دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی سرتاب ارنر خواننده زن مشهور ترکیه

  • محدثه خاکشور
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با بیوگرافی سرتاب ارنر خواننده مطرح ترکیه ای آشنا می کنیم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شود.

سرتاب ارَنَر در چهارم دسامبر سال ۱۹۶۴ در استانبول ترکیه به دنیا آمد. وی در زمینه پاپ خوانندگی می کند که میزان زیادی از مشهور شدن خود را مدیون برنده گردیدن در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۰۳ برای آهنگ «به هر روش که بتوانم» می باشد. وی فعالیت هنری خویش را از سال ۱۹۹۲ تاکنون در زمینه های خوانندگی و ترانه سرایی آغاز و ادامه داده است. در این مطلب شما را با بیوگرافی سرتاب ارنر آشنا خواهیم کد.

آشنایی با بیوگرافی سرتاب ارنر

بیوگرافی سرتاب ارنر با سبک متفاوت در خوانندگی

سرتاب ارنر دانشجوی انصرافی رشته اپرا است که وقتی ۲۳ ساله بود خواننده بودن را انتخاب و قدم در مسیر آن گذاشت. پس از چند سال در ۲۰۰۴ میلادی با یکی از ترانه هایش به نام «هر جوری که بتونم» مشهور شد و در حال حاضر در ایالات متحده سکونت دارد. پدر وی به نام نظام الدین از عرب های کشور ترکیه است که فعالیت موسیقیایی دارد و در رادیو استانبول نوازنده بوده که سپس مشغول به کار وکالت می گردد. مادر وی نیز به اسم یوجل از مهاجرهای یوگسلاوی می باشد که برای جنگ در شرق اروپا به کشور ترکیه رفت و در رشته ی نقاشی تحصیل نمود.

سرتاب وقتی ۱۱ ساله بود، به بیماری یرقان دچار گردید و تشخصی دکترها بر این شد که وی بیماری کولیت روده دارد. در زمان تحصیل در دبیرستان به مراتب در بیمارستان بستری گردید؛ همین موقع بود که به موسیقی کلاسیک و نیز اپرا علاقمند شد. بعد از اتمام مقطع متوسطه برای تحصیل در رشته ی اپرا به دانشگاه استانبول رفت. سپس به دانشگاه معمار سینان رفت اما در نیمه راه آن را کنار گذاشت. او یادگیری اپرا را دنبال کرد و در نهایت به شکل جدی و حرفه ای فعالیتش را شروع نمود.

در سال ۱۹۸۷ در جشن تولد «سزن آکسو» خوانندگی کرد که از سوی سزن آکسو مورد توجه قرار گرفت و با پیشنهاد همکاری خوانندگی پشت صحنه از طرف او مواجه گردید. البته اول وی این پیشنهاد را قبول نکرد؛ ولی با میانجی گری یکی از رفقای مشترکشان این پیشنهاد را پذیرفت. چندین ماه پس از آن وی با نام «سرتاب آلتین» نام فامیلی شوهر خود در مسابقه موسیقی کبوتر طلایی کوش آداسی حضور یافت و ترانه «دریای سفید را اجرا کرد.

سرتاب در سال ۱۹۸۹ در کلیپس و اونلار قطعه حسرت را اجرا نمود که در نهایت به مرحله نهایی دست نیافت. نخستین آلبوم خویش به اسم «Sakin ol» را با سزن آکسو انتشار داد که در طی ۲۵ روز موفق به فروش ۳۰۰،۰۰۰ نسخه و به طور کلی ۷۵۰،۰۰۰ نسخه فروش رسیده گردید. در سیزدهم ماه مارس سال ۱۹۹۳ اجرایی داشت, بعد از آن در نشریه    نیز اجرایی داشت که موجب شد وی به از جمله خواننده های خوش آینده سال تبدیل گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بیوگرافی سرتاب ارنر خواننده و سه بار ازدواج ناموفق

آشنایی با زندگینامه سرتاب ارنر

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده و ترانه سرای ترکی

بیماری و درمان آن

در ۱۹۹۳-۱۹۹۴ جهت انجام مداوای بیماری کولیت روده خود که از همان بچگی وی را عذاب میداد, به آمریکا رفته و در آنجا عمل جراحی شد. بعد از جراحی در سال ۱۹۹۴ آلبوم دوم خویش به اسم «Lal» را انتشار داد, ترانه سرایی اغلب ترانه های این آلبوم را سزن اکسون انجام داده است. گفتنی است ۶۴۰,۰۰۰ نسخه از آن فروخته گردید. سرتاب ارنر در سال ۲۰۰۵ با انتشار آلبومی به اسم نارنجی که آلبوم پنجم وی بوده و ۲۶۰,۰۰۰ نسخه از آن فروخته شد, از جمله پرفروش ترین آلبوم های سال شناخته گردید.

آشنایی با شرح زندگی سرتاب ارنر

بیوگرافی سرتاب ارنر از آغاز تا شهرت

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده و ترانه سرای ترکی

آلبوم به زبان لاتین

در سال ۲۰۰۴ نخستین آلبوم لاتین خویش به اسم بدون مرز را در اروپا انتشار داد که از پرفروش ترین آلبوم های ترکیه معرفی گردید. وی در این سال یک کنسرت را به منظور کمک به هندی های آسیب دیده رد سونامی اجرا نمود و خویش هم به سریلانکا رفته و بیان کرد:

«این بزرگترین مصیبتی است که در تمام زندگی ام از نزدیک مشاهده کردم»

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده و ترانه سرای ترکی

سبک منحصر به فرد

سبک موسیقی اجرایی سرتاب ارنر مابین آهنگ های کلاب و موسیقی خاورمیانه ای می باشد, وی در دهه ۸۰ وقتی به وسیله ی موسیقی اپرا موفق نشد؛ قدم در عرصه موسیقی پاپ گذاشت و طبق گفته ی خویش آن را متناسب با سبک و سلیقه اپرایی خویش تغییر داد.

آشنایی با شرح زندگی سرتاب ارنر

بیوگرافی سرتاب ارنر و خوانندگی و ترانه سرایی

مهاجرت از ترکیه

بعد از اتفاقات اعتراض ها برای خراب کردن پارک گزی در استانبول، تصمیم بر این بود که جشنواره موسیقی در آنجا برپا دارند که تعدادی از خواننده های مشهور به این جشنواره دعوت گردیدند، سرتا ارنر که یکی از آنان بود قبول نکرد و در آن حضور نیافت. دلیل این رد دعوت را سوء استفاده دولت اردوغان از این جسنواره و کنسرت ها برای اهداف سیاسی دانست. مقامی ارشد از دولت اردوغان بعد از دریافت جواب نه، یک پیام ارسال نمود که محتوای آن چنین بود:

«اگر شما از وقایع پارک گزی ناراحت هستید ما هم از زندگی بدون ازدواج شمابا دوست پسرتان ناراحتیم اما اعتراضی نمی کنیم»

بعد از دریافت این پیام؛ سرتاب ارنر و دمیر دمیرکان شریک غیر رسمی زندگی خویش تصمیم گرفتند تا از کشور ترکیه به کشور آمریکا بروند, که در حال حاضر در شیکاگو زندگی می کنند.

آشنایی با زندگینامه سرتاب ارنر

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده موفق ترکیه ای

ازدواج های سرتاب ارنر

در بیوگرافی سرتاب ارنر می خوانید که وی برای بار اول در ۱۹۹۶ با شخصی ناآشنا ازدواج نمود، این ازدواج تنها ۳ سال طول کشید.

سرتاب برای بار دوم با «لونت یوکسل» در سال ۱۹۹۰ ازدواج نمود که در نهایت پس از ۶ سال در سال ۱۹۹۶ از یکدیگر جدا شدند.

از ازدواج دوم او تا ازدواج سوم او خیلی گذشت تا بالاخره در سال ۲۰۱۵ با گیتاریسیتی به اسم «امرا کولا» وصلت کرد، ای ازدواج نیز در نهایت به جدایی ختم گردید.

آشنایی با زندگینامه سرتاب ارنر

افتخارات هنری

سرتاب در ۱۹۹۵ برترین هنرمند سال برگزیده گردید و مجری برنامه «دختر شایسته» بود.

همچنین در سال ۱۹۹۶ به خاطر منتشر کردن آلبوم سوم خویش، قراردادی ۱۰۰،۰۰۰ دلاری با شرکت سونی عقد کرد. ۱۴۷،۰۰۰ نسخه از آن فروخته گردید.

در سال ۱۹۹۹ برنامه ریزی به این صورت بود که آهنگ « احساس خصوصی» را به شکل کنسرت اجرا نماید، اما برای زمین لرزه ی وحشتناک ۱۹۹۹ در ازمیر کنسل شد. چندین ماه پس از آن؛ این برنامه ریزی عملی شد و سود حاصل از کنسرت هم به آسیب دیدگان زمین لرزه اهدا گردید.

سرتاب ارنر برای قهرمانی در یوروویژن دریافت کننده مدال دولتی خدمات برجسته و در ۲۰۱۴ «حریت» اسم وی را لیست ۹۱ سنبل نود و یکمین سالگرد جمهوری واقع شد.

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده موفق ترکیه ای

آشنایی با شرح زندگی سرتاب ارنر

تدریس موسیقی

سرتاب ارنر خواننده فعال و باتجربه علاوه بر خوانندگی، برای ۱ سال در مرکز هنری «مجدات گزن» هم مدرس موسیقی بود.

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده موفق ترکیه ای

آشنایی با بیوگرافی سرتاب ارنر

بیوگرافی سرتاب ارنر خواننده و سه بار ازدواج ناموفق

زندگینامه سرتاب ارنر خواننده موفق ترکیه ای

از اینکه تا انتهای مطلب اختصاص داده شده به بیوگرافی سرتاب ارنر همراه ما بودید از شما متشکریم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. همچنین برای آشنایی با زندگینامه برخی دیگر از خوانندگان ترک همچون ماهسون گل قرمزی، مورات بوز، سیمگه ساغین می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *