دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دمنوش آویشن و دارچین درمانی موثر برای سرما خوردگی

  • فرهاد هاشمی
  • ۹ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر صبحها دارچین را همراه با عسل بنوشید خواهید دید که اشتهای شما به غذا کمتر شده و بعد از مدتی کاهش وزن را تجربه خواهید کرد اما باید آن را به طور مداوم استفاده کنید.

این ادویه شیرین و خوشمزه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و منبع غنی ای از آهن می باشد و از کم خونی جلوگیری خواهد کرد.

ترکیب دارچین و آویشن کوهی یک ترکیب فوق العاده اس و علاوه بر جلوگیری از سرفه خواص فوق العاده ای را از ترکیب این دو می توانید داشته باشید.

برای خرید این دمنوشها می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کرده و نسبت به برقراری ارتباط با کارشناسان ما در واحد فروش اقدام کنید و در سریعترین زمان ممکن محصول خود را تحویل بگیرید.

دمنوش آویشن و دارچین درمانی موثر برای سرما خوردگی

دمنوش دارچین و آویشن برای جلوگیری از سرما خوردگی بسیار خوب است و اگر در یک روز سرد زمستانی احساس کردید که سرما خورده اید کمی از این دمنوش را میل بفرمایید و شاهد طعم فوق العاده آن باشید.

این دمنوش بسیار پر خاصیت اشتها آور است و می تواند اشتهای شما را به حد زیادی باز کند و از ترش شدن معده شما نیز جلوگیری کند.

آویشن موجود در این دمنوش گازهای معده  را جذب می کند و نفخهای موجود در معده و روده شما را از بین می برد.

استفاده از بخور آویشن می تواند سیستم تنفسی شما را پاکسازی کند و ششها و نایژه ها را مرطوب نگه دارد، لذا استفاده از بخور آن نیز توصیه می شود.

 

دمنوش آویشن و دارچین

این گیاه بسیارپرخاصیت برای طعم دهی غذاها و همچنین متعادل کردن طبع غذا به کار می رود و به عنوان مثال در ماست برای گرفتن سردی آن می توانید کمی آویشن اضافه کنید و سردی ماست را بگیرید.

برای بهتر کردن طعم گوشت نیز می توانید از این گیاه پر خاصیت استفاده کرده و طعم فوق العاده ای را به گوشت خود تقدیم کنید.

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و از سرطانهای مزمن جلوگیری می کند و همچنین مصرف این گیاه می تواند تاثیرات بسیارخوبی بر روی پوست شما بگذار و از پیر و چروک شدن آن جلوگیری کند.

بوی این گیاه کمی تند است و مزه آن نیز مانند بوی آن کمی تند می باشد اما تندی آن زننده نیست و قابل تحمل می باشد و می توانید از آن استفاده کنید.

دمنوش آویشن و دارچین درمانی موثر برای سرما خوردگی

امروز بیشتر افراد علاقه مند به استفاده از دمنوش آویشن و دارچین می باشند.

این گیاه خواص دارویی زیادی دارد و همچنین خیلی بهتر از مواد شیمیایی موجود در بازار با عفونتها و باکتریها و قارچها مبارزه کند و آنها را از بین ببرد.

آویشن خشک شده خواص بسیار زیادی را همراه خود دارد و در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می کردند و در یونان باستان در حمامهای خود به عنوان بخور استفاده می شد و آن را بر روی شقیقه هایشان می سوزاندند و زیرا باور داشتند که سوزاندن آویشن بر روی پیشانی که مرکز سر است نشان دهنده شجاعت می باشد.

 

چگونه دمنوش زیره سیاه درست کنیم

یکی از دمنوشهایی که در طب سنتی بسیار توصیه شده است دمنوش زیره سیاه است حال چگونه دمنوش لاغری تهران زیره سیاه درست کنیم برای درست کردن یک دمنوش زیره مقداری زیره را شسته تا خاک و ناخالصی آن تمیز شود سپس آب جوش روی آن می ریزیم و می گذاریم دم بکشد حدوداً بعد از نیم ساعت زیره دم کشیده و می توانید با نبات میل کنید.

زیره، گیاهی است دو ساله علفی با ارتفاع  ۶۰ سانت و با ساقه های توخالی،  برگ این گیاه دارای بریدگیهای زیادی است به طوری که به صورت نخ مانند در می آید و به رنگ سبز روشن است قسمت مورد استفاده زیره سیاه میوه آن است که در تیرماه سال دوم با قطع کامل گیاه صورت می گیرد و می گذارند تا برسد در واقع بذر را در بهار می کارند بعد از ۲۰ روز جوانه می زند و تا تابستان سال بعد به رشد خود ادامه داده و دانه می دهد بعد از چیدن دانه ها را از ساقه جدا می کنند.

دمنوش آویشن و دارچین درمانی موثر برای سرما خوردگی

اگر اضافه وزن دارید و به دنبال کاهش وزن هستید اگر از چربی دور شکم رنج می برید می ‌توانید جوشانده زیره سیاه برای لاغری استفاده کنید و خیلی سریع نتیجه بگیرید، دمنوش زیره سیاه صد در صد تضمینی.

طبیعت زیره سیاه از نظر طب سنتی ایران خیلی گرم و خشک است،  دمنوش زیره سیاه ضد قارچ و دمنوش سیب خشک،  ضد باکتری و ضد التهاب و حساسیت است و بهترین افزودنی به برنج چه پلو باشد چه کته می تواند عوارض مصرف برنج مانند بزرگ شدن شکم و چاقی و نفخ شکم را به حداقل برساند،  دمنوش زیره سیاه هضم  کننده غذاست و برطرف کننده سوء هاضمه می باشد تاثیر فوق‌العاده‌ای برای سوزاندن چربی دور شکم دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *