دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریاچه دیلمان و منظره های دیدنی این منطقه از سیاهکال

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

دریاچه دیلمان یکی از زیباترین دریاچه های خطه گیلان است. شما می توانید در این بخش از جاذبه های این دریاچه دیدنی بازدید کنید. این دریاچه در فصل تابستان چشم اندازهای بیشتری دارد.

دیلمان، مقصدی برای مسافران گیلانی که علاقه زیادی به طبیعت و طبیعت گردی دارند. اگر قصد سفر به این استان زیبا و سرسبز را دارید، حتما سری به دریاچه دیلمان و زیبایی های اطراف آن نیز بزنید. این منطقه نه تنها جاذبه های بکر طبیعی دارد، بلکه از جاذبه های تاریخی زیادی برخوردار است.

دریاچه دیلمان

دریاچه دیلمان گیلان

دیلمان منطقه ای در نزدیکی شهرستان سیاهکل بوده که از شگفتی های طبیعی زیادی برخوردار می باشد. بسیاری از گردشگران که راهی گیلان هستند، حتما از زیبایی های این منطقه نیز بازدید می کنند. این نواحی در سال های اخیر به دلیل حجم بالای گردشگران به یک قطب توریستی تبدیل شده است و ویژگی های گردشگری بالایی دارد.

آب های دیلمان

امکان اسکان و اقامت راحت در سوئیت ها و ویلاها موجب شده تا گردشگران هر ساله به این مناطق سفر کنند و از زیبایی های آن لذت ببرند. این نواحی جاذبه های تماشایی زیادی دارد و با توجه به اینکه اسکان در آن راحت است، شما می توانید چند روزی را در این شهر زیبا و گردشگری سپری کنید. شما می توانید در این بخش با دیدنی های دیلمان بیشتر آشنا شوید.

چشمه دیلمان

ییلاق دیلمان:

این منطقه خوش آب و هوا یک ناحیه کوهستانی بوده و در فصل های تابستان آب و هوایی بسیار خنک و معتدل دارد. این نواحی با برخورداری از چشمه های فراوان و مناظر بسیار سرسبز خود مورد توجه گردشگران است. شما برای بازدید از این زیبایی های بیشتر این ناحیه باید به ارتفاعات و قله های آن بروید.

  •  آرون گروپس

دیدنی های دیلمان:

این منطقه تفریحی و گردشگری دارای جاذبه های بسیار زیبایی است. حمام دیلمان که یکی از بناهای تاریخی مشهور می باشد با قدمتی بسیار بالا برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. قدمت این حمام به دوران ایلخانی باز می گردد. میرزا علی میربلوک از جمله افرادی است که این حمام را بنا کرده است.

مراتع سرسبز دیلمان

آبشار لونک:

آبشاری مرتفع با جاذبه های متعدد که از جمله دیگر دیدنی های دیلمان به شمار می آید. این آبشار در فاصله ۲۲ کیلومتری از جاده سیاهکل واقع شده است. در طی مسیر بازدید از این آبشار می توانید شگفتی های زیادی را مشاهده کنید. اطراف این آبشار را جنگل های سرسبزی پوشانده اند. این آبشار از مکان های دیدنی دیلمان است.

زیبایی دیلمان

موزه مردم شناسی دیلمان:

اگر می خواهید جاذبه ای متفاوت از دریاچه دیلمان را مشاهده کنید، سری به این موزه مردم شناسی بزنید. این موزه یک میراث فرهنگی بوده و در آن می توانید حمامی قدیمی با سبک های خاص و ویژه اش مشاهده کنید.

جاذبه تاریخی دیلمان

بهترین فصل سفر:

دیدنی های دیلمان بسیار متنوع و زیبا است. شما می توانید برای بازدید از زیبایی های این منطقه فصل تابستان را انتخاب کنید. این نواحی ییلاقی در تابستان بسیار خنک و مطبوع هستند. در فصل زمستان این نواحی نسبتا سرد بوده و شرایط سخت تری برای گردشگران دارند. در این فصل دیدنی های سیاهکل نیز شگفتی های زیادی برای گردشگران خواهند داشت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *