دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معنی اسم تابان و اسامی مشابه این نام دخترانه زیبا

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

تابان یکی از اسامی اصیل دخترانه زیبا و خوش آوا می باشد که برخی والدین آن را برای فرزند دلبند خود انتخاب می کنند. در این مطلب با معنی اسم تابان آشنا می شوید.

اگر به دنبال یک اسم اصیل دخترانه زیبا برای فرزند دلبند خود هستید که با حرف ت شروع شود، پیشنهاد می کنیم اسم تابان را در فهرست اسامی مورد علاقه خود قرار دهید. برای آشنایی با معنی اسم تابان با ادامه مطلب همراه ما باشید. در مطالب پیشین به بیان معنی اسم تانیا و معنی اسم تالیا پرداختیم که حروف ابتدای این اسامی با نام تابان مشترک می باشد.

آشنایی با معنی اسم تابان

برخی از پدر و مادرها برای انتخاب اسم کودک، حساسیت زیادی به خرج می دهند و ساعت ها و شاید ماه ها وقت می گذارند تا در نهایت اسمی را انتخاب نمایند که مناسب زمان حال و آینده فرزند دلبند آن ها باشد. در بین اسامی اصیل دخترانه که با حرف ت شروع می شود، اسم تابان یکی از اسامی زیبا و خوش آوا می باشد.

 

اسم تابان به معنی دارای نور و روشنی و درخشان می باشد. این اسم اصیل دخترانه فراوانی کمی داشته و طرفداران خاص خود را دارد. همچنین در فرهنگ فارسی عمید اسم تابان، به معنای تابنده، درخشان، روشنایی دهنده و روشن بوده و در فرهنگ فارسی معین روشن و درخشان معنا شده است. ضمنا در فرهنگ فارسی برای آن معنی تابنده، درخشان، روشن، برافروختن و گرمابخش ذکر شده است.

اسامی پسر و دختر مشابه اسم تابان

از اسامی پسرانه مشابه اسم تابان می توان به تیام، تیرداد، تمیور، تمیورتاش، تیماس، و تیگران اشاره نمود و از اسامی دخترانه شبیه اسم تابان می توان تینا، تیدا، ترگل، تابش، تارا، تالین، تیوانا، ترلان، ترنم و تالین را نام برد. ضمنا اسامی ترکیبی تابان همچون تابان دخت، گل تابان، ماه تابان و مه تابان ذکر شده است.

ابجد نام تابان

ابجد کبیر اسم تابان برابر ۴۵۴ بوده و ابجد صغیر این اسم معادل ۱۳ می باشد.

چند بیت شعر با اسم تابان

در رابطه با هر اسمی ممکن است اشعار کوتاه یا بلند سروده شده باشد. در رابطه با این نام دو شعر زیبا را در زیر می توانید مطالعه نمایید.

  •  آرون گروپس

جهان آفرین تا جهان آفرید

چنو مرزبانی نیامد پدید

چو خورشید بر چرخ بنمود تاج

زمین شد به کردار تابنده عاج

چه گویم که خورشید تابان بود

کزو در جهان روشنایی فزود (فردوسی)

*****

چندان چو صبا بر تو گمارم دم همت

کز غنچه چو گل خرم خندان به درآیی

در تیره شب هجر تو جانم به لب آمد

وقت است که همچون مه تابان به درآیی (حافظ)

*****

تابان یکی از اسامی پنج حرفی دخترانه با ریشه فارسی می باشد که می توان آن را جزو اسم های دخترانه امروزی و زیبا دانست. در پایان پیشنهاد می شود اگر به دنبال ایده های بیشتری برای انتخاب یک اسم دیگر برای فرشته کوچولوی خود هستید از بازدید نمایید تا با آگاهی بیشتری به انتخاب بپردازید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *