دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعات مختصر در مورد شرایط دریافت ویزای ورزشی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

ویزای ورزشی یکی از ویزاهای ساده و راحتی است که ورزشکاران می توانند از امتیازات مهم آن استفاده کنند و آن را دریافت نمایند. این نوع ویزا موقتی و دائمی بوده و برای افرادی که ورزش حرفه ای دارند، صادر می شود.

هر ساله ورزشکاران زیادی از ایران به نقاط مختلف دنیا سفر می کنند. اغلب این سفرها در راستای اهداف آن ها بوده و به همین دلیل شرایطی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده تا راحت تر بتوانند، ویزای خود را دریافت کنند. در این بخش راجع به شرایط دریافت ویزای ورزشی بیشتر صحبت می کنیم.

مراحل اخذ ویزای ورزشی

چگونگی دریافت ویزای ورزشی

به طور کلی برای ورزشکاران دو نوع ویزا صادر می شود. ویزای موقتی و ویزای دائمی که هر یک بنا بر اهداف افراد خاصی صادر خواهند داشت در راستای فراهم کردن رفاه حال ورزشکاران هستند. اگر شما قصد مهاجرت کردن و زندگی در کشور مقصد را دارید، باید از ویزای دائمی برای این منظور استفاده کنید که نیازمند شرایطی است. ارائه ویزای موقتی نیز برای انجام مسابقات یا سفر خواهد بود.

مدارک ویزای ورزشی

افرادی که در رشته های ورزشی فعالیت دارند، می توانند به راحتی به نقاط مختلفی از دنیا سفر کنند. به ویژه کشورهای اروپایی در زمینه جذب ورزشکاران بسیار موفق است. عموما ویزاهای موقتی بسیار پرطرفدار بوده زیرا ورزشکاران از سوی ارگان یا نهادی خاص به مسابقات کشوری رفته و بعد از انجام آن به کشور باز می گردند.

ویزای موقت:

این ویزا مدت دار بوده و برای انجام مسابقات صادر می شود. شما برای اخذ این ویزا باید سابقه ورزشی و حرفه ای داشته باشید. افرادی که دارای رزومه بهتری هستند، راحت تر این ویزا را دریافت می کنند. این ویزا بیشتر صادر می شود و سالانه ورزشکاران زیادی برای انجام مسابقات کشوری از این ویزا استفاده می کنند. دریافت ویزای ورزشی موقت کار ساده ای است.

امتیاز ویزای ورزشی

  •  آرون گروپس

ویزای دائمی:

این ویزا نیز یکی دیگر از انواع ویزای ورزشی محسوب می شود. افرادی که موفقیت های جهانی بالایی داشته و در سطح جهانی شناخته شده هستند، امکان اخذ این ویزا را دارند. شما برای داشتن این ویزا باید در مسابقات بین المللی دارای مدال و افتخارات باشید. همچنین ورزشکاران با سوابق تحصیلی بالا نیز راحت تر این ویزا را اخذ خواهند کرد.

بهترین کشورها برای مهاجرت:

مهاجرت کردن از طریق ورزش های حرفه ای کار سختی نیست. بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال جذب ورزشکاران هستند. شما می توانید به راحتی در آمریکا و آلمان اقامت دائم دریافت کنید. مهم ترین گزینه ها در این زمینه سوابق حرفه ای و تحصیلی و همچنین تسلط شما به زبان می باشد.

دریافت ویزای ورزشی

شما می توانید در لینک های مقابل با شرایط مهاجرت به کانادا و مهاجرت به اسلوکی نیز بیشتر آشنا شوید. این کشورهای محبوب مهاجران با برخورداری از امتیازات بالا مکان مناسبی برای زندگی و مهاجرت کردن هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *