دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عسل گون اصل در ایران نایاب شد

  • آرش احمدی
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

متاسفانه عده ای از افراد سودجو اقدام به تولید انواع عسل قلابی نموده اند که ترکیبی از آب و شکر به همراه طعم دهنده های مختلف می باشد که ظاهری همچون عسل طبیعی دارد و تشخیص آن کار بسیار مشکلی می باشد. مجموعه آراد برندینگ سالهاست که در زمینه عرضه عسل فعالیت دارد و همواره عسلهای خالص و با کیفیتی را در اختیار خریداران قرار داده است و در جلب رضایت آنها همیشه موفق عمل کرده است.

گون یکی از گیاهان وحشی می باشد که در مراتع به وفور مشاهده می شود و یکی از شهدهای مورد علاقه ی زنبور به شمار می رود.

عسل گون اصل در ایران نایاب شد

عسل گون قرمز و زرد به صورت ارگانیک و اصل در مراکز معتبر خرید خوبی دارد و با قیمتهای مناسب نسبت به بازارهای فروش عرضه می شود.

عسل گون ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند با آب ولرم و آبلیمو طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از بروز مشکلات پیش گیری کند. عسل گون می تواند یک داروی موثر برای درمان انواع سرطان باشد و هر فردی با مصرف آن از این بیماری خطرناک و مهلک دور بماند.

پزشکان بر این باور هستند که عسل قبل از خواب می تواند برای بی خوابی موثر باشد و به کاهش اضطراب و استرس کمک به سزایی داشته باشد.

امروزه عسل توانسته یکی از پر ارزشمندترین محصولات غذایی به شمار رود و اکثر قنادان برای از به کار نبردن از شکرهای مصنوعی رو به محصولات طبیعی آورده اند و در کیکها، شیرینها و دسرهای خود به جای قند و شکر سفید از آن استفاده می کنند.

 

عسل گون کوهی

یکی نوع تقسیم بندی دیگر هم برای عسلها وجود دارد که بر اساس رنگ آنها است که به سه دسته بی رنگ  مثل عسلهای اقاقیا، زرد رنگ مثل انواع عسل گون کوهی و همچنین قرمز رنگ مثل عسل آویشن تقسیم می شوند. زنبورداران از گیاهان مختلفی برای تولید عسل توسط زنبورها استفاده می کنند.

یکی از این گیاهان انواع یونجه است که دارای شهد فراوانی می باشد و دسته دیگر شبدرها هستند که از آنها هم عسل زیادی تولید می شود.

از سایر گیاهان وحشی ای مثل گون، آویشن و قاصدک هم سالیانه عسل بسیار زیادی بدست می آید.

عسل گون اصل در ایران نایاب شد

عسل گون یکی از بهترین و مرغوبترین انواع عسل وحشی در ایران است که دارای خواص بینظیر دارویی و درمانی زیادی می باشد. این نوع عسل یکی از انواعی است که در طب سنتی در موارد زیادی از بیماریها از آن نام برده و استفاده از آن توصیه شده است.

به طور معمول این عسل به رنگ زرد می باشد اما گاهی اوقات در رنگهای قرمز و کهربایی هم دیده می شوند که این رنگها به ویژگیهای فیزیکی و ظاهری انواع مختلف گون بستگی دارد.

عسل گون همانند سایر عسلها دارای آنتی اکسیدانهای فراوان است که این آنتی اکیسدانها موجب از بین رفتن رادیکالهای آزاد تولید شده در سلولهای مختلف که باعث بروز انواع سرطانها و همچنین ایجاد پیری می شوند.

این عسل برای درمان دیابت و همچنین پیشگیری از آن هم بسیار مفید است.

 

عسل گون اصل

عسل گون می تواند سوختگیهای ناشی از آتش سوزی را بهبود ببخشد و به ترمیم پوستهای آسیب دبده کمک کند.

برای خرید عسل گون اصل و ارگانیک می بایست از زنبورداران معتمد تهیه کرد و یا به مراکز معتبر برای خرید آن اقدام کرد. عسل گون با آزمایشهای به عمل آمده بسیار مطلوب و ارگانیک می باشد که به منظور حفظ آنزیم و پروبیوتیک انجام می شود.

مشخصات عسل گون می بایست از نظر رنگ بو و زمان برداشت مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا رنگ آن با توجه به فصل برداشت از زرد به قهوه ای روشن متغیر بوده و طعم و بوی آن بسیار ملایم و ملین بخش است.

عسل گون اصل در ایران نایاب شد

همچنین امکان شکرک بستن آن زیاد است و امکان دارد بعد از دو ماه به سرعت شکرک آن را بر روی محصول احساس کنید که این نشانه ی مرغوبیت محصول است.

بهترین زمان عسل گون نیمه ی اول سال است و در این ماه ها گیاه گون در مراتع به شدت مشاهده می شود.

در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید انواع عسل از جمله عسل گون و عسل اشترانکوه پرداخته اند که با توجه به برخی از مراتع سرسبز و و کوهستانی ایران زنبوداران بسیاری عسلهای خوب و مرغوبی را به تولید رسانده اند و به بازارهای فروش با بسته بندی حجمهای مختلف توزیع می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *