

روغن آرگان برای دور چشم

انواع روغن برای دور چشم

همان طور که می دانید پوست اولین سد دفاعی بدن می باشد و می تواند در برابر ورود میکروب ها به بدن از شما مراقبت نماید همچنین به علت این وظیفه که بر عهده دارد می تواند آسیب های زیادی را ببیند. آسیب های پوستی مانند انواع جوش ها لکه های پوستی و تورم و چروک های روی پوست می باشند و بسیاری از افراد این نوع آسیب ها را جدی نمی گیرند از این رو پوست آن ها زود تر از سایرین دچار مشکل خواهد شد.

اگر به پوست خود اهمیت می دهید بهتر است آن را تقویت کرده تا بتواند از شر این مشکلات رهایی یافته و پوست شما نسبت به سایر افرادی که مراقبت های پوستی انجام نمی دهند سالم تر خواهد ماند. جالب است بدانید که پوست اطراف چشم بسیار حساس تر از پوست سایر نقاط می باشد و اگر بتوانیم از روغن های گیاهی برای تقویت آن استفاده کنید می توانید سلامت و شادابی را دوباره به چشمان خود بازگردانده و چین و چروک های آن را از بین ببرید.

پوست در اطراف چشم ها در حدود ۵۰ درصد نسبت به پوست سایر نواحی بدن نازک تر و حساس تر می باشند بنابراین باید از مواد مناسبی برای تقویت این ناحیه استفاده شود که به آن آسیب نرساند. در نظر بسیاری از افراد استفاده از روغن های گیاهی می تواند برای تقویت این بخش از پوست بسیار مفید بوده و کمترین مشکل را ایجاد خواهد کرد.

مواد ماسب برای دور چشم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آلوئه ورا

روغن آلوورا مانند ژل این گیاه بسیار مفید و مغذی می باشد و می تواند یک تغذیه بسیار خوب برای پوست اطراف چشم باشد. در واقع این روغن بسیار سبک می باشد و آب مورد نیاز برای پوست را تامین می کند و از این رو می تواند گردش خون در مویرگ ها را بهبود بخشد.

روغن آلوئه ورا دارای خواص آرام بخشی بالا بوده و می تواند التهابات پوست را تا حدودی کاهش داده و همچنین دارای انواع ویتامین هایی مانند ویتامین e ویتامین b۱۲ ویتامین a و ویتامین c می باشد و همچنین اگر بتوانید این روغن را با سایر روغن ها مانند گل رز و روغن شمعدانی مخلوط کنید می توانید پوست خود را چندین درجه روشن تر کرده و التهابات آن را تسکین بخشید.

روغن گل رز

روغن گل رز دارای فواید بسیار زیادی برای پوست است و می تواند با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی که دارد مشکلات پوستی را درمان نموده و همچنین به بازسازی پوست پرداخت و آن را ترمیم نماید. این روغن نیز می تواند آبرسانی به بافت‌های پوست را افزایش داده و در نهایت از بروز مشکلات جدی تر در پوست پیشگیری خواهد کرد.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از ارزشمندترین روغن هایی می باشد که در تمامی وسایل آرایشی به کار می رود و این ماده سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری برای بدن بوده و می تواند به ترمیم و بازسازی کمک نماید از این رو استفاده از این روغن نیز می تواند برای پوست اطراف چشم شما مفید بوده و همچنین علاوه بر اینکه آن را تقویت می کند چین و چروک های آن را نیز از بین خواهد برد. اگر بتوانید این روغن را با موادی مانند گلاب نیز ترکیب کنید می توانید از خاصیت آرام بخش بودن آن برای پوست خود استفاده کرده و همچنین تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید.

بهترین روغن ها برای دور چشم

روغن لیمو

روغن لیمو یکی از بهترین روغن ها برای از بین بردن چروک زیر چشم می باشد و همچنین می توان آن را یک نوع روغنی با خواص بسیار زیاد نام برد. از دیگر خواص این روغن می توان به خاصیت روشن کننده بودن آن، مرطوب کنندگی و همچنین ضد چروک بودن آن اشاره نمود و از این رو می توانید برای موارد خاص نیز از این روغن گیاهی استفاده نمایید. روغن لیمو دارای انواعی از ویتامین های ضروری مانند ویتامین b و ویتامین c می باشد و همچنین منجر به تولید کلاژن بیشتر خواهد شد و پوستی جوان تر و عاری از هرگونه چین و چروک را به شما هدیه خواهد داد.

روغن کرچک

از دیگر روغن های مناسب برای دور چشم روغن کرچک می باشد. روغن کرچک نیز دارای انواعی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری می باشد و می تواند با موادی که دارد به پوست شما کمک کرده تا بتواند التهابات را از بین برده و آبرسانی دقیق تری را برای پوست شما داشته باشد.

اگر بتوانید این روغن به صورت مداوم استفاده کنید می توانید سیاهی اطراف چشم و پف چشم را از بین برده و همچنین می توانید پوست خود را سفت تر کرده و چین و چروک آن را نیز به راحتی درمان کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس از مهم ترین روغن ها برای دور چشم می باشد. شاید تاکنون در مورد فواید روغن اسطوخودوس برای پوست شنیده باشید از این رو شما می توانید از این روغن که حاوی انواعی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد برای درمان پف چشم ها، تورم چشم ها، تیرگی آن ها و خشک شدن و رفع چین و چروک اطراف  چشم ها استفاده نمایید.

این روغن می تواند منجر به سفت شدن پوست اطراف چشم ها شده و در نتیجه میزان چین و چروک های اطراف چشم را که در اثر بالاتر رفتن سن ایجاد می شود کاهش خواهد داد.

روغن برای دور چشم

برای این که بتوانید پوستی صاف و بدون چین و چروک در اطراف چشم ها داشته باشید باید سعی کنید مراقبت های لازم را در این زمینه انجام دهید. در واقع این مراقبت ها برای پوست بسیار ضروری هستند و می توانند مشکلات شدید پوستی مانند مشکل آکنه و جوش ها و همچنین سیاهی اطراف چشم را از بین برده و شما را جوان تر از آن چه که هستید نشان خواهد داد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *