دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونگی اندازه گیری سایز پا و مراحل آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

اگر می خواهید کفش را به صورت غیر حضوری خریداری نمایید، لازم است قبل از خرید کفش سایز مناسب پای خود را اندازه گیری نمایید. برای دانستن روش اندازه گیری سایز پا با ما همراه باشید.

با توجه به این که سایزبندی کفش ها در برندهای مختلف تجاری متفاوت است، توصیه می شود قبل از خرید کفش با توجه به راهنمایی تعیین سایز کفش، سایز پای مناسب خود را بیابید. در این مطلب با روش اندازه گیری سایز پا آشنا می شوید.

روش اندازه گیری سایز پا

از آنجا که سایز بندی کفش ها در برندهای مختلف تجاری، با یکدیگر تفاوت دارد توصیه می شود برای خرید کفش اول بر اساس راهنمایی تعیین سایز کفش، سایز مناسب پای تان را بیابید. به طور کلی در خرید غیر حضوری کفش مهمترین موردی که باید به آن دقت نمایید اندازه مناسب کفش برای پا می باشد.

 

چرا که کفشی با بهترین کیفیت و طرح اگر اندکی بزرگ یا کوچک باشد، عملا قابل استفاده نیست. از این رو در صورتی که می خواهید به طور غیر حضوری کفش خریداری نمایید، پیش از انتخاب کفش، سایز مناسب برای پای خود را اندازه گیری نمایید. همچنین خوب است بدانید که به طور عمده سه نوع سایز بندی برای کفش های مردانه، زنانه و بچه گانه تعریف شده که شامل واحد های کفش امریکایی، اروپایی و انگلیسی هستند و واحد رایج در ایران سایزبندی اروپایی می باشد. در ادامه برای دانستن روش اندازه گیری سایز پا مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. برای شروع ابتدا یک برگ کاغذ که کمی از پای شما بزرگتر است را انتخاب کرده و پا را روی آن بگذارید.

۲. سپس به کمک یک خودکار دور تا دور پای خود روی کاغذ را خط کشیده و در این راستا به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

  •  آرون گروپس
  • بهترین تایم برای اندازه گرفتن سایز پا، ساعات پایانی روز یا بعد از یک پیاده روی طولانی یا کار روزانه می باشد. چرا که سایز پا در این حالت اندکی بزرگتر از حالت طبیعی اش می باشد.
  • بهتر است جهت اندازه گیری، جوراب به پا داشته باشید. اگر می خواهید کفش را به همراه یک جوراب ضخیم استفاده نمایید، بهتر است برای اندازه گیری از همان جوراب نیز استفاده کنید. تنها در صورتی پا را بدون جوراب اندازه گیری کنید که بخواهید کفش را بدون جوراب بپوشید.
  •  به طور معمول خطای اندازه گرفتن سایز پا حدود سه میلی متر می باشد. از این رو در حین انجام این کار هیچ گاه اعداد به دست آمده را گرد نکنید. سعی نموده اندازه ها با دقت کافی محاسبه شود.
  • معمولا یکی از پاها اندکی از دیگری بزرگتر است. پیشنهاد می شود برای محاسبه اندازه مناسب کفش؛ هر دو پا اندازه گیری شود.
  • اگر کفش کمی از پا بزرگتر است، معمولا می توان با استفاده از کفی یا … بزرگی آن را تا حدودی جبران نمود اما سایز کوچکتر اکثرا سبب ناراحتی پا می شود. به این ترتیب توصیه می شود تا بعد از اندازه گیری، ۶-۸ میلی متر به اندازه بزرگترین سایز پا اضافه شود تا فضای کافی درون کفش برای پا وجود داشته باشد.

۳. حالا طول پای خود را از انتهای پاشنه تا نوک انگشت شصت اندازه گیری کنید.

۴. در نهایت عدد به دست آمده را در جداول زیر قرار داده و سایز خود را بیابید. دقت کنید که جدول سایز بر اساس برندهای مختلف متفاوت است.

نکته:

برای افزایش اطمینان، می توانید از کفش قبلی خود کمک گرفته و با بررسی زبانه کفش قبلی خود سایز مناسب تان را تشخیص دهید.

از این که تا پایان این مطلب با آرگا همراه بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم به کمک این روش به راحتی سایز پای خود را به دست آورید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با عوارض سوتین تنگ و تاریخچه جوراب کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *