دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت گلدان با چوب بستنی یک کار هنری ساده و زیبا

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

ساخت گلدان با چوب بستنی از جمله ایده های خلاقانه استفاده از این وسیله ساده می باشد که می توانید به جای دور ریختن آن با بهره مندی از روشی آسان و با در دسترس داشتن چند ابزار ساده به راحتی یک مدل گلدان جذاب بسازید و دکور زیبایی به منزل خود بدهید.

از جمله وسایل اضافی و دور ریختنی که می توان از آن استفاده های فراوانی داشت چوب بستنی بوده که به جای دور ریختن در طبیعت می توانید با بهره مندی از ایده های مختلفی که در این زمینه وجود دارد سازه های خلاقانه ای چه در قالب یک وسیله تزیینی و چه در قالب یک وسیله کاربردی به راحتی بسازید و استفاده نمایید. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب برای ایده گرفتن شما عزیزان چند روش ساده ساخت گلدان با چوب بستنی را آموزش دهیم.

طریقه درست کردن گلدان با چوب بستنی

آموزش ساخت گلدان با چوب بستنی

به طور کلی در هر خانه ای یک سری وسایل به درد نخور و بلااستفاده وجود دارد که می توان از آن ها بهترین استفاده را داشت. از جمله این وسایل چوب بستنی بوده که به راحتی با صرف کمی وقت و خلاقیت می توانید وسایل متعددی با آن بسازید که ساخت گلدان با چوب بستنی یکی از این موارد بوده که نیاز به ابزار و وسایل زیادی ندارید و با صرف کمترین هزینه می توانید هر مدل از آن را دوست دارید به آسانی در منزل درست کنید.

برخی مواقع افراد تمایل دارند با بهره مندی از ایده های خلاقانه وسایل و سازه هایی را با استفاده از هنر دست خود خلق نمایند و مورد استفاده قرار دهند. یکی از وسایلی که به سادگی می توان در خانه درست کرد گلدان بوده که به جای هزینه کردن برای خرید یک مدل جدید آن می توانید با وسایل دم دستی همچون چوب بستنی که در منزل دارید با صرف کمی وقت و حوصله گلدانی زیبا و خاص بسازید و با استفاده از آن دکور منزل خود را جذاب نمایید.

مراحل ساختن گلدان با چوب بستنی

نحوه درست کردن گلدان برای گل های طبیعی

گلدان های درست شده با چوب بستنی مدل های متنوعی دارند که برخی ساده و برخی پیچیده می باشند. قبل از شروع به کار باید توجه نمایید که گلدان را با چه هدف و منظوری می خواهید بسازید، به عنوان مثال برای گل های طبیعی قصد ساخت گلدان را دارید یا برای قرار دادن گل های مصنوعی می خواهید این کار را انجام دهید. سپس طبق آن وسایل لازم را آماده و با استفاده از روش موردنظر گلدان خود را درست کنید.

مراحل درست کردن گلدان با چوب بستنی

  •  آرون گروپس

به طور معمول گل های طبیعی شاخه بریده را درون گلدان های بلور و شیشه ای نگه داری می کنند ولی برخی مواقع این گلدان ها تکراری شده و می خواهید تنوعی ایجاد نمایید. بدین ترتیب می توانید همان گلدان را با استفاده از چوب بستنی به گلدانی جدید تبدیل نمایید. برای این کار به تعدادی چوب بستنی احتیاج دارید.

روش ساخت گلدان با چوب بستنی

در گام اول ظرف شیشه ای را به طور کامل شستشو دهید. بعد از خشک شدن چوب بستنی ها و چسب را آماده کرده و کار را شروع نمایید. دو روش برای چسباندن چوب بستنی ها بر روی ظرف شیشه ای وجود دارد. در نخستین روش چوب بستنی ها را که در یک سایز هستند به طور مرتب در کنار هم بچسبانید به گونه ای که دور تا دور ظرف از چوب بستنی پوشانده شود. به منظور این کار به جای استفاده از گلدان می توانید از قوطی کنسرو قدیمی یا حتی لیوان های شیشه ای نیز بهره مند شوید و دور تا دور آن ها را با استفاده از چوب بستنی تزیین نمایید.

نحوه ساختن گلدان با چوب بستنی

در روش دیگری چوب بستنی ها را به شکلی برش بزنید و در کنار یکدیگر بچسبانید که حالتی حلزونی شکل و اسپیرال به خود بگیرد. به منظور این کار بایستی بدانید که اولین چوب بستنی از همه آن ها کوتاه تر و آخرین چوب بستنی از همه بلندتر خواهد بود. در این میان کل چوب بستنی ها از سایز کوتاه به بلند در کنار یکدیگر قرار می گیرند. زیبایی این مدل به خاطر این است که قسمتی از ظرف شیشه ای در معرض دید می باشد. با این عمل تلفیق زیبایی از چوب و شیشه را انجام داده اید.

رنگ کردن چوب بستنی ها نیز به دو گونه صورت می یگرد. به شکلی که هم می توانید یک طیف رنگی خاص را انتخاب کرده و از تیره تا روشن آن ها را رنگ کنید و بچسبانید و هم می توانید به شکل رندوم در رنگ های مورد پسندتان آن ها را رنگ نمایید.

مراحل درست کردن گلدان با چوب بستنی

مراحل درست کردن گلدان با چوب بستنی برای گل های مصنوعی

این نوع گلدان ها نیز در سبک های متنوعی قابل ساخت می باشند. برای درست کردن این مدل گلدان باید مطابق با مراحلی که در ادامه گفته می شود عمل نمایید. در آغاز کار بایستی حدود ۲۵ عدد چوب بستنی بزرگ در اختیار داشته باشید که از آن ها به منظور چارچوب گلدان استفاده می گردد و تعدادی چوب بستنی دیگر که برای قسمت بدنه گلدان مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه انجام کار به این گونه می باشد که ۵ عدد چوب بستنی به شکلی در کنار یکدیگر قرار گرفته می شوند که یک پنج ضلعی شکل گرفته و چارچوب اصلی یک سمت گلدان تشکیل می شود. به منظور این که قسمت بدنه گلدان خود را تکمیل نمایید بایستی چوب بستنی های دیگر را با استفاده از کاتر و خط کش به صورت عمودی به چند قسمت باریک قسمت بندی کرده و بخش بالا و پایین آن ها را که حالتی منحنی دارند نیز برش زده تا صاف گردند.

بعد آن ها را به شکل کج، ضربدری و یا صاف به چارچوب بچسبانید. با این اعمال یک سمت گلدان به طور کامل آماده می گردد. به همین شیوه پنج گوشه دیگر را نیز درست کنید تا گلدان شما کامل شود. به منظور این که شکل کلی گلدان درست شود احتیاج دارید که هر ضلعی که شکل گرفته در کنار دیگری قرار بگیرد و با استفاده از چسب کاغذی به یکدیگر متصل گردد.

این عمل را تا جایی ادامه دهید که یک حجم بدست آید. بعد چسب چوب را داخل شکاف ها و درز های باقی مانده پر کنید و صبر کنید تا به طور کامل خشک گردد. به منظور ساخت پایه گلدان نیز می توانید از چوب بستنی کمک بگیرید. توجه نمایید که کل اندازه های گرفته شده کاملا دقیق باشد و تا جای امکان از خط کش استفاده نمایید. در اینجا گلدان شما کاملا آماده شده است و می توانید آن را رنگ کرده و یا به شکل ساده و بدون رنگ نگه دارید.

طریقه ساختن گلدان با چوب بستنی

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت گلدان با چوب بستنی به چند روش ساده و راحت آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. جهت ساخت گلدان با قوطی کنسرو و ساخت گلدان چوبی پیشنهاد می کنیم از این مطالب دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *