دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه انواع ماسک گل سرخ با فایده های باورنکردنی

  • حکیمه فهیمی
  • ۲ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها می باشد که سبب زیبایی و طراوت پوست می شود. در این مطلب با ۵ نوع ماسک گل سرخ آشنا می شوید.

مواد موجود در ماسک گل سرخ یا گل محمدی  یا گل رز سبب درمان افتادگی پوست شده همچنین طراوت و شادابی آن را به همراه دارد. این گل زیبا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین بوده که برای زیبایی پوست موثر هستند.

آشنایی با ۵ نوع ماسک گل سرخ

ماسک گل سرخ یا گل رز یا گل محمدی تاثیرات عالی برای پوست دارد. حدود صد نوع گل سرخ در رنگ و شکل های مختلف در دنیا وجود دارد. این گل زیبا هم خاصیت درمانی داشته و هم به شادابی پوست کمک می کند. در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ نوع ماسک گل سرخ آشنا نماییم تا از فواید آن بهره مند شوید.

 

فواید ماسک گل رز

گل سرخ یا گل رز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، تانن و انواع ویتامین از جمله ویتامین های دی ، سی، ب۳، آ و ای می باشد که برای زیبایی پوست تاثیر زیادی دارند. از گلبرگ های این گل گلاب و روغن تهیه شده که گلاب با عطر و طعم عالی خود خاصیت آرامش بخشی دارد.

مواد موجود در ماسک گل سرخ افتادگی پوست را درمان کرده و موجب طراوت و نشاط پوست می گردند. این ماسک توانایی برطرف کردن جوش ها و دیگر اختلالات پوستی را نیز دارد. برگ های گل رز خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریال داشته و قادرند التهابات پوستی را بسیار کاهش دهند و جوش را درمان کنند.

باید اشاره کرد ماسک گل محمدی یکی از قدیمی ترین ترکیباتی است که از گذشته تا کنون برای زیبایی و جوان سازی پوست استفاده می شده و اکثرا پادشاهان و درباریان از گل رز در استحمام خود بهره می برند تا از بوی خوش و خواص آن استفاده کنند. گل سرخ با داشتن آنتی اکسیدان های قوی از پیری زودرس پیشگیری نموده و سبب جوان سازی پوست می شود.

  •  آرون گروپس

در ضمن گل سرخ سبب نرمی، لطافت و آبرسانی به پوست شده و حتی ماسک آن به نوعی موجب روشن شدن و لایه برداری ملایم پوست نیز می گردد. به این ترتیب اگر لب های شما خشک می شود یا تیرگی لب دارید یکی از ساده ترین ماسک های خانگی برای زیبایی لب، ماسک گل محمدی محسوب می شود. به طور خلاصه فواید گل رز شامل موارد ذیل است:

  • بهبود جوش و التهابات پوستی وخیم
  • ترمیم پوست های خشک
  • احیای سلول های پوستی
  • نرمی پوست
  • افزایش روشنی پوست حتی برای افراد با پوست تیره

ماسک گل رز مناسب چه افرادی است؟

ماسک گل رز برای افرادی مناسب است که به التهابات و جوش های پوستی دچار هستند و ضمنا پوست خشکی هم دارند. ولی اگر به پوست و زیبایی اهمیت ویژه ای می دهید، این ماسک بهترین گزینه خواهد بود. بهترین نوع گل ، گل محمدی است ولی از هر نوع گل رزی نیز می توان استفاده کرد. ضمنا این ماسک برای انواع پوست (چرب ، خشک یا مختلط) مناسب می باشد.

انواع ماسک گل رز

همانطور که پیشتر اشاره شد در این بخش با ۵ نوع ماسک گل سرخ یا گل رز آشنا می شوید. می توانید متناسب با پوست خود یکی از این ماسک ها را تهیه و روی پوست خود امتحان نموده تا از تاثیرت آن بهره مند شوید.

۱. ماسک گل رز و جو پرک

برای تهیه این ماسک به ۳۰ سی سی آب مقطر، ۳۰ گرم گل سرخ خشک یا تازه، ۳۰ گرم جو پرک پودر شده، و سی گرم عسل نیاز دارید. بعد از تهیه این موارد به آب مقطر در حال جوشیدن ۳۰ گرم برگ گل رز را اضافه کرده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس حرارت را خاموش و این مخلوط را از صافی عبور دهید. و گل ها را جدا نمایید.

در ادامه با چاقوی تیز گلبرگ ها را خوب له کنید و دوباره به آب مقطر برگردانده و کمی گرما بدهید. پس از آن در ظرفی ریخته و به آن جو پرک پودر شده و عسل را اضافه نماید. بعد مخلوط را خوب ورز دهید تا شبیه خمیر شود. برای استفاده از این ماسک ابتدا پوست صورت و گردن خود را خوب بشویید. بعد مقداری از آن را روی نواحی مدنظر اعمال کنید. ولی نباید نزدیک چشم قرار گیرد. چند دقیقه ای صبر کرده بعد ماسک را شستشو دهید. این کار را ۲-۳ مرتبه در هفته تکرار کنید.

۲. ماسک گل رز و عسل و ماست

برای تهیه ماسک گل رز مذکور به ۱۰ عدد گلبرگ گل رز یا گل محمدی، یک قاشق ماست کم چرب، یک قاشق پودر جوانه گندم و یک قاشق عسل طبیعی نیاز است. این مواد را خوب با هم مخلوط نموده و پس از آماده شدن روی صورت و گردن اعمال نمایید. بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه ماسک را با یک دستمال مرطوب از روی صورت و گردن تمیز کرده و با آب سرد شستشو دهید. قابل ذکر است مواد موجود در عسل سبب ترمیم و احیای سلول های پوستی خواهد شد.

۳. ماسک گل رز و ماست

این ماسک تاثیر جوان سازی داشته و باید حداقل دو بار در هفته استفاده شود تا روشن شدن پوست ، نرمی و محو شدن چین و چروک ها را شاهد باشید. ماسک گل رز و ماست یک ترکیب مغذی برای پوست محسوب شده و کارکرد اصلی آن نرم کنندگی پوست می باشد.

برای تهیه این ماسک به ۸ عدد گلبرگ گل رز، یک قاشق سوپخوری ماست، و دو قاشق سوپ خوری آب گل رز نیاز است. بعد از آماده کردن مواد گلبرگ ها را در ظرفی خرد کرده و آب گل رز را نیز گرما بدهید. سپس دو ماده را با هم ترکیب کرده و ماست را به آن ها اضافه نمایید تا بافت نرمی پیدا کند. پس از این که بافت یکدستی حاصل شد ماسک را به کمک چوب بستنی یا چوب ماسک روی پوست صورت و گردن اعمال نمایید.

در ادامه حدود ده دقیقه صبر کرده و ماسک را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک یکی از بهترین ماسک ها جهت نرم شدن پوست می باشد. حتی از آن به عنوان خنک کننده پوست نیز یاد می شود.

۴. ماسک گل رز و شیر

شیر مانند ماست از خانواده لبنیات بوده از این رو کارکردی شبیه ماسک گل و ماست دارد. برای تهیه این نوع ماسک نیز به ۴ قاشق سوپ خوری شیر، ۲۰ عدد گلبرگ گل رز نیاز دارید. گلبرگ ها را در ظرفی خرد کرده و شیر را به آن اضافه نمایید. سپس مواد را خوب هم زده تا کمی سفت شود. بعد مشابه روش های قبلی روی پوست صورت و گردن اعمال نموده و پس از ۱۰ دقیقه شستشو دهید.

شیر خاصیت نرم کنندگی و روشن کنندگی داشته و با همراهی گل سرخ این ویژگی دو چندان می شود. می توانید به مواد این ماسک عسل نیز اضافه نمایید تا از خواص آن بیشتر بهره مند شوید.

۵. ماسک گل رز و سرکه

این ماسک جادویی همانند ماسک گل و ماست بوده ولی به گلبرگ های بیشتری نیاز دارید. برای تهیه ماسک گل و سرکه ۴ قاشق سوپ خوری سرکه را با ۲۰ عدد گلبرگ خرد شده مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا ترکیب سفتی حاصل شود. بعد از درست شدن ماسک آن را چند دقیقه ای در یخچال قرار داده و بعد با یک چوب بستنی روی پوست اعمال نمایید.

در نهایت اجازه دهید ۸-۱۰ دقیقهای روی پوست بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک برای پوست های خشک و لک دار مناسب است.

از همراهی شما با این مطلب سپاسگزاریم و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشد. همچنین برای آشنایی با انواع ماسک نظیر ماسک گل ختمی و ماسک گلاب روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *