دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب زمان مراسم عروسی و اقدامات ضروری برای برگزاری آن

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

انتخاب زمان مراسم عروسی از مهم ترین مسائلی بوده که زوجین باید چندین ماه قبل از برگزاری مراسم در رابطه با آن تصمیم بگیرند تا بتوانند فرصت کافی و زمینه لازم برای هماهنگی و رزرو انواع تشریفات و تدارکات جشن عروسی خود را داشته باشند.

یکی از زیباترین اتفاقاتی که در زندگی هر کسی ممکن است رخ دهد مقوله ازدواج می باشد که تدارکات و رسم و رسومات مختص به خود را دارد و در هر شهر و منطقه ای امکان دارد تفاوت هایی وجود داشته باشد اما چیزی که اهمیت دارد برگزاری بهترین مراسم و جشن عروسی توسط عروس و داماد می باشد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت راهنمایی و آگاهی شما عزیزان به بررسی نکات و نحوه انتخاب زمان مراسم عروسی بپردازیم.

بهترین زمان برگزاری جشن عروسی

چند گام مهم در انتخاب زمان مراسم عروسی

به طور کلی باید گفت اولین گام و در واقع اصلی ترین موضوعی که در هنگام برنامه ریزی عروسی مورد توجه قرار می گیرد انتخاب زمان مراسم عروسی می باشد که به طور معمول با مشورت خانواده ها تعیین شده و بر اساس میزان بودجه در نظر گرفته شده و دیگر تدارکات مربوطه انجام می پذیرد.

بهتر است بدانید که تاریخ برپایی مراسم عروسی رابطه مستقیمی با هزینه های مربوطه دارد. اغلب باغ ها و تالار های عروسی در ایام خاص، مناسبت های مذهبی و حتی روز های پایانی هفته قیمتی بیشتر از ایام عادی دارند. به طور معمول ۶ ماه ابتدایی سال برای برگزار کردن مراسم عروسی رایج تر بوده و به خاطر مناسب بودن آب و هوا و تعطیلات تابستانی باغسراها معمولا رزرو هستند. در صورتی که تمایل دارید در اماکن سرباز مراسم خود را برپا نمایید مناسب ترین فصل از زمان اردیبهشت ماه تا روز های اول مهر ماه است.

نکات مهم انتخاب زمان مراسم عروسی

همانطور که اشاره شد در برپایی جشن عروسی، عروس و دامادها به طور معمول عوامل و فاکتورهای گوناگونی را مورد توجه قرار می دهند که اصلی ترین آن بودجه در نظر گرفته شده می باشد. قطعا به هر اندازه میزان بودجه بیشتر باشد مراسم گسترده تر و مجلل تر و در نهایت جذاب تر برگزار خواهد شد.

برای آن گروه از زوجینی که تمایل دارند بودجه کمی را برای برگزاری جشن خرج نمایند فصل های سرد سال از مناسب ترین انتخاب ها می باشد چرا که صاحبان باغسراها، تالارها و مسئولین برپایی مراسم اغلب تخفیف های ویژه ای را برای این محدوده زمانی در نظر می گیرند. بدین ترتیب افراد زیادی در هنگام انتخاب فصل برای برپایی جشن عروسی به خاطر صرفه اقتصادی بیشتر فصل پاییز و زمستان را برمی گزینند. ولی این موضوع را هم باید دقت نمایند که مسلما در فصل های گرم سال برپایی مراسم راحت تر بوده و اجرای تزیینات هم توسط مسئولین مربوطه بهتر انجام خواهد شد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به منظور این که بدون هیچ گونه مشکلی و در بهترین زمان مراسم عروسی خود را برگزار نمایید احتیاج به مقداری اطلاعات و نکات مهم و کاربردی دارید که طبق آن ها عمل نمایید. در ادامه به معرفی و شرح این فاکتور های مهم پرداخته ایم.

فاکتورهای مهم تعیین تاریخ جشن عروسی

تصمیم گیری حدود شش ماه قبل از جشن عروسی

معمولا پیشنهاد می شود که حدود یک سال پیش از جشن عروسی خود فصل و ماه موردنظر برپایی مراسم را مشخص نمایید. تا جای امکان شش ماه قبل روز و زمان دقیق مراسم را معین کتید.

میزان هزینه تدارکات و تشریفات عروسی

اغلب تالارها و باغسراها در ایام ویژه، اعیاد مذهبی و حتی آخر هفته ها قیمت بالایی در مقایسه با ایام عادی دارند. تاریخ مشخص شده می تواند بر روی قیمت، کیفیت سایر خدمات همچون فیلم و عکس عروسی و گل آرایی، آرایشگاه عروس و دیزاین ماشین عروس تاثیر بگذارد. حتی فصل برپایی جشن عروسی شما نیز بر روی این موضوع موثر است.

فاکتورهای موثر در انتخاب زمان مراسم عروسی

تاثیرگذاری آب و هوا در تعیین زمان جشن ازدواج

شرایط آب و هوا نیز نقش زیادی در برپایی جشن عروسی داشته و بایستی حتما به آن دقت نمود. به طور مثال در صورتی که قصد دارید در باغ تالارها جشن عروسی خود را برگزار نمایید حتما در زمان مناسبی که وضعیت هوا بارانی و نامناسب نباشد جشن خود را برپا نمایید. فصل بهار و پاییز نیز گزینه مناسبی برای برگزار کردن جشن عقد و عروسی می باشد چرا که وضعیت آب و هوا معتدل بوده و مشکلات سردی فصل زمستان و گرمی فصل تابستان را نداشته و جشن عروسی در این فصل های خیلی جذاب و رویایی خواهد بود.

میزان مسافت و فاصله مهمانان عروسی

از ارکان های مهم و اصلی برپایی یک جشن عروسی جذاب و خاطره انگیز مهمانان آن هستند. بنابراین حتما باید تا جای ممکن رفاه و آسایش آن ها را مورد توجه قرار دهید. اگر مهمانان شما از مسیر دوری به جشن شما دعوت هستند تاریخی را تعیین کنید که تعطیلات رسمی باشد یا این که چند روز پیاپی تعطیل باشد.

انواع نکات تعیین تاریخ جشن عروسی

فرهنگ و رسوم خانواده ها

اغلب خانواده های ایرانی اعیاد و مناسبت های مذهبی را برای برپایی مراسم عروسی خود انتخاب می کنند. اما ضمن وجود این ایام مهم اعیاد دیگری نیز می تواند برای این امر مناسب باشند. نکته دیگری که به فرهنگ خانواده ها مربوط می شود طول دوران نامزدی و عقد می باشد. به عنوان مثال بعضی از خانواده ها با دوره نامزدی و عقد طولانی مشکلی ندارند در صورتی که برخی خانواده ها نسبت به این امر مخالفت شدیدی دارند. بدین ترتیب از آن جایی که تعیین کردن زمان دقیق مراسم عروسی به فرهنگ ها و آداب و رسوم خانواده ها وابسته می باشد در نتیجه باید در این رابطه حواستان را جمع نمایید.

راهنمای تعیین تاریخ مراسم عروسی

توجه به تداخل داشتن عروسی با مراسم سایر اشخاص فامیل

موضوع مهم دیگر در مشخص کردن زمان مراسم عروسی دقت نمودن به مراسم فامیل و اطرافیان است که نباید با آن تداخل ایجاد کند. پیشنهاد می شود بعد از تعیین کردن زمان مدنظرتان آن را با مشورت بزرگان اقوام نهایی کنید. اغلب افراد فامیل از زمان و روز برگزاری مراسم اقوام و آشنایان دیگر مطلع هستند. بدین صورت مراسم عروسی شما با مراسم و جشن دیگر اقوامتان دچار تداخل نمی شود. پیشنهاد می شود پیش از قطعی و نهایی شدن تا جای امکان روز برپایی مراسم خود را تمامی افراد فامیل یا بزرگترهای فامیل اعلام نمایید تا افراد دیگر فامیلتان نیز در مشخص کردن تاریخ جشنشان شما را دخیل نمایند.

بهترین تاریخ برگزاری جشن عروسی

در مطلب ارائه شده با فاکتورها و نکات مهم انتخاب زمان مراسم عروسی به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و بهره مندی لازم را از آن برده باشید. شما می توانید جهت انتخاب آتلیه خوب برای عروسی و چک لیست کارهای عروسی می توانید به لینک های قرار داده شده مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *