دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آبشار آق سو و ویژگی های این آبشار پلکانی زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

آبشار آق سو یکی از آبشارهای مرتع و زیبایی است که در استان گلستان قرار دارد. این آبشار زیبایی های زیادی داشته و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد.

این آبشار زیبایی های بی نظیری در خطه گلستان دارد. این آبشار پلکانی در کشور نظیر نداشته و به دلیل مرتفع بودن و سرسبز بودن ویژگی های جذابی برای گردشگران خواهد داشت. آبشار آق سو مکانی برای مسافران و گردشگران شمالی کشورمان است. در این بخش با دیدنی های این آبشار چشم نواز آشنا می شوید.

آبشار آق سو

طبیعت آبشار آق سو

همانطور که می دانید، استان گلستان یکی از نواحی سرسبز و دیدنی کشورمان است. این نواحی به دلیل برخورداری از تنوع گیاهی و سرسبزی بالای خود مورد توجه گردشگران می باشند.

جاذبه های آق سو

این استان با برخورداری از جنگل های وسیع و سرسبز خود و همچنین آبشارهای مرتفع مورد توجه است. این آبشار امروزه از دیدنی های گلستان محسوب می شود و شما می توانید در این بخش با یکی از بهترین مکان های دیدنی گلستان آشنا شوید.

دسترسی به آبشار:

برای بازدید از شگفتی های این آبشار باید به ۴۰ کیلومتری گالیکش سفر کنید. فاصله این آبشار تا مرکز استان تنها ۱۱۰ کیلومتر بوده و از نواحی اطراف گردشگران زیادی را جذب می کند. برای رسیدن به این آبشار زمان کمی نیاز دارید. بخش هایی از مسیر که پیاده روی می کنید، امکان بازدید از جاذبه های دیگری را خواهید داشت.

ارتفاعات آق سو

  •  آرون گروپس

از مهم ترین مزایای گردشگری در این نواحی م توان به طبیعت بکر و دست نخورده آن اشاره نمود. با قدم زدن در بخش های مختلفی از این آبشار می توانید، تجربه های جدید و خاصی داشته باشید. احساس وصف ناشدنی شما در رسیدن به این آبشار یک لذت دیگر است.

ویژگی های آبشار:

این آبشار دیدنی تنها ۷۰ متر ارتفاع داشته اطراف آن را صخره های متعدد و مرتفعی فرا گرفته اند. روی این صخره ها را نیز خزه های سرسبزی پوشانده که زیر سایه آن ها می توانید کمی استراحت کنید. تصاویر زیبایی که از این نواحی توجه شما را جلب می کند در هیچ حای دنیا مشاهده نمی شوند. خیلی ها می گویند این آبشار همانند یک نقاشی جذاب است.

زیبایی آق سو

آب های آبشار آق سو بعد از طی کردن یک مسیر به رودخانه ای منتهی می شوند که به سمت گرگان می رسد. در پیشینه تاریخی این آبشار نیز به نامگذاری آن اشاره شده است. در زبان ترکی این آبشار به معنای “آب سفید” می باشد. شدت آب های سرازیر شده از این آبشار به حدی بوده که آب های آن سفید دیده می شود.

در اطراف این آبشار نیز گونه های جانوری و گیاهی زیادی مشاهده شده که شما می توانید از چشم اندازهای آن دیدن کنید. این آبشار همچنین از جاذبه ها و شگفتی های دیگری نیز برای گردشگران برخوردار است.

چشمه های آق سو

برای بازدید از جاذبه های اطراف این آبشار باید به نواحی کلاته نیز سفر کنید. چشمه های این آبشار آب مصرفی کلاله هستند. شما علاقه مندان در لینک می توانید با دیدنی های کلاله و دیدنی های گرگان نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *