دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع تیرگی خط مایو با مواد طبیعی مختلف در خانه

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با ترفند های رفع تیرگی خط مایو آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد.

در فصل های گرم  استفاده از لباس زیر و شلوارک می تواند خط هایی را در ناحیه مایو ایجاد نماید و این تیرگی ها برای بسیاری از افراد بسیار ناخوشایند می باشد و سعی می کنند با روش های ساده این مشکلات را از بین ببرند. در واقع این مشکل یکی از مشکلات همه گیر می باشد و هر فردی ممکن است دچار آن شود بنابراین بهتر است با روش هایی برای رفع تیرگی خط مایو آشنا شوید.

از بین بردن تیرگی مایو

روش های خانگی برای رفع تیرگی خط مایو

ایجاد خطوط تیره در این نواحی بسیار شایع می باشد از این رو بهتر است سعی کنید با استفاده از روش هایی که در ادامه برای شما بررسی می کنیم این خطوط را از بین ببرید ولی قبل از این کار بهتر است با علل ایجاد این تیرگی ها آشنا گردید. علت های رایج این تیرگی ها در ناحیه های متفاوت بدن عبارت اند از :

  • استفاده بیش از حد از اشعه UV
  • بیماری های پوستی
  • پوشیدن لباس های تنگ و با جنس های نا مناسب
  • اصلاح با تیغ
  • اصطکاک دائمی
  • تعریق زیاد
  • تجمع پوست های مرده بیش از حد در این ناحیه

در نظر داشته باشید که پوست در این ناحیه بسیار حساس تر از سایر نقاط می باشد از این رو بهتر است سعی کنید از مواد قوی برای از بین بردن این تیرگی ها استفاده نکنید زیرا امکان دارد آسیب های بسیار زیادی به آن وارد نمایید. توصیه ما به شما این است مکه از روش های خانگی در این زمینه کمک بگیرید و با کم ترین هزینه این تیرگی ها و سیاهی ها را از بین ببرید.

از بین بردن تیرگی های خط مایو

آبلیمو

استفاده از آبلیمو بسیار راحت می باشد و این ماده به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می تواند از بروز مشکلات متفاوت در این ناحیه پیشگیری کرده و همچنین در سفید کردن تیرگی ها نقش بسیار زیادی دارد. این ماده همچنین دارای ویتامین C نیز می باشد و به رفع سلول های مرده پوست نیز کمک خواهد کرد. می توانید برای این کار از آبلیمو تازه استفاده کنید و آن را بر روی خطر مایو بزنید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند و بعد با استفاده از آب سرد این ناحیه را بشویید.

  •  آرون گروپس

آلوئه ورا

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به راحتی تیرگی های بدن خود را در ناحیه خط مایو از بین ببرید استفاده از آلوئه ورا می باشد. یک سری از افراد به این گیاه و ژله آن حساسیت دارند از این رو قبل از این که از آن استفاده کنید بهتر است یک گوشه از بدن خود را تست کنید و اگر دچار مشکل نشدید بعد از آن به صورت گسترده برای رفع تیرگی ها استفاده نمایید.

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ بر روی این گیاه انجام شده است مشخص شده که این گیاه می تواند منجر به درمان لکه های پوستی گردد. برای استفاده از این گیاه کافی است ژله آن را خارج کرده و مستقیم بر روی نواحی تیره بکشید. اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند و بعد با استفاده از آب آن را پاک نمایید. این درمان کاملا طبیعی می باشد و شما می توانید روزانه یک بار از این روش استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان تیرگی های خط مایو

گوجه فرنگی

یکی دیگر از روش های درمان تیرگی خط مایو استفاده از گوجه فرنگی می باشد. این روش بسیار ساده و طبیعی بوده و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. در واقع گوجه فرنگی دارای لیکوپن بوده و این ماده یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها می باشد و می تواند از پوست شما در برابر آسیب ها پیشگیری نماید.

برای استفاده از گوجه فرنگی کافی است تا آن را از وسط نصف کرده و به صورت دایرهای بر روی ناحیه تیره رنگ بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و بعد با استفاده از آب سرد این ناحیه بشویید. یک بار در روز می توانید از این روش استفاده کرده تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

آب خیار

از دیگر لکه بر های معروف که می تواند لکه های بسیار تیره در ناحیه خط مایو را با استفاده از آن رفع نمایید آب خیار می باشد. استفاده از آب خیار نیز مانند روش های قبلی می باشد و باید بعد از استفاده ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد ناحیه را با آب سرد شستشو دهید.

در واقع خیار دارای ویتامین A می باشد و سعی می کند تولید ملانین را در پوست کنترل نماید و همین مورد به ظاهر ساده مانع از این خواهد شد که پوست شما بار دیگر تیره گردد. این روش را می توانید دوبار در روز استفاده کنید تا بتوانید سریع تر و در کم ترین زمان نتیجه خوبی را دریافت نمایید.

آب خیار درمانی برای تیرگی های بدن

پوست پرتقال

پوست پرتقال بیش تر از خود پرتقال دارای ویتامین C می باشد از این رو بهتر است بعد از این که آن را خوردید پوستش را دور نریزید. استفاده از پوست پرتقال به شما کمک می کند تا بتوانید پوستی درخشان تر داشته و همچنین رادیکال های آزاد آسیب کم تری به پوست شما وارد خواهد شد.

روش استفاده از این مورد کمی پیچیده می باشد و بهتر است مراحلی که در ادامه برای شما بیان می کنیم را به ترتیب طی کنید :

  • ابتدا باید پوست پرتقال ها را زیر نور خورشید خشک کرده و بعد آن ها را آسیاب نمایید.
  • یک قاشق از این پودر ها را با سه قاشق غذا خوری ماست مخلوط کرده و روی خطوط تیره بزنید.
  • اجازه بدهید این خمیر خشک شده و آن را با استفاده از دستمال مرطوب پاک نمایید و پوستتان را با استفاده از آب سرد بشویید.

نکته : استفاده از این روش دو بار در هفته هیچ ایرادی ندارد و می توانید مشکلات شما را سریع تر از بین برده و پوست شما شفاف و روشن تر خواهد شد.

جوش شیرین

این روش برای پوست های حساس مناسب نخواهد بود و اگر مطمئن هستید که پوست شما حساس نمی باشد بهتر است این روش را نیز تست کنید. برای این روش کافی است جوش شیرین را با آب در یک نسبت سه به یک ترکیب کنید و خمیری که ایجاد می شود را در ناحیه تیره زده و بگذارید خشک شود. بعد از خشک شدن خمیر می توانید آن را با آب سرد شسته و از این روش دوبار در هفته استفاده کنید تا در کم تر از یک ماه نتیجه خوبی را دریافت کنید.

جوش شیرین راهی برای درمان تیرگی های خط مایو

استفاده از پاپایا

پاپائین یکی از آنزیم هایی مکی باشد که در این میوه استوایی وجود دارد و می تواند در رفع تیرگی خط مایو بسیار موثر باشد از این رو به شما توصیه می کنیم که استفاده از این میوه را نیز برای این کار انجام دهید. این میوه دارای ویتامین C زیادی می باشد و می تواند از بروز مشکلات پوستی پیشگیری کرده و سلول های مرده پوست را از بین خواهد برد.

استفاده از این میوه راحت می باشد و کافی است یک عدد از این میوه را به کنید و بر منطقه تیره بزنید. بگذارید این مواد ۵ دقیقه بماند تا بتواند تاثیرات خود را اعمال نماید و بعد پوستتان را با استفاده از آب سرد بشویید. اگر بتوانید به این میوه ترکیبات دیگری مانند ویتامین E و عسل اضافه نمایید می توانید تاثیر گذاری آن را به شدت افزایش داده و مشکلات دیگر پوستی را نیز درمان نمایید.

چوب صندل

از دیگر روش هایی که می توانید برای رفع تیرگی خط مایو از آن استفاده کنید استفاده از چوب صندل می باشد. این ماده توانایی ده برابری در سفید کردن پوست بدن دارد و به راحتی می توانید آن را در بازار پیدا نمایید.

برای استفاده از این روش کافی است تا سه الی چهار قاشق غذا خوری آب لیمو را به چوب صندل پودر شده اضافه کرده و به صورت کامل این مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر یک دستی ایجاد شود. این خمیر را در ناحیه تیره رنگ بگذارید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند و بعد خمیر را روز بعد از روی پوست خود حذف نمایید. این درمان را هر روز انجام دهید تا بتوانید نتیجه آن را مشاهده کنید.

رفع تیرگی خط مایو

نکات درمانی

یک سری از نکات نیز هستند که شما می توانید به راحتی با استفاده از آن ها این روند درمانی را تسریع کرده و نتیجه سریع تری را در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه دریافت کنید.

  • سعی کنید در هفته یک بار پوست خود را لایه برداری نمایید تا بتوانید سلول های مرده پوست را از بین ببرید.
  • اگر در زیر نور خورشید قرار دارید بهتر است از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 استفاده نمایید تا از سوختگی و تیره شدن این ناحیه پیشگیری نمایید.
  • سعی کنید از لباس زیر های راحتی و نخی استفاده کنید و لباس های پلی استر را تا حدودی محدود نمایید.
  • سعی کنید محلی که لکه دارد را اصلاح نکنید زیرا این کار می تواند منجر به آسیب دیدن این ناحیه شده و بهترین روش برای این کار استفاده از اپیلاسون برای حذف مو های زائد می باشد.
  • سعی کنید از صابون های ملایم برای این کار کمک بگیرید تا به پوست شما آسیبی نرسد.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و سعی کنید از میوه ها و سبزیجات بیش تری در رژیم غذایی خود کمک بگیرید.
  • سعی کنید به میزان کافی آب بخورید تا سموم از بدنتان دفع گردد و تیرگی های پوست شما سریع تر درمان گردد.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید مطالب دیگری که در این مورد نوشته شده است را مانند رفع تیرگی زیر بغل و رفع تیرگی آرنج مشاهده کرده و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *